problemer efter gedcomeksport / sikkerheds~
Fra : Bodil Madsen

Dato : 22-10-03 16:47

Jeg har downloaded programmerne Legacy og Brothers Keeper i forsøg på at
finde en erstatning for WinFamily. Har eksporteret en gedcomfil fra
WinFamily til disse programmer.
Nu ligger disse filer på mit skrivebord og kan ikke slettes uden at
computeren fryser fast. Jeg kan ikke slette noget eller tømme papirkurven
uden at computeren fryser. Jeg kan heller ikke scanne computeren for virus,
da den efter at have scannet 97% stopper ( har prøvet med 3
antivirusprogrammer)
ved C:\Recycled\desktop.ini
Jeg vil være dybt taknemmelig for hjælp med dette problem.
med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Bent Mortensen

Dato : 22-10-03 17:37

Hej Bodil
Har du WinCommander den vil jeg tro at du kan slætte dem med
Har du prøvet at genstarte, det er svært at sige hvad der er problemet når
man ikke er fysik til stede

venlig hilsen
Bent Mortensen

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 22-10-03 18:21

On Wed, 22 Oct 2003 17:47:26 +0200, "Bodil Madsen"
<bodil@fjernmig.nyraad.net> wrote:

> [...]
>antivirusprogrammer)
>ved C:\Recycled\desktop.ini
>Jeg vil være dybt taknemmelig for hjælp med dette problem.

Det lyder som om din papirkurv er defekt. Det kan som regel løses ved
at slette den, idet Windows så vil skabe en ny. Men sletningen skal
foregå i DOS-modus. Hvis det er Windows 98, vi snakker om, skal du
altså genstarte i DOS-modus, slette C:\Recycled og så genstarte i
Windows.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Bodil Madsen

Dato : 22-10-03 19:09

Jeg kan som regel genstarte computeren igen, men med besvær.

Jeg kan ikke slette i DOS, fordi jeg ikke ved hvad jeg skal skrive efter
C:\Windows>
Har kun prøvet det én gang før med held, men da havde jeg opså den nøjagtige
opskrift.
Håber i kan fortælle mig fremgangsmåden.
Med venlig hilsen og tak
Bodil Madsen

Fra : Bodil Madsen

Dato : 22-10-03 19:10

Jeg glemte at det er Windows ME
mvh

Fra : Bent Mortensen

Dato : 22-10-03 19:41

Hej Bodil

Hvis du køre med Windows ME kan du lave en systemgendanelse (men vær
opmærksom på at du mister de programmer du har downloadet og installeret)
muligvis ikke de Ged filer men det er en mulighed for at det virker, hvis
det gjorde før

Fra : Bent Mortensen

Dato : 22-10-03 19:47

Hej
jeg glemte at det er det du har lavet siden sidste gendanelses punkt men
ikke dine data
kun de nye programmer siden da

Fra : Bodil Madsen

Dato : 22-10-03 20:43

Hej!
Tak fordi du gider hjælpe mig. Jeg har allerede prøvet med
systemgendannelse, men det lykkedes ikke. Gendannelsespunktet var igår ( den
21. oktober). Jeg prøvede med den 15. september, 5. oktober og 8. oktober,
men det lykkedes ikke. Måske har jeg gjort noget galt. Det skal bemærkes at
jeg genindlæste Windows ME i går aftes.
med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 22-10-03 23:40

> [...]
> Jeg har downloaded programmerne Legacy og Brothers Keeper i forsøg på at
> finde en erstatning for WinFamily. Har eksporteret en gedcomfil fra

Hejsa

Det lyder træls det du er kommet ud for.

Der er flere muligheder at forsøge.

1) Kør det program der Scandisk

Hvis dette ikke hjælper.

2) Opret en start diskette - hvis du ikke har en

3) Udskriv nedenståenden tekst

4) start computeren i DOS tilstand

Hvis DOS promten står som C:\WINDOWS

Skriv: .. og tryk enter

Du skulle nu gerne stå i: C:\

Skriv: DEL C:\Recycled\desktop.ini

Tryk enter

Svar: Ja

Skriv: DEL Recycled

Svar: Ja

Genstart computeren ved hjælp af startdisketten

Når computeren er genstartet på disketten

Skriv: C:

Tryk enter

Skriv: FDISK /MBR

Tryk enter

Tag disketten ud af computeren og genstart

Problemet skulle nu gerne være løst, men inden du forsætter, vil det sikkert
være en god ide at scanne computeren for Virus. Ikke fordi jeg tror det er
det der er galt, men man kan aldrig vide. Virus scanningen skal foregå fra
Windows, eventuelt med Norton Antivirus.

Kan du forsat ikke få det til at virke, er du velkommen til at komme
tilbage.

Med venlig hilsen

Chris Gade Oxholm Sørensen - www.brotherskeeper.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-10-03 05:41

"Chris Gade Oxholm Sørensen" <support@brotherskeeper.dk> skrev Thu, 23
Oct 2003 00:39:53 +0200

>Hvis DOS promten står som C:\WINDOWS
>
>Skriv: .. og tryk enter

Skal være: cd ..

Eller endnu bedre: cd \

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Bodil Madsen

Dato : 23-10-03 12:10

Tak til Chris og Arne, men desværre er jeg ikke kommet videre.
Jeg har kørt scandisk 3 gange den sidste uge, men den finder ingen fejl.
Jeg har prøvet at gøre som du skrev, Chris, og skulle skrive cd\, som Arne
skrev. Jeg fik da også skrevet Del C:\Recycled\desktop.ini og trykket enter,
men så var det også sket.Den låste fast igen og jeg kunne end ikke lukke den
med Ctrl +Alt + Delete, men måtte slukke maskinen. Jeg har en startdiskette
fra den 21.10. Jeg er i tvivl om hvad du mener med punkt 3?
Det har været vædig pænt af jer at prøve at hjælpe mig, men I skal ikke
spilde mere tid på mig. Nu må jeg have fat i en ekspert, men jeg har da lært
noget mere, så jeg i fremtiden formentlig kan klare småproblemer.
Med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Alf Christophersen

Dato : 26-10-03 17:09

On Thu, 23 Oct 2003 13:09:49 +0200, "Bodil Madsen"
> [...]

>med Ctrl +Alt + Delete, men måtte slukke maskinen. Jeg har en startdiskette
>fra den 21.10. Jeg er i tvivl om hvad du mener med punkt 3?

Foreslår at du heller gir maskinen en sjanse til å fullføre jobben.
Det kan hende du har fylt søppelbøtta med for mange filer og da bruker
maskinen mange timer på å skyfle unna all søpla. En gang jeg fylte en
katalog for full (32200 filer ca.) brukte maskinen nesten et døgn på å
bli ferdig. Så problemet er at du er for utålmodig. Sett i gang om
kvelden, dra på ferie og se om den er ferdig når du er tilbake etter
et par dager.

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 23-10-03 21:14

Rigtigt Arne