Hvad ville I vælge ??
Fra : trolderik

Dato : 21-10-03 23:45

Hjælp jeg er ved at vælge bundkort og har nu afgrænset det til 2 kort

PRODUCENT: MSI
MODEL: MS-6570 - K7N2 Delta-L

PRODUCENT: FIC
MODEL: K7-NF400 Max

Prisen er omkring 7-800 kr.

Jeg køber ligeledes en barton 2500 som skal OC (vandkøling) + pc3200 ram.
Begge kort er nforce 400 chipset kort - så det der skal afgøre valget er
mulighederne for OC (Vcore, Vram e.c.t.) Lav fejlprocent, og ingen støj

Håber på nogle fyldstgørende svar
mvh Claus

Fra : @(rem)dm-data.dk

Dato : 21-10-03 23:59

trolderik wrote:

> Hjælp jeg er ved at vælge bundkort og har nu afgrænset det til 2 kort
>
> PRODUCENT: MSI
> MODEL: MS-6570 - K7N2 Delta-L

Sådan et har jeg, det er klippestabilt, også til OC. Nu er min XP2500+
blevet til en XP3200+, men flere eksperimnter følger.

> PRODUCENT: FIC
> MODEL: K7-NF400 Max

Billigt bras?

--
Morten Dybdal

Fra : trolderik

Dato : 22-10-03 00:30

Hmmm ... det er også hvad jeg har hørt om MSI - og så er der et eller andet
med automatisk opdatering af BIOS - virker det ???

Ang. FIC - Jeg talte med SHG data, de talte meget varmt mokring FIC K7-
NF400 Max, men om det er fordi avancen er størrer end på MSI kort - ved
jeg ikke - derfor denne forespørgesel i gruppen.

mvh claus

Fra : @(rem)dm-data.dk

Dato : 22-10-03 01:09

trolderik wrote:

> Hmmm ... det er også hvad jeg har hørt om MSI - og så er der et eller
> andet med automatisk opdatering af BIOS - virker det ???

Aner det ikke, jeg kuune aldrig finde på at opgradere BIOS fra et MS OS.

> Ang. FIC - Jeg talte med SHG data, de talte meget varmt mokring FIC
> K7- NF400 Max, men om det er fordi avancen er størrer end på MSI kort -
> ved jeg ikke - derfor denne forespørgesel i gruppen.

Stol aldrig på sælgere, de ved som regel intet om produkterne, det er
teknikerne inde bagved man skal have fat i.

--
Morten Dybdal

Fra : Leony

Dato : 22-10-03 13:24

"@(rem)dm-data.dk" <""morten\"@(rem)dm-data.dk"> skrev i en meddelelse

> Aner det ikke, jeg kuune aldrig finde på at opgradere BIOS fra et MS
> OS.

Hvordan opdaterer du BIOS?

> Stol aldrig på sælgere, de ved som regel intet om produkterne, det er
> teknikerne inde bagved man skal have fat i.

Enig.
Det bedste er dog selv at sætte sig ind i tingene til en hvis grad (ved
at spørge andre, læse tests osv).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin Johansson

Dato : 22-10-03 13:34

> "@(rem)dm-data.dk" <""morten\"@(rem)dm-data.dk"> skrev i en meddelelse

> Hvordan opdaterer du BIOS?

Jeg kommer lige med mit besyv.
Jeg opdaterer med en bootdisk i DOS.
Det føler jeg er det mest sikre.
Jeg føler der er for meget der kan gå galt i Windows.
Der er dog også et bios opdaterings program til windows til mit Abit
bundkort.

Fra : trolderik

Dato : 22-10-03 21:41

jo jo jo ... men ... inden tråden ender langt væk fra det oprinderlige spg.
- ang. FIC
K7-NF400 Max bundkortet ... er der nogen der har erfaringer med det
bestemte bundkort ??

mvh
Claus

Fra : @(rem)dm-data.dk

Dato : 22-10-03 14:49

Leony wrote:

> "@(rem)dm-data.dk" <""morten\"@(rem)dm-data.dk"> skrev i en meddelelse

> Hvordan opdaterer du BIOS?

Start på en diskette, opdater fra HDD.

Fra : Leony

Dato : 23-10-03 14:29

> Start på en diskette, opdater fra HDD.

Hvilket styresystem er der på den diskette?
Det skulle vel aldrig være MS-DOS

Undskylder min dårlige humor.

Fra : @(rem)dm-data.dk

Dato : 23-10-03 15:03

Leony wrote:
> "@(rem)dm-data.dk" <""morten\"@(rem)dm-data.dk"> skrev i en meddelelse

> Hvilket styresystem er der på den diskette?
> Det skulle vel aldrig være MS-DOS

Et hvilketsomhelst OS som kan læse fat32, det duer ikke hvis harddisken
er NTFS.

> Undskylder min dårlige humor.

Humor?

--
Morten Dybdal

Fra : Lars H.

Dato : 25-10-03 13:42

On Thu, 23 Oct 2003 16:02:32 +0200, "@(rem)dm-data.dk"
<""morten\"@(rem)dm-data.dk"> wrote:

>Humor?

Citat "Aner det ikke, jeg kuune aldrig finde på at opgradere BIOS fra
et MS OS."

Jeg synes det er humor :)

--
Wonder why?

Fra : Leony

Dato : 25-10-03 17:35

"Lars H." <user@computer.dk> skrev i en meddelelse

> Citat "Aner det ikke, jeg kuune aldrig finde på at opgradere BIOS fra
> et MS OS."

> Jeg synes det er humor :)

Linie 3 og Eddie Skoller har ikke levet forgæves.
Jeg er glad for at der var en der fangede den

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 22-10-03 00:13

"trolderik" <asd@asd.com> skrev i en meddelelse
newsrxez4vm8r8129e@news.get2net.dk...

> PRODUCENT: FIC

>Lav fejlprocent,

Disse 2 ting passer efter min erfaring ikke så godt sammen..
-Men DU kunne jo være heldig..

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : trolderik

Dato : 22-10-03 00:22

Hmmm ... det lyder ikke godt ... er der virkelig så mange fejl med dette
bundkort ... nogen erfaringer - hvad med OC erfaringer ??

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 22-10-03 00:32

"trolderik" <asd@asd.com> skrev i en meddelelse
newsrxe1ujyer8129e@news.get2net.dk...
> Hmmm ... det lyder ikke godt ... er der virkelig så mange fejl med dette
> bundkort ... nogen erfaringer - hvad med OC erfaringer ??

Beklager.
Jeg har ingen erfaring med K7-NF400 Max
-Eller med Nforce i det hele taget.

Måske du kan få bedre hjælp/erfaringer vedr. OC i:

Fra : Martin Johansson

Dato : 22-10-03 00:39

> [...]
> Begge kort er nforce 400 chipset kort - så det der skal afgøre valget er
> mulighederne for OC (Vcore, Vram e.c.t.) Lav fejlprocent, og ingen støj

Jeg ville ikke vælge nogen af de to kort.

Istedet ville jeg vælge et Abit NF7 koster kr. 769,- hos netop shg, for at
tage et eksempel.
Så har du næsten også råd til at skifte chipset køleren til en passiv Zalman
køler til kr. 49,-
Det er et glimrende bundkort til OC, kører klippestabilt og alt kan
indstilles.
Derudover er der en glimrende SoftMenu hvor processor hastighed og volt nemt
kan styres.
Skriv lige hvis du har nogle spørgsmål.
Har selv et NF7-S rev. 2.0 og er ovenud tilfreds.

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-03 13:30

Martin Johansson wrote:

> [...]
> kan styres.
> Skriv lige hvis du har nogle spørgsmål.
> Har selv et NF7-S rev. 2.0 og er ovenud tilfreds.

Præcis hvad jeg ville have skrevet, bortset fra at jeg har et NF7 v2.0 .

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-03 21:50

> Jeg ville ikke vælge nogen af de to kort.

Heller ikke her.

> Istedet ville jeg vælge et Abit NF7 koster kr. 769,- hos netop shg, for at
> tage et eksempel.

Eller et NF7-S

> Så har du næsten også råd til at skifte chipset køleren til en passiv
Zalman
> køler til kr. 49,-

Jep. Min erfaring er, at blæseren larmer en smule.

> [...]
> indstilles.
> Derudover er der en glimrende SoftMenu hvor processor hastighed og volt

Præcis. Det er et super fedt mb.

> Har selv et NF7-S rev. 2.0 og er ovenud tilfreds.

Samme her. Med en barton 2500+ på 2,2GHz.
Så det kører bare derudaf...

Fra : Martin Johansson

Dato : 22-10-03 22:06

"Øistein Wind Willassen" <oistein(dot)wind(snabel - a)gmx(dot)net> skrev i
en meddelelse news:3f96ed66$0$9750$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Heller ikke her.

> Eller et NF7-S

Det er da klart bedre at vælge et NF7-S, men så overskrides budgettet.

> Zalman
>
> Jep. Min erfaring er, at blæseren larmer en smule.

Min larmer ikke det store, indtil videre.

> nemt
>
> Præcis. Det er et super fedt mb.

> Samme her. Med en barton 2500+ på 2,2GHz.
> Så det kører bare derudaf...

Har en Thoroughbred 1800+ på 2.0Ghz, skal lige have lidt bedre køling før
jeg kører den længere op.