Vinterdæk skift
Fra : Martin Sand.

Dato : 20-10-03 03:33

Har I andre skiftet til vinterdæk, eller hvornår gør I det?

/Martin

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-10-03 07:17

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> Har I andre skiftet til vinterdæk, eller hvornår gør I det?

Jeg støvet ihvertfald mine af senere idag.
Igår faldt den første sne her i det vestjydske og der var rigtig isglat på
vej til arbejdet i morges på cykel..

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-10-03 07:29

Martin Sand. wrote:
> Har I andre skiftet til vinterdæk, eller hvornår gør I det?

For en uges tid siden.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-10-03 07:31

Martin Sand. wrote:

> Har I andre skiftet til vinterdæk, eller hvornår gør I det?

Jeg har planlagt at skifte inden første november. Jeg vil tro, de bliver
omkring den tid.

--
Jan W Nielsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 20-10-03 07:31

> Jeg har planlagt at skifte inden første november. Jeg vil tro, de
> bliver omkring den tid.

Samme her :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Peter G C

Dato : 20-10-03 08:08

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har I andre skiftet til vinterdæk, eller hvornår gør I det?

Har ikke gjort det endnu - gør det når sneen eller is er på vej.

/Peter

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-10-03 09:03

Peter G C wrote:

> Har ikke gjort det endnu - gør det når sneen eller is er på vej.

Mine F1´ere er allerede blevet temmelig hårde i overfladen.

Våd vej og temperatur lige over frysepunktet, så skal jeg være varsom med
speederen, hvis jeg skal dreje i et lyskryds.

--
Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-10-03 09:40

Jan W Nielsen wrote:

> Mine F1´ere er allerede blevet temmelig hårde i overfladen.
>
> Våd vej og temperatur lige over frysepunktet, så skal jeg være varsom med
> speederen, hvis jeg skal dreje i et lyskryds.

Den store fordel som jeg ser det nu er det betydeligt kraftigere dræn der er i
vinterdækkene + naturligvis det smallere aftryk.

Hvis der er brede sommerslicks på ved man godt hvornår det er tid!

Fra : Peter G C

Dato : 20-10-03 10:15

[klip]

> Våd vej og temperatur lige over frysepunktet, så skal jeg være varsom med
> speederen, hvis jeg skal dreje i et lyskryds.

He he - sådan er det altid med min potte - selv med nye dæk .....--> køb en
diesel

/Peter

Fra : PCkurt

Dato : 20-10-03 13:56

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> He he - sådan er det altid med min potte - selv med nye dæk .....--> køb
en
> diesel

Du mener køb en benzin-bil
Min diesel har samme "problem"......

Fra : Thomas Krath

Dato : 20-10-03 14:07

> He he - sådan er det altid med min potte - selv med nye dæk .....-->
> køb en diesel

Køb en bil med 4-hjulstræk, så er det ikke et problem :)

Fra : Anders Sørensen

Dato : 20-10-03 17:36

On Mon, 20 Oct 2003 15:06:39 +0200, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Køb en bil med 4-hjulstræk, så er det ikke et problem :)

Jeg prøver at poste et indlæg i dk.binaer.motor som viser at det ikke
er nok. Håber det "går" igennem.

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Fra : Thomas Krath

Dato : 20-10-03 18:16

> Jeg prøver at poste et indlæg i dk.binaer.motor som viser at det ikke
> er nok. Håber det "går" igennem.

Hmm... den bil du har postet har sandsynligvis >300 hk, der køres i regn og
dækkene er med garanti nedslidte. Derudover bruger han håndbremsen til at
kaste den rundt. Det vil få enhver bil til at lave hjulspind og det var
ikke denne metode der var tale om i denne tråd?

Fra : Anders Sørensen

Dato : 20-10-03 21:04

On Mon, 20 Oct 2003 19:15:44 +0200, "Thomas Krath"

> [...]
>kaste den rundt. Det vil få enhver bil til at lave hjulspind og det var
>ikke denne metode der var tale om i denne tråd?

Hovsa, jeg glemte vist en smiley i det indlæg du svarer på.

Fra : Anders Sørensen

Dato : 20-10-03 21:12

> [...]
>kaste den rundt. Det vil få enhver bil til at lave hjulspind og det var
>ikke denne metode der var tale om i denne tråd?

Du får lige en lille film hvor der er tør vej. Måske har den bil også
flere heste end din, hjulspind kan den ivert fald lave.

dk.binaer.motor subject: Koger

Fra : Peter Weis

Dato : 20-10-03 11:25

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> Mine F1´ere er allerede blevet temmelig hårde i overfladen.
>
> Våd vej og temperatur lige over frysepunktet, så skal jeg være
varsom med
> speederen, hvis jeg skal dreje i et lyskryds.

Lidt power sliding varmer vel dækkene op

mvh
Peter

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 20-10-03 09:28

"Martin Sand." <mailto:feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
"Vinterdæk skift"

> Har I andre skiftet til vinterdæk, eller hvornår gør I det?

Idag på Felicia'en. Xsara'en får dem på på torsdag.

Ebbe

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)

Fra : Thostrup

Dato : 20-10-03 09:58

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> Har I andre skiftet til vinterdæk, eller hvornår gør I det?

Skifter lavprofilerne ud i dag - føler ikke jeg har så meget grip i dem mere
:(

Mvh Thostrup

Fra : Lion

Dato : 20-10-03 12:44

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har I andre skiftet til vinterdæk, eller hvornår gør I det?
>
> /Martin

14 dage siden efterhånden, og det bedste ved det lige på denne tid er at de
er så dejlig bløde om morgenen, ikke noget med at de lige skal varmes op før
de er behagelige at køre på.

--
Venlig hilsen
Leo Stisen

Fra : Aksel

Dato : 20-10-03 18:06

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har I andre skiftet til vinterdæk, eller hvornår gør I det?
>
> /Martin

Har skiftet for 2 uger siden, mest fordi sommerdækkene er nede på 3,5 mm som
er mit minimum.

Hilsen Aksel

Fra : Thomas Krath

Dato : 20-10-03 18:09

> Har skiftet for 2 uger siden, mest fordi sommerdækkene er nede på 3,5
> mm som er mit minimum.

Hvilken str. kører du med? Hvis de passer over på min kan du lige sende
dine "brugte" dæk over til mig :)

Fra : HC

Dato : 20-10-03 18:30

> Har I andre skiftet til vinterdæk, eller hvornår gør I det?
>
> /Martin

Jeps de er monteret for en uge siden. Så skal aluerne poleres og gøres
klar til foråret.

Mvh Hans

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-03 19:10

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har I andre skiftet til vinterdæk, eller hvornår gør I det?
>
> /Martin

Skiftede i går søndag, og det viste sig at være det helt rigtige tidspunkt i
morges var der saltet på vejene her omkring Aalborg.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : René Lønstrup

Dato : 21-10-03 01:45

Martin Sand. wrote:
> Har I andre skiftet til vinterdæk, eller hvornår gør I det?

Ville have gjort det i dag (hmm.. I går.. Mandag ;) ), men en af mine
vinterfælge er forsvundet i rodet ude i garagen, så det bliver ikke før den
er fundet (alternativ: før jeg fat i en anden) :-/ - Har ellers indkøbt
spritnye vinterdæk, som jeg egentligt godt ville teste ;)

Men så længe der er tørvejr går det såmænd fint nok på 17"erne (205/40-17) -
der er stadig rigtigt fint vejgreb endnu.. - Jeg vil bare ikke have dem
smattet ind i alt for salt og skidt, så de skal af snart uanset...

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v