Opfodring af Corydoras unger
Fra : Niels Thrane

Dato : 11-04-01 17:13

Hejsa

Jeg skrev et indlæg for et stykke tid siden, hvor jeg spurgte om, hvornår
man skulle gå i gang med at fodre pansermalleunger, da det var første gang
jeg har fået fisk til at yngle.

Imidlertid synes jeg ikke, at ungerne blev særligt "fritsvømmende" - de
holdt sig mest nede på bunden, og flyttede sig kun sjældent. Efter to dage
gik jeg dog i gang med at fodre så småt, men det er svært at sige om de
spiste noget af det.

Jeg havde ungerne i en lille "rugekasse" indeni akvariet, men det lykkedes
dem vist at finde et smuthul langs en af kanterne, for lige pludselig var
der ikke flere i kassen - jeg går ud fra, at de var svømmet ud i akvariet og
var blevet spist af nogle voksne maller.

Nu er der så sket det heldige, at jeg har fået et nyt kuld æg fra
pansermaller, og der vil jeg nødigt lave nogle bommerter. Hvornår kan man se
at ungerne er klar til at blive fodret ? De svømmer jo ikke særligt frit -
eller også er de bare over 3 dage om at blive det (mine bøger siger 1-2 dage
for pansermaller).

Kan man fodre med pulveriseret flagefoder (fiskebabymad er jo ret dyrt) ?

--
Mvh.
Niels Thrane