For meget køling?
Fra : Søren Lundfald

Dato : 21-10-03 20:05

Hej,

Jeg har en Alfa 156 2,0 fra '98. "Problemet" består i at motoren ikke vil
over ca. 70° ved normal kørsel (mest motorvej). Ved langsom kørsel (f.eks.
kø) kan den godt lige snige sig op på de 90°.

1. Er det normalt eller kan motoren tage skade af at være for "kold"?
- Hvis ja, hvordan løses problemet?
2. Hvad er den optimale arbejdstemperatur for denne motor? Personligt synes
jeg den yder/lyder bedst ved ca. 80-82°, men det er måske bare mig?

Tak,

/S

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-10-03 20:08

On Tue, 21 Oct 2003 21:05:28 +0200, "Søren Lundfald"
<webwatcher@forum.dk> wrote:

> [...]
>2. Hvad er den optimale arbejdstemperatur for denne motor? Personligt synes
>jeg den yder/lyder bedst ved ca. 80-82°, men det er måske bare mig?

Den skal op på ca. 87° og kommer det ikke, fordi termostaten er
defekt. Ny termostat og alt vil være ok igen...

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4

Fra : John Sahl

Dato : 22-10-03 07:55

Mogens Knudsen wrote:
> '95 Alfa Romeo 164 Q4

Du burde have sendt den med til Padborg Park, så vi kunne
have beskuet vidunderet på nær hold

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-10-03 10:00

On Wed, 22 Oct 2003 08:54:38 +0200, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Du burde have sendt den med til Padborg Park, så vi kunne
>have beskuet vidunderet på nær hold

Hørte jeg godt i øresneglen - da jeg kom hjem fra ferie

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 22-10-03 10:42

Mogens Knudsen wrote:
> Hørte jeg godt i øresneglen - da jeg kom hjem fra ferie

Kan jeg forestille mig, håber ferien var god..

Fra : SKR

Dato : 21-10-03 20:10

"Søren Lundfald" <webwatcher@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
synes
> jeg den yder/lyder bedst ved ca. 80-82°, men det er måske bare mig?

Hej

Jo varmere en motor en når den arbejder jo bedre.

Jeg vil foreslå at du skifter termostaten på motoren.

mvh
Søren

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 22-10-03 07:46

"SKR" <ramlovFJERN@post3.tele.dk> wrote in message
> Jo varmere en motor en når den arbejder jo bedre.

Aldeles og absolut nej

> Jeg vil foreslå at du skifter termostaten på motoren.
Det vil jeg også....

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-10-03 15:00

"SKR" <ramlovFJERN@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jo varmere en motor en når den arbejder jo bedre.

Nå.
Er du klar over hvor mange hk der går tabt, når en motor er (for) varm?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : SKR

Dato : 21-10-03 20:21

Fra : max

Dato : 23-10-03 12:01

Det kan kun være din thermostat der driller, NY THERMOSTAT så er problemet løst,
det kan være at der er sat en i med for lavt grade tal så tjek med din leverandør.

"For meget køling?"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.162.225.15)