Hvem forhandler en optisk frostvæskemåler?
Fra : Per

Dato : 22-10-03 18:57

Hej!

Er her nogen som ved, hvor man køber en af disse frostvæskemålere, hvor
man lægger en dråbe på en glasplade og kikker igennem ligesom en
kikkert?
Herved kan man aflæse på en skala hvor mange frostgrader ens kølervæske
er frostsikret til.
Jeg har søgt flere steder, men har ikke rigtig kunne finde noget,
sikkert nok fordi jeg ikke kender det rigtige navn for sådan en.
Håber at nogen vil hjælpe mig på vej.

Hilsen Per.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-10-03 19:34

"Per" <Den-Vaade-Arm@fjernfritid.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:nxzlb.557$I85.133@news.get2net.dk
> Hej!
>
> Er her nogen som ved, hvor man køber en af disse
> frostvæskemålere, hvor man lægger en dråbe på en
> glasplade og kikker igennem ligesom en kikkert?

Har du prøvet hos f.eks. Würtz eller Berner ?

> [...]
> ens kølervæske er frostsikret til.
> Jeg har søgt flere steder, men har ikke rigtig kunne
> finde noget, sikkert nok fordi jeg ikke kender det

Svjh hedder det et "refractometer" (men hæng mig ikke op på det, da det
efterhånden er en del år siden jeg sidst har haft fat i sådan én).

Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video
online Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Fam. Olsen

Dato : 22-10-03 20:26

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f96cdac$0$94874$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Har du prøvet hos f.eks. Würtz eller Berner ?

Var også hvad jeg ville foreslå.

> efterhånden er en del år siden jeg sidst har haft fat i sådan én).

Jamen du da rigtigt. De findes i øvrigt også til at kontrollere bremsevæske.

MVH Niels

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-03 22:36

> Svjh hedder det et "refractometer" (men hæng mig ikke op på det, da det
> efterhånden er en del år siden jeg sidst har haft fat i sådan én).

Jep den er god nok, men for den pris hvad bare et stk refractometer koster
kan man købe kølervæske til resten af sit liv.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Petersen_Michael

Dato : 23-10-03 16:52

> Jep den er god nok, men for den pris hvad bare et stk. refractometer
koster
> kan man købe kølervæske til resten af sit liv.

Pjat et refraktometer koster da kun 1400 - 1700,- Kr. + moms

I HN kan man SVJV købe noget egnet til ca 50,- Kr.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Henrik.M

Dato : 23-10-03 17:56

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3f97f90d$0$94877$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> koster
>
> Pjat et refraktometer koster da kun 1400 - 1700,- Kr. + moms

Har set det til 700,- +moms hos b&u

Mvh henrik

Fra : Petersen_Michael

Dato : 23-10-03 18:22

"Henrik.M" <murernospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har set det til 700,- +moms hos b&u

b&u ?

Jeg gav ca. 1500,- + moms for et refraktometer
til at måle olie koncentrationen i vandbaseret
køle / smøremiddel det var med al den rabat
vi kunne få ved Q8 hvor vi køber al vores hydraulik
olie.. så jeg tænkte et refraktometer koster nok ca.
det samme uanset hvilken skala der er sat i..

Fra : Henrik

Dato : 23-10-03 19:16

"Petersen_Michael"

> b&u ?
Bak & Uhrenfeldt - nordjyllands største autogrossist som nu har udvidet
sydover med SB Autodele (Vejle, Kolding og Horsen)

http://www.bak-uhrenfeldt.dk/

Fra : LR

Dato : 22-10-03 22:12

> [...]
> kikkert?
> Herved kan man aflæse på en skala hvor mange frostgrader ens kølervæske

Jeg plejer bare at hælde en sjat i et syltetøjsglas med låg og stille det i
fryseren, hvor der er -18 grader.

Mvh,

Lasse

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-10-03 22:22

> Jeg plejer bare at hælde en sjat i et syltetøjsglas med låg og stille det
> fryseren, hvor der er -18 grader.
>
> Mvh,
>
> Lasse

Glimrende ide, man kan også fint klare sig med en flydemåler til 15 kroner.
De sparede penge må man gerne sætte ind på min bankkonto.....

-- M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-10-03 23:32

Preben Riis Sørensen wrote:

> De sparede penge må man gerne sætte ind på min bankkonto.....

....nummer?
Hans

Fra : alexbo

Dato : 23-10-03 20:12

"Preben Riis Sørensen" skrev

> Glimrende ide, man kan også fint klare sig med en flydemåler til 15
kroner.
> De sparede penge må man gerne sætte ind på min bankkonto.....

De 15 kr. kan så sendes til mig.
Kølevand der holder -20g. smager så sødt som en kop kaffe med 3 stykker
sukker.

mvh
Alex Christensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-10-03 20:51

> De 15 kr. kan så sendes til mig.
> Kølevand der holder -20g. smager så sødt som en kop kaffe med 3 stykker
> sukker.
>
> mvh
> Alex Christensen

Til en bårebuket? Glycol er giftigt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Brian M

Dato : 23-10-03 13:29

"Per" <Den-Vaade-Arm@fjernfritid.tdcadsl.dk> wrote in message news:<nxzlb.557$I85.133@news.get2net.dk>...
> [...]
> Jeg har søgt flere steder, men har ikke rigtig kunne finde noget,
> sikkert nok fordi jeg ikke kender det rigtige navn for sådan en.

De firmaer som handler med reservedele til biler og som værkstederne
handler med har som regel også værktøj og de special ting som de skal
bruge. Det er fimaer som f.eks østergård eller
midtjydsk-reservedelslager og lign. De har dem, men som andre skriver
er sådan en ikke billig, et skud i luften er 1000kr, professionelt
værktøj er aldrig billigt.