Hold på formen..!?
Fra : NetHead

Dato : 22-10-03 19:59

Jeg er igang med at sætte et site op, 700x600 px., simpel html og
css.
- Mit problem ligger i at jeg gerne vil have hele mit interface
til at se lige stort ud på alle skærme, uafhængigt af opløsning..

Jeg har ladet mig fortælle at man kan lave en funktion der
tjekker browseren og sørger for at den retter sig efter designet,
rent størrelses-mæssigt..
Det lyder underligt i mine ører, men er der noget om det?

Håber jeg har formuleret mig nogenlunde..

P-f-t

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-10-03 20:54

NetHead <webmaster@helle-nemborg.dk> skrev :

>Jeg har ladet mig fortælle at man kan lave en funktion der
>tjekker browseren og sørger for at den retter sig efter designet,
>rent størrelses-mæssigt..

Du kan godt med et script bestemme browservinduets størrelse, men
det er meget irriterende.

Folk kan godt selv finde ud af at tilpasse browservinduet og bør
have lov til at bestemme størrelsen på browservinduet.

Centrer indholdet på siden og lad folk med høje opløsninger få
tomt indhold i siderne.

Men ellers
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-10-03 12:37

NetHead skrev:

> - Mit problem ligger i at jeg gerne vil have hele mit interface
> til at se lige stort ud på alle skærme, uafhængigt af opløsning..

Hvorfor? Lav dit interface så det fungerer uanset opløsning - så
vil det virke langt bedre.

> Jeg har ladet mig fortælle at man kan lave en funktion der
> tjekker browseren og sørger for at den retter sig efter designet,
> rent størrelses-mæssigt..

Som Knud skriver er det irriterende hvis en side vil bestemme
størrelsen på et browservindue. Muligheden for at ændre på det kan
i øvrigt slås fra i fx Mozilla.
--
Jens Gyldenkærne Clausen