1999 VW Polo 1,6: Inteval for tandremsskif~
Fra : Lars Kvorning

Dato : 23-10-03 12:04

Hej

Hvornår skal tandremmen skiftes i min Polo?

På forhånd tak.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-10-03 12:07

Hej!

Lars Kvorning wrote:

> Hvornår skal tandremmen skiftes i min Polo?

Den 4. december iflg. "Klarsynede John" fra Familiejournalen...

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 23-10-03 13:04

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message news:3F97B637.12EF4BBE@tdcadsl.dk...
> Hej!

> Den 4. december iflg. "Klarsynede John" fra Familiejournalen...

Hehe - det var en af de bedre...

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-03 17:34

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!

> Den 4. december iflg. "Klarsynede John" fra Familiejournalen...

Evt. tag kontakt til en clairvoyant og få at vide hvad dag den vil springe,
du skal så blot sørge for at få den skiftet dagen før.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : TDN

Dato : 23-10-03 18:50

"Lars Kvorning" <kvorning@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvornår skal tandremmen skiftes i min Polo?
>

> På forhånd tak.

Hej !

Jeg håber ikke det tåbelige svar fra Kim skræmmer dig fra at bruge gruppen.
(Det er måske det nye tiltag fra kaffekluben at skræmme personer med
bilrelevante spørgsmål væk )

Nå men jeg vil prøve at svare:

1. Min forhenværende Polo 1.6 fra 1996 skulle skulle have skiftet for hver
90.000 km. Måske er det ændret i de nyere årgange.

2. Check dit servicehæfte der står intervalet.

3. Ring til VW og oplys dit stelnummer så slår de det op for dig på
computeren uden beregning.

Mvh
Thomas

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-10-03 22:41

Hej!

TDN wrote:

> Jeg håber ikke det tåbelige svar fra Kim skræmmer dig fra at bruge gruppen.

Det er da bestemt ikke tåbeligt. Hvornår skal nogen som helst personer da kende
datoen for hans tandremsskift? Vi aner jo ikke hvornår den blev skiftet sidst
eller hvor meget den har kørt siden da.

At han så "nok" spørger om km-intervallet er en anden sag

> (Det er måske det nye tiltag fra kaffekluben at skræmme personer med
> bilrelevante spørgsmål væk )

Nej egentligt ikke. Men jeg synes godt gruppen kan tåle lidt "spøg og skæmt" i
ny og næ. Det er jo ikke dk._teknik_.bil vi er i...

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-10-03 10:39

On Thu, 23 Oct 2003 23:40:31 +0200, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Det er jo ikke dk._teknik_.bil vi er i...

Hey! - hvor finder du lige DEN?

/Mogens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-10-03 10:40

Hej!

Mogens Knudsen wrote:

> Hey! - hvor finder du lige DEN?

Ingen steder

Fra : JS

Dato : 24-10-03 13:39

> [...]
sidst
> eller hvor meget den har kørt siden da.
>
> At han så "nok" spørger om km-intervallet er en anden sag

Ja, som han skriver i Subject!!!

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-10-03 15:24

Hej!

JS wrote:

> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, som han skriver i Subject!!!

Damn, jeg er løbet tør for argumenter

Fra : thomsen

Dato : 24-10-03 16:09

> 1. Min forhenværende Polo 1.6 fra 1996 skulle skulle have skiftet for hver
> 90.000 km. Måske er det ændret i de nyere årgange.

hmmm, troede det var pr. 100.000, står vist et eller andet sted i serivcebogen... men førhenværende
ejer skiftede ved 75, og jeg kan ligeså godt bevare traditionen for en sikkerheds skyld og skifte
ved 150-160 igen

thomsen