/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Automatgearkasser
Fra : Allan Møller


Dato : 21-10-03 20:15

Som jeg tidligere har skrevet lidt om har jeg været
ude og prøvekøre en Passat fra 1995 med automatgear.
Det var lidt af en skuffelse det automatgear.
Jeg har kørt lidt som taxichauffør før i tiden og har derfor
måske en ide om hvordan et automatgear skal fungere.
Til daglig kører jeg i en Sprinter med automatgear.
Sammenlignet med Mercedes automatgear kan Passaten
slet ikke være med når det gælder "behagelige" og "kvikke" skift.
Det var ihverfald min oplevelse med det eksemplar jeg prøvekørte.

Så derfor vil jeg høre jer om jeg bare har været uheldig eller er Mercedes
automatgear
noget for sig selv ?

Hvem kan ellers lave "gode " automatgearkasser ?


Mvh. Allan




 
 
Jens Bendtsen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens Bendtsen


Dato : 21-10-03 20:30

Ja, Mercedes automatkasser er noget for sig selv.........det er simpelthen
de bedste


"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse
news:bn40lj$qia$1@sunsite.dk...
> Som jeg tidligere har skrevet lidt om har jeg været
> ude og prøvekøre en Passat fra 1995 med automatgear.
> Det var lidt af en skuffelse det automatgear.
> Jeg har kørt lidt som taxichauffør før i tiden og har derfor
> måske en ide om hvordan et automatgear skal fungere.
> Til daglig kører jeg i en Sprinter med automatgear.
> Sammenlignet med Mercedes automatgear kan Passaten
> slet ikke være med når det gælder "behagelige" og "kvikke" skift.
> Det var ihverfald min oplevelse med det eksemplar jeg prøvekørte.
>
> Så derfor vil jeg høre jer om jeg bare har været uheldig eller er Mercedes
> automatgear
> noget for sig selv ?
>
> Hvem kan ellers lave "gode " automatgearkasser ?
>
>
> Mvh. Allan
>
>
>



Peter J (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Peter J


Dato : 21-10-03 21:41





"Jens Bendtsen" <hundestedFJERNDETTE@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f95892b$0$29361$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ja, Mercedes automatkasser er noget for sig selv.........det er simpelthen
> de bedste
>

Nu mener jeg faktisk ikke at Mercedes selv laver deres autokasser..... SVJH
er det en ZF-kasse der ligger i dem. Men bevares, den skifter ganske
glimrende indtil omkring 200 kkm (Ihvertfald til taxabrug).... Så bliver den
IMO lidt tung i r****..... Men efter en rep. er alt naturligvis ved det
gamle..

Den bedste autokasse jeg kan huske at have kørt med lå i en Peugeot 605
SRDt..... Fuldstændig umærkelige skift, og kvik i responsen... Men 4
gearkasser på 260.000 km er lidt belastende i længden.... c,")

VenHils
Peter




Emil Jensen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Emil Jensen


Dato : 21-10-03 21:51

> Hvem kan ellers lave "gode " automatgearkasser ?

Hvad med Volvo? Min erfaring er kun fra en Volvo 740 GLE (2.3 l motor) fra
1984, men dens automatgear var sørme langt bedre end den Citroen Xantia (2.0
l motor) fra 1998 jeg har nu.

Mvh

Emil



Allan Møller (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 21-10-03 22:46

> > Hvem kan ellers lave "gode " automatgearkasser ?
>
> Hvad med Volvo? Min erfaring er kun fra en Volvo 740 GLE (2.3 l motor)
fra
> 1984, men dens automatgear var sørme langt bedre end den Citroen Xantia
(2.0
> l motor) fra 1998 jeg har nu.

Jo jo lad mig høre hvad andre mener - jeg mener når man nu bor i Sverige
skal man vel
have en Volvo. Altså hvis automatgearet er i orden.

Da det nu er en brugt bil jeg kigger efter (max 100.000 km) er jeg så bedre
tjent med manuelt ?


Allan



Gordon Shumway (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Gordon Shumway


Dato : 21-10-03 22:47


"Peter J" <peju1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3f95998c$0$25988$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
>
>
>
> "Jens Bendtsen" <hundestedFJERNDETTE@mail.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse
> news:3f95892b$0$29361$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Ja, Mercedes automatkasser er noget for sig selv.........det er
simpelthen
> > de bedste
> >
>
> Nu mener jeg faktisk ikke at Mercedes selv laver deres autokasser.....
SVJH
> er det en ZF-kasse der ligger i dem.

Nej, Mercedes laver selv deres automatgearkasse og det har de gjort i mange
år og ja, de er gode men ZF laver nogne der er mindst ligeså gode. GM lave
ligeledes gode automatgearkasser. BMW køre både med GM og ZF. ZF sidder bla.
i Audi, WV og IC3 tog!!!

/Shumway



Mogens Knudsen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 22-10-03 05:54

On Tue, 21 Oct 2003 23:46:54 +0200, "Gordon Shumway"
<Shumway@mail.tele.dk> wrote:

>Nej, Mercedes laver selv deres automatgearkasse

Det gælder nu ikke for alle modeller. På nogen af bilerne anvendes
Getrag-gearkasser.


/Mogens

Michael Nielsen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 22-10-03 06:18


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:i93cpv8k4p71ldfn9tjd64c31bl535q7tn@4ax.com...
> On Tue, 21 Oct 2003 23:46:54 +0200, "Gordon Shumway"
> <Shumway@mail.tele.dk> wrote:
>
> >Nej, Mercedes laver selv deres automatgearkasse
>
> Det gælder nu ikke for alle modeller. På nogen af bilerne anvendes
> Getrag-gearkasser.

Manuelle kasser, ikke automatkasser. Såvidt jeg husker i A-klasse og
muligens Vito (ikke helt sikker her, en MB *skal* ha automat)
ZF automat i Vito/V-klasse (tilfeldigvis den modellen MB har flest problemer
med automatgearkassene på)

--
Michael Nielsen
´87 Mercedes-Benz W124 260 E

www.mercefreaken.com



Mogens Knudsen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 22-10-03 06:44

On Wed, 22 Oct 2003 07:17:54 +0200, "Michael Nielsen"
<benzito@online.no> wrote:

>Manuelle kasser, ikke automatkasser.

Sorry - du har ret. Man bruger ZF i automatgearkasser.
Min memory spillede mig et pus


/Mogens

Kim Voss Schrader (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 21-10-03 23:17

Hej!

Peter J wrote:
>
> Den bedste autokasse jeg kan huske at have kørt med lå i en Peugeot 605
> SRDt..... Fuldstændig umærkelige skift, og kvik i responsen... Men 4
> gearkasser på 260.000 km er lidt belastende i længden.... c,")

Det bedste jeg har prøvet er i Jans Pontiac Grand Lemans (TH350 eller 400 svjv).
Det er _utroligt_ blødt i skiftene og hurtigt... Ganske najs når man cruiser med
de 365HK motoren yder :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

"Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"

BJ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-10-03 23:10

En Saab 9000 automatgearkasse er heller ikke til at kimse af..Skifter
behageligt og særdeles kvikt. og har en effektiv motorbremsning, således at
det er muligt at køre med fuldstændig konstant hastighed (med fartpilot)
selv ved kørsel ned af stejle bakker...Det kan en Merser ikke...
"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse
news:bn40lj$qia$1@sunsite.dk...
> Som jeg tidligere har skrevet lidt om har jeg været
> ude og prøvekøre en Passat fra 1995 med automatgear.
> Det var lidt af en skuffelse det automatgear.
> Jeg har kørt lidt som taxichauffør før i tiden og har derfor
> måske en ide om hvordan et automatgear skal fungere.
> Til daglig kører jeg i en Sprinter med automatgear.
> Sammenlignet med Mercedes automatgear kan Passaten
> slet ikke være med når det gælder "behagelige" og "kvikke" skift.
> Det var ihverfald min oplevelse med det eksemplar jeg prøvekørte.
>
> Så derfor vil jeg høre jer om jeg bare har været uheldig eller er Mercedes
> automatgear
> noget for sig selv ?
>
> Hvem kan ellers lave "gode " automatgearkasser ?
>
>
> Mvh. Allan
>
>
>



Michael Nielsen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 22-10-03 06:17


"BJ" <altech@inet.uni2.dk> wrote in message
news:3f95aece$0$27416$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> En Saab 9000 automatgearkasse er heller ikke til at kimse af..Skifter
> behageligt og særdeles kvikt. og har en effektiv motorbremsning, således
at
> det er muligt at køre med fuldstændig konstant hastighed (med fartpilot)
> selv ved kørsel ned af stejle bakker...Det kan en Merser ikke...

Ikke?

--
Michael Nielsen
´87 Mercedes-Benz W124 260 E

www.mercefreaken.com



Pedersen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Pedersen


Dato : 22-10-03 22:07

Hvad med DSG gearkasse fra VW. Det skulle være en af de bedste gearkasser
til dato. Har dog ikke prøvet den endnu. Den skulle være hurtigere til at
skifte gear end en manuel gearkasse med mindre man er racerkører.. Og så
kører bilen længere på literen med automatgear end manuel.. det har altid
været omvendt... bliver spændende at prøve den..

Sidder bl.a. i VW Touran, VW Audi A3, VW Golf, Audi TT m.m

Tim


"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse
news:bn40lj$qia$1@sunsite.dk...
> Som jeg tidligere har skrevet lidt om har jeg været
> ude og prøvekøre en Passat fra 1995 med automatgear.
> Det var lidt af en skuffelse det automatgear.
> Jeg har kørt lidt som taxichauffør før i tiden og har derfor
> måske en ide om hvordan et automatgear skal fungere.
> Til daglig kører jeg i en Sprinter med automatgear.
> Sammenlignet med Mercedes automatgear kan Passaten
> slet ikke være med når det gælder "behagelige" og "kvikke" skift.
> Det var ihverfald min oplevelse med det eksemplar jeg prøvekørte.
>
> Så derfor vil jeg høre jer om jeg bare har været uheldig eller er Mercedes
> automatgear
> noget for sig selv ?
>
> Hvem kan ellers lave "gode " automatgearkasser ?





Per (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 23-10-03 12:02



"allan@oxiegarden-50-53.ip-pluggen.com" <mailto:allan@anllanm.dk> skrev i en
meddelelse
"Automatgearkasser"

> Som jeg tidligere har skrevet lidt om har jeg været
> ude og prøvekøre en Passat fra 1995 med automatgear.
> Det var lidt af en skuffelse det automatgear.
> Jeg har kørt lidt som taxichauffør før i tiden og har derfor
> måske en ide om hvordan et automatgear skal fungere.
> Til daglig kører jeg i en Sprinter med automatgear.
> Sammenlignet med Mercedes automatgear kan Passaten
> slet ikke være med når det gælder "behagelige" og "kvikke" skift.
> Det var ihverfald min oplevelse med det eksemplar jeg prøvekørte.
>
> Så derfor vil jeg høre jer om jeg bare har været uheldig eller er Mercedes
> automatgear
> noget for sig selv ?
>
> Hvem kan ellers lave "gode " automatgearkasser ?
>
>
> Mvh. Allan
>
> Opel Astra, 2002 med automatgear skifter så godt, at jeg ikke kan forestille mig
at noget skulle være bedre.
Venlig hilsen
Per
>
>

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.162.139.211)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste