Er det mon ved at være tid til en lygtekam~
Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-10-03 22:30

Hejsa

Efter en aftentur hjem fra Københavnstrup er jeg nærmest lamslået :

Hold op en masse biler der har glimragende lys på ;(

fejljusterede nærlys, enøjede , og den vanlige hob af biler der har
både tåge og nærlys tændt samtidigt ...

Kort sagt - Du gode kineser det står sløjt til

Måske det igen er på tide at få kontrolleret sine lygter ?
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-10-03 22:35

jan@stevns.net wrote:

> fejljusterede nærlys, enøjede , og den vanlige hob af biler der har
> både tåge og nærlys tændt samtidigt ...

Jeg er helt enig. Det er snart hver tredje, der har lygte-fejl.

Hvis det ikke er sjusk med sprungne pærer eller fejl-justerede lygter - så
er det Brian og Mujaffa med fuld knald på tågelyset, der blænder ved
reflekser i den våde vej.

--
Jan W Nielsen

Fra : Henrik Daae

Dato : 20-10-03 07:05

<jan@stevns.net> wrote in message

> Måske det igen er på tide at få kontrolleret sine lygter ?

Meget enig, her i Trekantsområdet er der fyldt med enøjede, gamle biler og
biler uden lys overhovedet (om dagen altså). Under halvdelen af førerne
reagerer, når man blinker til dem. Det irriterer mig helt utroligt meget,
for biler med kørelys er sgu' nemmere at se.

Måske det skulle være lovpligtigt at få installeret 'auto-tænde-kørelys' i
alle biler? Selvom det har været standard siden starten af 90'erne(1), kører
der jo stadig en masse gamle 80'er biler rundt med manuelt kørelys, der ikke
bliver tændt i dagslys.

Hvis dog bare politiet havde tid til at bruge en uge på at kontrollere
lygter på hovedvejene, men det har de nok ikke... :-/

(1) Dette er et gæt

Mvh. Henrik
Mitsubishi Colt 1600 GLXi "Bullet"

Fra : Klaus G.

Dato : 20-10-03 16:21

> Efter en aftentur hjem fra Københavnstrup er jeg nærmest lamslået :
>
> Hold op en masse biler der har glimragende lys på ;(
Ja det er bare total raket! :)

> fejljusterede nærlys, enøjede , og den vanlige hob af biler der har
> både tåge og nærlys tændt samtidigt ...
Kender det godt, specielt tågelygter er pissetræls i regnvejr. De blæder for
hårdt.

> Kort sagt - Du gode kineser det står sløjt til
Helt enig

> Måske det igen er på tide at få kontrolleret sine lygter ?
Tjaeh, mine står dog som de skal, er tjekket.

Måske vi skulle "blitze" af alle dem som køre med tågelygter? En ting jeg så
bare ikke forstår, er at mange lastbiler køre med tågelygter, de burde da
vide bedre som "proffe"?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

The only thing necessary for the triumph of Evil, is for good men to do
nothing - Edmund Burke(1729-97)