Tiscali
Fra : Towli

Dato : 22-10-03 16:45

Heja

Jeg skrev til Tiscali d. 14 og spurgte om 2 enkle spørgsmål: "...Må vi dele
en eller flere af jeres ADSL forbindelser mellem nogle lejligheder i vores
boligforening og hvordan skal vi forholde os mht. til logning i.fh.t.
antiterror pakken, -er det noget vi selv skal gøre eller skal vi ikke
bekymre os om det..."

Jeg fik et brev retur samme dag (efter 10 min., med tracking nummer og jeg
skal komme efter dig) hvor jeg skulle oplyse navn, adresse osv. Men siden
har jeg bare ikke hørt en hujene fis fra dem, på trods af gentagne rykkere.

Hvor svært kan det være? Kan det være fordi de ikke ved hvad de skal svare
og de evt. ikke vil hænges op på et givent svar ?(jeg mener en e-mail er
li'så juridisk gyldig som "et rigtig underskrevet brev" eller hur?)

Ude af her
/T

Fra : Claus O

Dato : 22-10-03 17:47

"Towli" <towli@(fjernes)oldboyz.dk> wrote

Kan det være fordi de ikke ved hvad de skal svare
> og de evt. ikke vil hænges op på et givent svar ?(jeg mener en e-mail er
> li'så juridisk gyldig som "et rigtig underskrevet brev" eller hur?)

Prøv at undersøge grunden her:
www.lortetiscali.dk
(det er muligt de har en robot, men service ellers kendes vist ikke)

Fra : JL

Dato : 22-10-03 18:39

"Towli" <towli@(fjernes)oldboyz.dk> wrote in message
> [...]
> boligforening og hvordan skal vi forholde os mht. til logning i.fh.t.
> antiterror pakken, -er det noget vi selv skal gøre eller skal vi ikke
Logning ved jeg ikke noget om, men deres bredbånd plus må deles mellem flere
husstande, og det er vist nok det eneste selskab der accepterer dette på
adsl linier. Ovenstående er jeg ret sikker på, da det ikke er mere end to
dage siden at jeg selv ringede og spurgte - og det står sikkert også i deres
betingelser for adsl linier....

> [...]
> og de evt. ikke vil hænges op på et givent svar ?(jeg mener en e-mail er
> li'så juridisk gyldig som "et rigtig underskrevet brev" eller hur?)

Nej, jeg venter stadig på svar, og jeg sendte mine e-mails for hhv. 7 og 3
mdr. siden - årsagen er ganske enkelt at deres mail support fungerer
temmelig dårligt, men telefonisk klarer de den nu meget godt, så ring evt.
til dem, telefonnummeret står på deres hjemmeside.
Mvh
JL

Fra : No1

Dato : 24-10-03 14:42

> [...]
> dage siden at jeg selv ringede og spurgte - og det står sikkert også i deres

Jeg har i øjeblikket en TDC pro@ccess linie (det hedder vist medarbejder
bredbånd nu?), som gerne må deles med andre husstande. Forbindelsen står
i vores ADSL-delings-forenings navn.

Vi overvejer at skifte til Tiscali. De har en kampagne, der stopper
d.31. oktober, på 750 kr. måned for 2048/512kbit og gratis oprettelse.

Tele2ADSL blev det ikke til fordi vi kendte andre med dårlige erfaringer
med deres leverings tid og selve forbindelsen (tabte pakker mm.).

Er Tiscalis netværk ligeså godt som TDC? Har de god backbone, lav ping
tid ud i verden osv.?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-10-03 15:24

"No1" <riusekjvbseisekjhrs@ejkrf.yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyxx.com> skrev i en
meddelelse news:bnba80$213$1@sunsite.dk...
> Jeg har i øjeblikket en TDC pro@ccess linie (det hedder vist medarbejder
> bredbånd nu?),

Nej. Det hedder TDC Bredbånd Proffesionel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-10-03 19:22

Hej No1, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
>
> Tele2ADSL blev det ikke til fordi vi kendte andre med dårlige
> erfaringer med deres leverings tid og selve forbindelsen (tabte

Et helt subjektivt gæt (jeg kender ikke andet til Tele2adsl, end hvad
jeg har læst) er, at de nok bare skal have lidt tid til at få systemet
indrettet til alle de nye kunder.

> Er Tiscalis netværk ligeså godt som TDC? Har de god backbone, lav
> ping tid ud i verden osv.?

Det med ping ved jeg ikke, da jeg kun bruger det (med tracerts) for at
give et vink om problemstedet, når ét eller andet kører jammerligt.
(Typisk viser det sig at være ét eller andet amerikansk netværk, der
har tabt pusten).

Men mht. det andet tvivler jeg på, at andre har bedre netværk. (Dermed
er ikke sagt, andre skulle være ringere, blot ikke bedre).

Personligt har jeg haft World Online/Tiscalis ADSL siden sommeren 2000
og kan kun sige noget positivt om deres opkobling (og teknik helt
generelt, for den sags skyld).

Jeg har en del erfaringer fra et vildt miks af TDC-opkoblinger - inkl.
flere af de tidligere pro@ccess - da jeg i perioder har brugt
netforbindelser fra ikke mindst kommunale og amtslige
institutionsmaskiner, der vist alle er TDC's. (Århus Kommune og Amt
tegnede vist 1000 års-kontrakter med Jydsk Telefon A/S, da firmaet
startede

Sammenlignet med min egen opkobling har jeg med pro@ccess enten ikke
kunnet mærke nogen forskel, eller pro@ccess har haft hang til lidt
hakkeri. I de sidstnævnte tilfælde kan jeg ikke forestille mig andet,
end at ujævnheder o.l. skyldtes, at sådanne institutionsmaskiner
sjældent udmærker sig ved at være specielt veltrimmede eller
vedligeholdte.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Claus O

Dato : 24-10-03 21:10

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote

> Personligt har jeg haft World Online/Tiscalis ADSL siden sommeren 2000
> og kan kun sige noget positivt om deres opkobling (og teknik helt
> generelt, for den sags skyld).

Havde det ikke været på sin plads at nævne at firmaet har så klart
den ringeste kundesupport i landet?
www.lortetiscali.dk siger lidt om denne sag

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-10-03 23:32

Hej Claus O, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Havde det ikke været på sin plads at nævne at firmaet har så klart
> den ringeste kundesupport i landet?

Og jeg ikke kan med deres adm. direktør. Og det irriterer mig, at Klaus
ikke længere er hos dem, hvilket også gælder bl.a. og ikke mindst APJ,
Martin (MHR) og Steffen (Møller). Og selvfølgelig... Nå nej, det blev
der heller ikke spurgt til i <news:bnba80$213$1@sunsite.dk>.

Iøvrigt har jeg kun yderst positive oplevelser med de (vist) tre gange,
jeg har haft kontakt med supporteren. Faktisk har jeg endda kun
sjældent hørt om negative oplevelser men masser af positive.

Men det kan selvfølgelig være, du mener kundeservice...

> www.lortetiscali.dk siger lidt om denne sag

Ja, den type sider er så velsignet nøgterne og seriøse.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 26-10-03 10:18

Rudi Stegen skrev:

> Århus Kommune og Amt tegnede vist 1000 års-kontrakter med Jydsk
> Telefon A/S, da firmaet startede

Nej. Der er netop tegnet en ny kontrakt:

http://www.netdesign.dk/Presse/pressemeddelelser/75-AarhusKommune.htm

Her er beskrivelsen af det hidtidige netværk:

http://www.cisco.com/global/DK/docs/cases/case_aarhus.pdf

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-10-03 21:30

Hej Peder Vendelbo Mikkelsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Nej. Der er netop tegnet en ny kontrakt:

Ach! Så har det sikkert kun været en 100 års-kontrakt.

(Seriøst: Uanset JTAS næppe lige præcis startede i 1903 er årstallet
vist ikke helt vildt. Ved nogen hvornår de startede?)

> http://www.netdesign.dk/Presse/pressemeddelelser/75-AarhusKommune.htm

Tak for linket, jeg kendte ikke noget til det.

Det ser rimelig godt ud, hvad institutioner angår.
Private skal dog næppe blive stresset med at undersøge,
hvordan det nu præcis er, man skal opsige sit abonnement
hos sin aktuelle ISP. (Tidshorisont 8 år. Men på længere
sigt dog også mulighed for private at blive tilsluttet
- på én eller anden måde... måske...

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 22-10-03 23:41

"Towli" <towli@(fjernes)oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> boligforening og hvordan skal vi forholde os mht. til logning i.fh.t.
> antiterror pakken, -er det noget vi selv skal gøre eller skal vi ikke

Ja, i må godt dele jeres linie.

I skal ikke logge noget, i det omfang der skal logges noget skal Tiscali nok
gøre det.

Fra : Towli

Dato : 23-10-03 08:47

Hej

(Tak for svaret - jeg går ud fra at du er fra Tiscali)
Hvis vi forestiller os at der sidder en børnelokker med terror-hensigter og
skriver trusselsbreve til Brian Mikkelsen eller søger efter bombeopskrifter
på Internettet bag vores private net, kan i så se Mac adressen på
vedkommende ud fra jeres log, efter atden er blevet nattet? -Dvs. vil i
altid kunne henføre al trafik til en bestemt computer på vores Lan ud fra
jeres log?

/T

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-10-03 09:03

"Towli" <towli@(fjernes)oldboyz.dk> writes:

> [...]
>vedkommende ud fra jeres log, efter atden er blevet nattet? -Dvs. vil i
>altid kunne henføre al trafik til en bestemt computer på vores Lan ud fra

Hvis I sidder bag en NAT (en typisk routerbaseret løsning uden ekstra
IP-adresser), kan ISPen ikke kende forskel på brugerne bag routeren -
det ser ud som om det er én bruger, der laver al trafikken.

Hvis I derimod bestiller offentlige adresser til alle brugerne, og de
adresser deles ud som faste adresser, kan udbyderen (og alle andre den
enkelte bruger er i kontakt med) se forskellen.

IP-adresserne vil blive registreret til den, der bestiller dem, men så
længe der holdes styr på uddelingen, kan man jo nemt vise, hvem der er
den konkrete bruger.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Towli

Dato : 23-10-03 12:29

Det er jo netop min pointe - Hvis vi blot bestiller et antal linjer hos
Tiscali og uden videre deler dem iblandt os, er det jo ham der har bestilt
hos Tiscali der "hænger" på trusselsbrevene og
bombeopskrifts-søgningerne...(???)

/T

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-10-03 14:16

Towli wrote:
> [...]
> Tiscali og uden videre deler dem iblandt os, er det jo ham der har bestilt
> hos Tiscali der "hænger" på trusselsbrevene og

Ja.

--
Morten!

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 23-10-03 15:14

> [...]
> Tiscali og uden videre deler dem iblandt os, er det jo ham der har bestilt
> hos Tiscali der "hænger" på trusselsbrevene og

Diskussionen har været oppe og vende i jura gruppen i forbindelse med
fildelings programmer og antipirat gruppen.

Det forholder sig tilsyneladende sådan at man "blot" skal sige at det ikke
var en selv der var den skyldige, og sansynliggøre at det kunne være en
anden der havde gjort det (i det man jo deler en internet forbindelse med
andre).

Men det er klart, at selvom man er dækket ind rent juridisk, ville det nok
alligevel ikke være superfedt hvis der sidder en eller anden nar og
foretager sig noget ulovligt på den linie man er registreret som ejer af.

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 23-10-03 15:11

> Hej
>
> (Tak for svaret - jeg går ud fra at du er fra Tiscali)

Nej, jeg er kun Tiscali kunde :)

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-10-03 17:02

> [...]

> jeg skal komme efter dig) hvor jeg skulle oplyse navn, adresse osv.
> Men siden har jeg bare ikke hørt en hujene fis fra dem, på trods af

Tiscali har aldrig svaret på noget som helst, så din oplevelse er helt
normal praksis hos Tiscali

Desværre fortæller Tiscali ikke at de aldrig svarer, derfor er der mange
som skriver til dem og spilder sin tid.