Efterårs-killinger = skravl ???
Fra : Jensn

Dato : 22-10-03 07:45

Hej

Vi leder efter en killing og har i den forbindelse flere
gange hørt at "efterårs-killinger" er nogle skravl - mindre
og ikke så "robuste" ?!

Er der noget om snakken, eller ??

Er der forøvrigt nogen som mangler at få afsat deres - gerne
3-farvede killinge-hunkat - her på fyn ??

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : anja rasmussen

Dato : 22-10-03 13:57

> [...]
>
> Er der noget om snakken, eller ??
>
> Er der forøvrigt nogen som mangler at få afsat deres - gerne
> 3-farvede killinge-hunkat - her på fyn ??

Hej....
Hos kattehjemmet i odense har de en trefarvet killing dom døger nyt
hjem...den er fra den 14/5-03.....
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/frigivetdyrnye/063d4a147c5727b1c1256dc60042250b?opendocument&exp=210dd4fe3ee9c01fc1256b7400688dfc

Denne adresse skulle være direkte til billede så du kan se den....en
meget sød en....
de koster omkring 400kr og så er de både steriliseret, øretattoveret og
dyrlæge behandlet....vi købte selv vores kat nr 2 derude.....

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Elwarth

Dato : 22-10-03 16:43

> Vi leder efter en killing og har i den forbindelse flere
> gange hørt at "efterårs-killinger" er nogle skravl - mindre
> og ikke så "robuste" ?!
>
> Er der noget om snakken, eller ??

Hej Brian
Der kan være noget om snakken. Problemet er, hvis det er morkattens andet
kuld det år, så har hun ikke kunnet nå at komme sig i mellemtiden. Det kan
godt give problemer.

> Er der forøvrigt nogen som mangler at få afsat deres - gerne
> 3-farvede killinge-hunkat - her på fyn ??

Vi har et kuld hittekillinger, som skal have nyt hjem midt i december. Den
3-farvede er desværre afsat, men der er stadig 3 røde, 2 sorte m. hvid plet,
1 stribet og morkatten, som er stribet med røde områder.
Her er lidt billeder:

Vi har udgifter på ca. 1200,- pr. kat, som vi gerne vil have dækket så
meget som muligt af. Til gengæld vokser de op på kvalitetsfoder, bliver
vaccinerede, ormebehandlede, neutraliserede og muligvis øremærkede (det
kommer an på, om deres ører når at blive store nok ).

Vi bor i Jelling ved Vejle, så det er ikke så langt fra Fyn. Hvis
transporten er et problem, finder vi ud af det.
Håber, du kunne tænke dig sådan en fiks og færdig killing/kat.

Venligst
Dorthe

Fra : Ole Lyager

Dato : 22-10-03 20:56

"Jensn" <m3m5@FJERNEShotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der noget om snakken, eller ??
>
> Er der forøvrigt nogen som mangler at få afsat deres - gerne
> 3-farvede killinge-hunkat - her på fyn ??

Ja faktisk så har jeg netop en trefarvet hunkat som skal afsættes *S*
Den er dog kun 13 dage gammel endnu så der går jo lidt tid før den kan
hentes.

Mvh. Ole Sahl

P.S. Katten befinder sig i nær Vissenbjerg.

Fra : Ole Lyager

Dato : 22-10-03 21:06

> [...]
>
> Vi leder efter en killing og har i den forbindelse flere
> gange hørt at "efterårs-killinger" er nogle skravl - mindre

Skal jeg ikke udtale mig om. Kan kun sige at ingen af de killinger vi har i
huset pt. kan gå under betegnelsen skravl.

> [...]
Ja faktisk så har jeg netop en trefarvet hunkat som skal afsættes *S*
Den er dog kun 13 dage gammel endnu så der går jo lidt tid før den kan

Mvh. Ole Lyager

P.S. Katten befinder sig i nær Vissenbjerg.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-10-03 08:12

Ole Lyager wrote:

> Skal jeg ikke udtale mig om. Kan kun sige at ingen af de killinger vi
> har i huset pt. kan gå under betegnelsen skravl.

*G* nej det vil jeg godt skrive under på ;)
turbotøsen er ihvertfald alt andet end skravlet ;)
er det ikke også missemors første kuld i år?

> Ja faktisk så har jeg netop en trefarvet hunkat som skal afsættes *S*
> Den er dog kun 13 dage gammel endnu så der går jo lidt tid før den kan
> hentes.

de er ultranuser*G* turbotøsen er lige på nippet til at forvandle sig til
radiobil, så nyd roen mens den varer ;)

hehe faktisk havde jeg tænkt mig at smide et indlæg om dem, men du kom mig i
forkøbet ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Ole Lyager

Dato : 23-10-03 15:50

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> *G* nej det vil jeg godt skrive under på ;)
> turbotøsen er ihvertfald alt andet end skravlet ;)
> er det ikke også missemors første kuld i år?

Jo det er jo missemors først kuld overhovedet *S* og nu må vi jo så se, om
hun skal have lov til at gentage det senere.
(hmmm turbotøsen tror jeg altså ikke bliver navnet *G* nu må vi jo lige se
hvordan, det kommer til at gå med dem alle sammen.)

Jeg se lige om jeg ikke kan få lagt billeder på nettet i løbet af aftenen.

> de er ultranuser*G* turbotøsen er lige på nippet til at forvandle sig til
> radiobil, så nyd roen mens den varer ;)

Vi nyder roen, men glæder os samtidig til at få alle kattene til at fræse
rundt og gøre huset usikkert (er ved at gøre akvarierne katte sikker)

> hehe faktisk havde jeg tænkt mig at smide et indlæg om dem, men du kom mig
> forkøbet ;)

Ja jeg tænkte at jeg hellere måtte skynde mig ;)

Ole Lyager

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-10-03 22:46

Ole Lyager wrote:

> [...]
> (hmmm turbotøsen tror jeg altså ikke bliver navnet *G* nu må vi jo
> lige se hvordan, det kommer til at gå med dem alle sammen.)

nej det ved jeg da godt*G* men det passer nu så godt til hende*G*
for opklaringens skyld kan jeg fortælle at jeg var ude og se mislingerne i
søndags.... Turbotøsen gør sig straks bemærket ved at okse rundt og meget
målrettet mave sig hen over sengen for at ramme en hånd der kunne
nusse...... og når man så lige ramte det helt rigtige sted under hagen kunne
man næsten se det salige udtryk i de halvtåbne øjne ( kun halvdelen af øjet
var frit, fordi de endnu ikke har åbnet dem helt)..... og hvis man kom på
det rette sted på maven resulterede det straks i et strittende bagben og en
misling der var halvt rullet om på ryggen i nydelse*G* dvs lige til hendes
runde mavse fik hende til at trille hele vejen om og hun møvede videre
;)..... i en alder af hvad... 11 dage?..... synes jeg sku det er ret godt
klaret af sådan et lille pus, for ikke at sige meget afslørende om hendes
kommende temprament ;) hun kommer til at herske med hård hånd i sit kommende
hjem ;)

> Jeg se lige om jeg ikke kan få lagt billeder på nettet i løbet af
> aftenen.

blev de gode nogle af dem, eller moslede hun for meget rundt?

> Vi nyder roen, men glæder os samtidig til at få alle kattene til at
> fræse rundt og gøre huset usikkert (er ved at gøre akvarierne katte
> sikker)

heh... du bliver klogere ;) husk at slå en knude på alle gardiner der når
gulvet*G* og at kattesikre potteplanterne ;) for ikke at snakke om at
killingesikre trappen.....

Fra : Ole Lyager

Dato : 24-10-03 05:39

> [...]
kommende
> hjem ;)

> blev de gode nogle af dem, eller moslede hun for meget rundt?

De blev faktisk ret elendige. Håber på at jeg meget snart, får fingrene i et
andet digital kamera :)

> heh... du bliver klogere ;) husk at slå en knude på alle gardiner der når
> gulvet*G* og at kattesikre potteplanterne ;) for ikke at snakke om at
> killingesikre trappen.....

potteplanter har vi ikke noget af, som de lige pt. kan få poterne i. Trappen
volder mig dog, en del problemer. Kan ikke lige finde ud af hvordan vi skal
sikre trappen uden at gøre den farlig for vores to piger. (de kunne jo
snuble over kanten)
Til information så er vores hus i to etager, med beboelsen oven på og
indgang samt brugs rum (bad, kontor, vaskerum, mm.) i kælderen. Det kan
derfor blive et problem, at holde mislingerne på 1. salen. hvor der i sagens
natur altid vil være lidt varmere, end neden under.

Nogle forslag til hvordan vi sikre vores dejlige mislinger, uden at skulle
flytte dem neden under??

Mvh. Ole Lyager

P.S. Min egen yndling er stadig den wiskas grå han som også er i kuldet ;)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-10-03 07:00

Ole Lyager wrote:

> De blev faktisk ret elendige. Håber på at jeg meget snart, får
> fingrene i et andet digital kamera :)

forståeligt nok ;) lidt ærgeligt at vi ikke tænkte på at tage vores med.....

> potteplanter har vi ikke noget af, som de lige pt. kan få poterne i.

*G* de skal nu nok finde på en masse underligheder alligevel ;)

> Trappen volder mig dog, en del problemer. Kan ikke lige finde ud af
> hvordan vi skal sikre trappen uden at gøre den farlig for vores to
> piger. (de kunne jo snuble over kanten)

jeg tænkte på om der ikke kunne "flettes" lidt net ind imellem tremmerne
rundt langs kanten ved trappen, og husker jeg helt galt hvis jeg synes jeg
kan huske noget med en låge? den kunne evt også monteres med noget hønsenet
eler lignende...... bare så miverne ikke kan vælte ud over kanten......
ellers kunne løsningen være at sætte en træplade der var tilstrækkelig høj i
spænd i døren ved køkkenet, så killingerne kun kunne opholde sig derude og i
stuen, og slet ikke kom i nærheden af trappen...... pigerne er da så store
at de godt kan finde ud af at hoppe over en sådan plade uden at falde, og så
længe den ikke er i nærheden af trappen, så er der jo ingen risiko for
voldsomme fald......

> [...]
> der i sagens natur altid vil være lidt varmere, end neden under.
>
> Nogle forslag til hvordan vi sikre vores dejlige mislinger, uden at

du fik lige mine bud ;) jeg har jo lidt nemmere ved det da jeg kender
indretningen.....

> P.S. Min egen yndling er stadig den wiskas grå han som også er i
> kuldet ;)

han er nu også dejlig...... jeg håber blot han beholder den lyse farve ;)

Fra : DK-Pisik

Dato : 23-10-03 09:10

<klip>
hørt at "efterårs-killinger" er nogle skravl - mindre
og ikke så "robuste" ?!
<klip>

Hej Brian

Jeg tror måske der er noget om snakken hvis man vel og mærke taler om
staldkatte hvor de udelukkende selv skal stå for at finde føden.

De katte der fødes inde og bliver passet med kvalitetsfoder vil jeg bestemt
ikk mene det er gældende for.

/ Inger Kaya
DK-Pisik