En selectboks' retning
Fra : Kaj

Dato : 23-10-03 18:02

ER der nogen, der kan hjælpe mig med at få en dropdown-boks (I
ved... <select>...<option>...) til at åbne sig opad i stedet for
nedad?
Normalt vil den automatisk åbne opad, hvis der ikke er plads nok
nedad, men nu har jeg altså behov for at få den til at gøre det
fast.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lobais

Dato : 23-10-03 19:37

Kaj wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
nok
> nedad, men nu har jeg altså behov for at få den til at gøre det
Du kunne jo lave et lille "hack" og sørge for at der aldrig var
plads nedaf

Fra : Kaj Neupert

Dato : 23-10-03 22:07

Det gar desværre ikke, da der er tale om en slags popup vindue, hvor
der kan ske det, at et klik på en selctboks, der ryger "neden ud"
får vinduet til at miste fokus og forsvide bagved evt. andre åbne
vinduer.
Det gør jo ligesom drop-down'en lidt uavendelig...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-10-03 10:22

Kaj skrev:

> ER der nogen, der kan hjælpe mig med at få en dropdown-boks (I
> ved... <select>...<option>...) til at åbne sig opad i stedet for
> nedad?

Jeg tror ikke det er muligt. Selectbokse "lånes" af
operativsystemet - derfor kan man ikke styre dem på samme måde som
andre html-elementer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen