Kobling til Ford V6
Fra : Grønne

Dato : 23-10-03 17:27

Jeg har en Ford V6 hvor jeg mangler lidt stumper til koblingen. Motoren er
vist nok fra en Taunus, men vides ikke med sikkerhed, da den er lagt i en
anden bil.

Problemet er at jeg har købt en halvt færdigbygget projekt og nu er jeg så
stødt på et lille problem. Der mangler ligesom noget mellem koblingskablet
og selve koblingen.. og det er lidt svært at finde stumper når men ikke ved
hvad men skal lede efter..

Der er i venstre side af koblingshuset et firkantet hul, hvor der nok skal
side den arm der aktivere koblingen. Men hvordan ser den lige ud og hvor
skaffer men en sådan.

Håber der en nogle der kan hjælpe ud fra disse lidt sparsomme oplysninger...

På forhånd tak !

/Grønne

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 23-10-03 17:57

Tag din gearkasse med ud til en hugger og se hvad i kan finde, hvis du bor i
århus kan du tage ud til mørke de har næsten alt til Ford

Fra : Petersen_Michael

Dato : 23-10-03 18:24

"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3f980879$0$69934$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Tag din gearkasse med ud til en hugger og se hvad i kan finde, hvis du bor
> århus kan du tage ud til mørke de har næsten alt til Ford

og bor du på Fyn, er der en Ford hugger, nær Lindøværftet

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Grønne

Dato : 23-10-03 18:32

> Tag din gearkasse med ud til en hugger og se hvad i kan finde, hvis du bor
> århus kan du tage ud til mørke de har næsten alt til Ford

Det er det svære en smugle besværligt da motor og gear er monteret..... og
så er det ikke Ford gearkassen der sidder på mere. Men det kan selvfølgelige
blive sidst nød løsning, men det kunne nu være sjovt hvis det kunne klares
med det hele monteret.

/Grønne

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 23-10-03 19:04

> [...]
selvfølgelige
> blive sidst nød løsning, men det kunne nu være sjovt hvis det kunne klares

Øhm hvis du har monteret din gearkasse kan du måske stå med et "lille"
problem, hvis jeg har forstået dig ret mangler du din koblingsarm som skal
"trække/skubbe" på dit udrykkerleje, den kan som udgangspunkt kun monteres
når du har gearkassen atget af.

Fra : Grønne

Dato : 23-10-03 19:57

> [...]
> "trække/skubbe" på dit udrykkerleje, den kan som udgangspunkt kun monteres

Jeg tror du har ret i at jeg står med et lille problem. Det er heller ikke
mig der har monteret motor og gearkasse, sådan er den købt.

Det er koblingsarmen jeg mangler og det er vist lidt noget skid, så det jeg
fisker efter er hvilken motor er så jeg kan finde mig en koblings arm og
måske finde en måde hvor den kan monteres uden at afmontere gearkassen

Håber stadig der er nogen der kan hjælpe.

/Grønne

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 23-10-03 20:14

> [...]
> fisker efter er hvilken motor er så jeg kan finde mig en koblings arm og
> måske finde en måde hvor den kan monteres uden at afmontere gearkassen

Du har ikke en chanche for at løse det uden at demontere motor elelr
gearkasse, men det tager jo heller ikke så lang tid på en sierra (3 timer på
en sierra) og tag så din gearkasse og kør ud til en hugger så finder i nok
noget der dur, men mon ikek at din gearkasse er en fordgearkasse, hvordan
ser den ud, had står der på den, kan du tage et billede at den et.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-10-03 20:15

"Grønne" <anders@fjernspejderweb.dk> skrev :

> [...]
>fisker efter er hvilken motor er så jeg kan finde mig en koblings arm og
>måske finde en måde hvor den kan monteres uden at afmontere gearkassen

Den eneste måde at skifte den, uden at pille gearkassen af på, er ved
at pille motoren ud i stedet for.

Højgearsakslen går gennem et hul, hvor tryklejet sidder på den arm du
mangler ;)
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Grønne

Dato : 23-10-03 21:29

> Den eneste måde at skifte den, uden at pille gearkassen af på, er ved
> at pille motoren ud i stedet for.
>
> Højgearsakslen går gennem et hul, hvor tryklejet sidder på den arm du
> mangler ;)

Nu kan jeg godt se at der nok ikke er nogen vej uden om at skulle ha
gearkassen af..

Så er spørgsmålet bare hvilken trykleje og koblings arm jeg skal ha fat i.

Er der mons tro nogen der kan hjælpe med identifikationen af koblingen ?

Takke for inputtet ind til nu.

/Grønne

Fra : alexbo

Dato : 24-10-03 16:02

"Grønne" skrev

> Er der mons tro nogen der kan hjælpe med identifikationen af koblingen ?

Det er næppe sandsynligt når man ikke hvilken gearkasse der er tale om.
Det vides jo ikke om gear og motor overhovedet passer sammen.
Passer højgearsakselen i svinghjulet?
Pil gearkassen af, mål tykkelsen og tæl strålerne på højgearsakselen.
Hvilket koblingshus er monteret.
Der er mange ting der skal tages hensyn til ved sådan en sammenbygning.
Først og fremmest skal det skilles ad.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 23-10-03 20:22

"Grønne" skrev

> måske finde en måde hvor den kan monteres uden at afmontere gearkassen.

Det kan du ikke, og hvilken koblingsarm du skal bruge afhænger af
koblingshuset, hvis det er det originale ford, så køb en ved ford, den
koster ikke mange penge.

Spørgsmålet er om der overhovedet er en kobling monteret, og hvor er
tryklejet henne.

mvh
Alex Christensen