Løbende opdatering af side
Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 22-10-03 12:39

Hej gruppe

Jeg har en PHP side (PHP Script) der checker om URL's i en database stadig
er valide.

Der er rimelig mange URL's i databasen (+5000) og scirptet tager derfor lang
tid om at køre.

Siden ser nogen lunder sådan ud (psodo):

<?
$conn = mysql_connect("servernavn", "user", "pass");
mysql_select_db("dbnavn");
$urllist = mysql_query("SELECT bla bla...");
?>
<HTML>
<BODY>
Overskrift
<?
while ($row = mysql_fetch_array($urllist)) {
<lav check>
<udskriv resultat>
}
?>
</BODY>
</HTML>

Hvorfor bliver denne side ikke opdateret løbende (altså hver gang scriptet
har kørt en række igennem)?
Siden bliver kun opdateret når der er kørt omkring 10 eller 20 rækker
igennem.

Mvh
Jesper Lauridsen
jesper.lauridsen@honkyhonk.com

Fra : Troels Arvin

Dato : 22-10-03 12:54

On Wed, 22 Oct 2003 13:38:58 +0200, Jesper Lauridsen wrote:

> Hvorfor bliver denne side ikke opdateret løbende

Der kan både være tale om, at data ophobes på server-siden og
klient-siden. For at sikre dig, at PHP outputter, kan du sætte et
flush()-kald ind efter hver linje. På klientsiden kan det handle om, at
browseren ikke synes, at den har data nok til at vide, hvordan de nye data
skal præsenteres; dette kan måske afhjælpes ved at indsætte tags
såsom <br /> efter hver linje, hvis det ikke allerede er tilfældet.

Hvis det stadig ikke løser problemet, så ville jeg sætte en
pakkesniffer til at lytte på klient- eller server-siden og undersøge,
hvad der overføres hvornår.

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 22-10-03 13:24

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> wrote in message

> [...]
> såsom <br /> efter hver linje, hvis det ikke allerede er tilfældet.

> Greetings from Troels Arvin, Copenhagen, Denmark

Jeg takker for det hurtige (og rigtige svar) :)

Fra : Troels Arvin

Dato : 22-10-03 13:29

On Wed, 22 Oct 2003 14:23:56 +0200, Jesper Lauridsen wrote:

> Jeg takker for det hurtige (og rigtige svar) :)

Det var så lidt. Hvad hjalp? PHP-flush() eller indsættelse af
browser-hints i HTML'en?

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 22-10-03 13:42

> Det var så lidt. Hvad hjalp? PHP-flush() eller indsættelse af
> browser-hints i HTML'en?
>
> --
> Greetings from Troels Arvin, Copenhagen, Denmark

Det var flush() der skulle til :)

..oO( tsk tsk - og jeg kalder mig selv PHP-programmør :) )