Skærme
Fijala 3554
19" Samsung skærne....
Fra : NFE

Dato : 22-10-03 13:50

Jeg overvejer ny skærm, og har i den forbindelse kigget lidt på en Samsung
SM957MB 0.20 dp til 1899 kr. hos Midt-Data og en Samsung 959NF 0.24 dp til
2299kr også hos Midt-Data

Nu undrer det mig at SM957MB med 0.20 dp er 400 kr. billigere end 959NF med
0.24dp - 959NF har altid haft ry for at være en super skærm, men ud fra Dot
Pitch og prisen så er SM957MB det bedste køb nu. Jeg er altid blevet fortalt
at jeg skal gå efter at få en lav Dot Pitch. Er der andre ting der spiller
ind??

Skærmen skal både bruges til spil og seriøst arbejde, og jeg vil have en god
skærm.....

--
Mvh.
NFE

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 22-10-03 14:18

NFE wrote:
> Er der
> andre ting der spiller ind??

Så vidt jeg husker er 959NF med en Trinitron lignende teknologi, der gør
billederøret helt fladt. Sådan noget koster ekstra...

--
Martin K

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-10-03 15:28

On Wed, 22 Oct 2003 15:17:39 +0200, Martin Kirschmeyer wrote:

> Så vidt jeg husker er 959NF med en Trinitron lignende teknologi, der gør
> billederøret helt fladt. Sådan noget koster ekstra...

Nemlig. Diamondtron hedder det og er Mitsubishis teknologi. Og ja... det er
stort set en kopi at Sonys Triniton.

Her er en smule om de forskellige teknologier:
http://www4.tomshardware.com/display/20020319/

Det jeg specielt godt kan lide ved min 959NF er at den kan klare 85 Hz i
1600 x 1200. Jeg er meget godt tilfreds med den og vil ikke bytte med
andere af Samsungs CRT modeller.

--
Lars

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 22-10-03 16:15

Lars Jørgensen wrote:
> Det jeg specielt godt kan lide ved min 959NF er at den kan klare 85
> Hz i 1600 x 1200. Jeg er meget godt tilfreds med den og vil ikke
> bytte med andere af Samsungs CRT modeller.

Enig - det eneste problem med den, er at den er så forbandet stor, så jeg
ikke har plads til sådan een på mit skrivebord Men sådan er alle 19"
vel...

--
Martin K (Der sidder ved en Targa 17" og kører 1152x864 @ 75 Hz)

Fra : Henrik B.

Dato : 23-10-03 13:38

Martin Kirschmeyer wrote:
:: Lars Jørgensen wrote:
::: Det jeg specielt godt kan lide ved min 959NF er at den kan klare 85
::: Hz i 1600 x 1200. Jeg er meget godt tilfreds med den og vil ikke
::: bytte med andere af Samsungs CRT modeller.
::
:: Enig - det eneste problem med den, er at den er så forbandet stor,
:: så jeg ikke har plads til sådan een på mit skrivebord Men sådan
:: er alle 19" vel...

Nej, 900 (og 950) SL er ikke dybere end en 15".

M.v.h.

Fra : Jesper Sloth

Dato : 23-10-03 14:16

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg husker er 959NF med en Trinitron lignende teknologi, der gør
> billederøret helt fladt. Sådan noget koster ekstra...

Hej

Ifølge SHG er 957MB også helt flad

Mvh

Jesper

MODEL: SyncMaster 957MB
TOMMER: 19"
SYNLIG TOMMER: 18"
MÅL (BxHxD): xxmm
FARVE: Hvid
BILLEDRØR: MagicBright
UDFORMNING: 100 % flad
TYPE: CRT
DOTPITCH: 0,20mm
HSF: 30-96kHz
VSF: 50-140Hz
VIDEOBÅNDBREDDE: MHz
TILSLUTNING: 15 pins analog D-Sub
EKSTRA TILSLUTNINGER: Ingen
INDBYGGET USB HUB: Nej
INDBYGGET HØJTALERE: Nej
KOMPATABILITET: PC & MAC
PLUG & PLAY: Ja
ON SCREEN MENU: Ja
GODKENDT: TCO99 Certificeret
OPLØSNING:
- MAX: 1920x1440@64 Hz
- ANBEFALET: 1600x1200@75 Hz
STRØMFORBRUG:
I brug: 110 W
I standby: 5 W

Fra : NFE

Dato : 24-10-03 16:00

> Ifølge SHG er 957MB også helt flad

Jeg fik at vide hos Midt-Data at 957MB ikke var helt flad, men at det se ud
som om den er det. Efter deres udsagn er det kun 959NF der er helt flad....

MVH NFE

Fra : Jesper Sloth

Dato : 24-10-03 16:17

"NFE" <ask@ask.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ud
> som om den er det. Efter deres udsagn er det kun 959NF der er helt

Hej

Så tjek lige her og læg mærke til at den står under Flat CRT Monitor.

Mvh

Jesper

http://www.samsungusa.com/cgi-bin/nabc/product/b2c_product_detail.jsp?eUser=&prod_id=957MB-Ivory

Fra : NFE

Dato : 24-10-03 16:26

> Så tjek lige her og læg mærke til at den står under Flat CRT Monitor.

> [...]

Du har ret - jeg har købt 959NF - måske jeg er blevet snydt, måske
ikke.......

MVH NFE

Fra : SA

Dato : 22-10-03 14:42

Hej NFE.

Jeg benytter i mit daglige arbejde en SM957MB, og er meget tilfreds.
Hvad forskellen egentlig er på NF'eren og MB'eren egentlig er, ja det er jeg
ikke sikker på(det er der sikkert andre der kan supplere med), men jeg
sidder 8 timer om dagen og programmerer og jeg kan ikke sige noget skidt om
MB'eren.

/SA

Fra : morten lund

Dato : 22-10-03 20:48

det er en møj dejlig skærm!

Er meget glad for min.
Meget fine farver og meget roligt billede. Kan indstilles i det uendelige.
eneste ting der kan være en anke med, er at den lige som Sonys
trinitronskærme har et par steger hen over skærmen. men det lægger man ikke
mærke til efter et stykke tid.

/Morten

Fra : NFE

Dato : 22-10-03 22:23

> [...]
> eneste ting der kan være en anke med, er at den lige som Sonys
> trinitronskærme har et par steger hen over skærmen. men det lægger man

Så kan det da godt være at jeg skal holde mig til en 959NF - Jeg har de
sidste 4 år kørt med en 17" Sony Trinitron som jag har været kanon glad for.
Det der undrede mig var at der var så stor forskel på Dot Pitch i den
billige MB's favør, men derfor kan de sidste 400 kr. være givet godt ud.
Køber jeg nu over nettet, så har jeg jo også 14 dage til at fortryde, hvis
jeg synes 959NF er en skod-skærm i forhold til min 17" Sony....

MVH NFE

Fra : "

Dato : 22-10-03 23:08

Lige et tillægsspørgsmål fra mig:

Jeg står og skal købe lillebroderen til 959NF - nemlig 757NF 17'. Er der
nogen der ved, om der er anden forskel på de to skærme end størrelsen, og om
jeg dermed kan regne med samme kvalitet som hvis jeg havde købt 19' udgaven?
I øvrigt er 17' skærmen vist ikke længere i produktion hos Samsung, men det
har vel ingen negativ indflydelse på et køb eller hvad (jeg tænker i forhold
til garanti eller lignende)?