Bilen knirker i forhjulsophæng
Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 20-10-03 12:07

Hej Gruppe
Min kæreste har en bil, hvor den knirker meget når rattet drejes.

Jeg har lokaliseret det til højre forhjul og regnede med blot at sprøjte
lidt WD40 på gummibøsningerne for at stoppe dette knirkeri.

Men det ser ud til at sidde inde i toppen at Mc-persson hjulophænget.

Måske det er mere alvorligt and som så.

Er der nogen her der kan udtale sig om hvor jeg kigger inden jeg skiller
noget ad.

Jens Borchert Pedersen
Østfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk

Fra : poul madsen

Dato : 20-10-03 12:24

Temmelig sikker tårnlejrene,Ved ikke om du er vant til at arbejde i bil. Så
lige et godt råd: lad være med at løsne møtrikken i toppen, fjedrestrammer
på.
har bare før hørt om nogen der troede at de skulle løsne møtrikken for at
tage hele ophænget ud.

Fra : bme

Dato : 20-10-03 14:21

Jeg fik skiftet stabilisatorkødbenene da min laguna knirkede.

Har den problemer med at rette fuldstændigt op, eller er der andre trægheder
i styretøjet, så kan det godt være tårnlejerne.

/bo

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-03 14:58

> [...]
>
> Jeg har lokaliseret det til højre forhjul og regnede med blot at sprøjte
> lidt WD40 på gummibøsningerne for at stoppe dette knirkeri.

WD40 er ikke et rigtig smørremiddel det er mere en rustopløsningsmiddel. Jeg
ville bruge syrefri olie.

> Men det ser ud til at sidde inde i toppen at Mc-persson hjulophænget.
>
> Måske det er mere alvorligt and som så.
>
> Er der nogen her der kan udtale sig om hvor jeg kigger inden jeg skiller
> noget ad.

hmm, næh det er svært at lokalisere uden selv at se/høre det.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : LR

Dato : 20-10-03 20:29

> Jeg har lokaliseret det til højre forhjul og regnede med blot at sprøjte
> lidt WD40 på gummibøsningerne for at stoppe dette knirkeri.

Silikoneolie er bedst til at smøre plastik og gummi.

Mvh,

Lasse

Fra : Coach [4130]

Dato : 20-10-03 21:48

Stabilisator kødbenene... helt sikkert.

Læg din bare næver på forhjulet, få en anden ind og drej rattet.
Hvis hjulet drejer i små ryk, et det højst sansynligt kødbenet.

Vil du være helt sikker lægger du hånden ind på kødbenet i hver ende, og du
er ikke i tvivl, hvis det er dårligt.

mvh
Bri@n

Fra : Viva

Dato : 20-10-03 23:07

> [...]
>
> Jeg har lokaliseret det til højre forhjul og regnede med blot at sprøjte
> lidt WD40 på gummibøsningerne for at stoppe dette knirkeri.

Jeg har lige fået skiftet tårnleje på min A3 der knirkede. nu er den som ny

Viva

Fra : Larsen

Dato : 21-10-03 06:55

Hej

Man kan smørre med Bremsevæske, Automatgearkasseolie eller Hydralikolie (det
til donkraften) ingen af delene skader gummi.

hilsen
Preben

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-10-03 11:05

"Larsen" <pelarsen2NOSPAM@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Man kan smørre med Bremsevæske, Automatgearkasseolie eller Hydralikolie
(det
> til donkraften) ingen af delene skader gummi.

Det komme i høj grad an på kvaliteten af gummiet.
Jeg ville aldrig bruge de nævnte midler til smøring af noget 'udvendigt' på
bilen.
Tænk hvis det kunne sprøjte et sted hen hvor der var lak nedenunder.
Hvad der så sker?
De nævnte smøremidler kunne ligesågodt sælges som lakfjerner, især
bremsevæske.
Been there, got the t-shirt
og ny lak i motorrummet

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 21-10-03 11:06

Jens Borchert Pedersen <jbp@vip.cybercity.junkdk> wrote in

> [...]
>
> Jeg har lokaliseret det til højre forhjul og regnede med blot at sprøjte
> lidt WD40 på gummibøsningerne for at stoppe dette knirkeri.

Tak for jeres ideer og forslag.
Jeg vil se på kødbenene først og smøre lidt der (IKKE med WD40)

Vender tilbage med resultatet.