Brug af smartcards
Fra : Mads

Dato : 22-10-03 16:43

Hej

Min bærbare computer (Dell D600) indeholder en smartcard læser.
Men hvorledes benyttes denne, og hvor kan man købe smartcards?

Jeg overvejer om man kunne lægge ens OCES certifikat på et sådan smart card,
og på den måde ikke nødvendigvis få stjålet ens certifikat hvis ens computer
blev stjålet. Men er dette muligt?

Venlig Hilsen
Mads B. Tandrup

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-10-03 21:42

On 2003-10-22,
Mads <mads@iname.com> wrote:
> [...]
> og på den måde ikke nødvendigvis få stjålet ens certifikat hvis ens computer

Du skal kobe smartcards i udlandet. En fogedretsdom har
netop kriminaliseret alle smartcard kobere, og der er pr
definition nu satellitTV pirater. Men forretninger med
SAT TV udstyr er typisk lagerforende.
Se eksempelvis: http://www.satbutikken.dk/shop/

Det simpleste er at kobe en lille USB key. Men den er sværere
at transportere end et smartcard.

Jeg overvejer at bruge min MP3 afspiller til det samme, men
har nogle særlige krav jeg lige skal have lost inden.

De er: Alle nogler skal gemmes på et krypteret filsystem
som kan mountes på PC'en (og helst Mac + Linux support).
Jeg vil gerne have sikkerhed for, at det mountede filsystem
ikke kommer ud i swap.

Og meget smart under WinXP, så kan man mounte filsystemer under
mapper. Og dermed eksempelvis mounte DanskeBank mappen på
sin plads på C:

Så det er kun software jeg mangler.