Indhegning af haven...
Fra : Charlotte

Dato : 22-10-03 08:19

Hejsa

Vi har nu en fin løbegård til vores to misser på ca. 35m2. Det er jo
fint nok - der er et træ, et "katte-hus" (det var engang hundehus),
græs og fliser. Så de har næsten det hele.

Men jeg tænker mere og mere på, at det kunne være fedt at kunne åbne
dørene og lade dem løbe frit ud og ind. Det kan bare ikke lade sig
gøre, som det er nu.
Men...måske kunne man hegne halvdelen af haven ind...kan det lade sig
gøre til fornuftige penge og uden det ligner en fangeborg?

Idéer er meget velkomne - og billeder til inspiration er også mere end
velkomne

Hav en dejlig dag.

KH
Charlotte

Fra : Elisa Buchardt

Dato : 22-10-03 10:02

Hej,
Du kan kikke i mit album. De billeder i link 1, er udseendet om
sommeren, hvor hegnet er næsten helt skjult af hækken. Link 2 er
billeder fra indhegningen blev lavet i februar, hvor man rigtigt kan se
hvordan den er sat op...

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=154&folder=518&limit_start=0&limit_user=15

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=154&folder=376&limit_start=0&limit_user=15

God fornøjelse og venlig hilsen
E.B.

Med venlig hilsen
Elisa Buchardt
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Charlotte

Dato : 22-10-03 10:28

Hej Elisa

Elisa Buchardt <elisa_buchardtKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev:
> [...]
>sommeren, hvor hegnet er næsten helt skjult af hækken. Link 2 er
>billeder fra indhegningen blev lavet i februar, hvor

Det ser jo helt genialt ud. Vi har desværre ikke en opvokset hæk -
til den ene side skal vi faktisk først til at have en plantet, så
det vil komme til at se voldsomt ud. Men jeg vil prøve at snakke
med gemalen om det og høre, hvad han siger.
Hvor højt er hegnet? Tror du, man kan "nøjes" med at sætte pigtråd
foroven i stedet for strøm?

(pssst...det er dyrt at lave sådan et, er det ikke???)

Tusind tak i hvert fald - det ser virkelig godt ud og er fint
skjult, fordi I har en god høj hæk...sådan en vil jeg også ha´!

KH
Charlotte

Fra : Elisa Buchardt

Dato : 22-10-03 11:46

Hej Charlotte,

Hegnet er 180 cm høj og der er 3 el-tråde foroven. De har kun været oppe
og mærke på el-tråden en gang hver !!
Jeg ville ikke turde at sætte pigtråd med mine russerakrobatter !!
Og nej, billigt er det ikke, men det er nok det bedste vi nogesinde har
gjort for vore katte og os selv -:) Det er en fornøjelse om sommer at
kunne være ude sammen med dem og opleve dem i frit løb !

I skal altså også huske at snakke med naboerne inden I går i gang...

V.H.
E.B.

Fra : Charlotte

Dato : 22-10-03 11:58

Hej Elisa,

Elisa Buchardt <elisa_buchardtKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev:

> [...]

Jeg er slet ikke i tvivl om, at vi vil elske os selv for
det...midlerne skal jo bare lige findes

>I skal altså også huske at snakke
>med naboerne inden I går i gang...

P.g.a. selve hegnet eller p.g.a. el/pigtråd?
Heldigvis har vi kun nabo til en side...arh...1½ side...det er kun
3 m. det drejer sig om ind til den nye nabo, der er ved at bygge
hus.
Men det er vel ikke noget, man skal have lov til?
Altså...selvfølgelig vil jeg invi naboerne i det...men forstå mig
ret...de kan vel ikke bestemme, om det skal op, vel?

KH
Charlotte

Fra : Elisa Buchardt

Dato : 22-10-03 12:12

Hej Charlotte,
Jeg ved ikke om de direkte kan forbyde et hegn, men jeg kender nogen der
blev ret upopulære da de satte sådan en op. Vi har heldigvis søde og
forstående naboer og så kan de jo ikke se den mere...
Jeg kan nok se at jeres er et "mindre" projekt, når du taler om 3 m ind
til naboen!!

Vi har indhegnet 1000 m2 af vores 1100 m2 grund, så det var noget af en
opgave, men det hele værd.

V.H.
E.B.

Fra : Stella Kristensen

Dato : 22-10-03 12:30

Der findes faktisk nogle regler omkring stakit og hegn i skellet mellem
grundene, så hvis dit hegn står for tæt på skellet og er for højt, kan
naboen melde det til kommunen eller hvor man nu melder det, hvis han
altså er imod det.

Stella Kristensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-10-03 12:22

In article <3f96477b3ad86@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Elisa Buchardt
<elisa_buchardtKATTE@BAKKEyahoo.com> wrote:

> [...]
> sommeren, hvor hegnet er næsten helt skjult af hækken. Link 2 er
> billeder fra indhegningen blev lavet i februar, hvor man rigtigt kan se

Hej Elisa

*suk* Jeg er ikke misundelig, nej ikke spor overhovedet...
Som du nok kan høre har vi ingen have
Hvor ser det pragtfuldt ud - og hvor må det have været et stort arbejde
- selv træet er pakket ind i trådnet, kan jeg se Virker det?

Fra : Elisa Buchardt

Dato : 22-10-03 12:39

Hej Ann,
Det er kun en del af vor "hellig" træ der er indhegnet, da vil nægtede
af fælde det.
Det er et meget smuk japansk pil, som er 1½ meter fra hegnet- et genialt
klatretræ. Gala kunne snilt sidde på en gren i to meters højde, springe
1½ meter lige ud i luften og lande let og elegant på naboens grund -uden
at røre ved el-tråden- ) Tja, russere er jo både hurtige, elegante
og ikke så dumme endda -:)))

De grene der nu er pakket ind i hegn går de ikke på, da det ikke er
særlig behageligt at gå på hegn, så det virker...

V.H.
Elisa

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-10-03 13:18

In article <3f966c52964a4@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Elisa Buchardt
<elisa_buchardtKATTE@BAKKEyahoo.com> wrote:

> De grene der nu er pakket ind i hegn går de ikke på, da det ikke er
> særlig behageligt at gå på hegn, så det virker...

Godt at vide
Hvor ville jeg gerne se min "springkat" Donna udfolde sig... hun har
altid elsket at springe højt og langt. Når jeg vinder et par millioner
i lotteriet, måske

Fra : Elisa Buchardt

Dato : 22-10-03 14:04

Tja Ann,
Du behøver vel ikke at vente sååå længe -:)
Jeg glemte at sige at jeg er ret vild med dine katte !!! De er utrolig
smukke; jeg er jo til den elegante type...

V.H.
E.B.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-10-03 16:30

In article <3f968038d18c8@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Elisa Buchardt
> [...]

> Jeg glemte at sige at jeg er ret vild med dine katte !!! De er utrolig
> smukke; jeg er jo til den elegante type...

Bare du havde ret... men et hus med have er der ikke lige til på
bankbogen, desværre

Mitterne takker og bukker (og klager pt. højt og inderligt over at have
været til dyrlægen og blive stukket! Uf!)
Dine russere er nu også utrolig smukke katte. Havde jeg plads, råd og
alt det der, var der flere racer jeg kunne tænke mig - og russeren er
bestemt en af dem - sammen med burmeser og orientaler og, og, og...

Fra : Camilla Baird

Dato : 22-10-03 12:21

> [...]
> gøre til fornuftige penge og uden det ligner en fangeborg?
>
> Idéer er meget velkomne - og billeder til inspiration er også mere end

I mit album kan du se, hvordan vi har gjort, da vi indhegnede haven:

Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar