Anker -vil ikke helt i top ?
Fra : Dennis

Dato : 19-10-03 21:07

Hvordan får jeg et "Anker" til at være helt i top.

På min side www.shopteam.dk/site/reol/reol4.html
har jeg sat <a name="PageTop"></a> i starten af
body men den mangler lige et hak for at nå helt op
når man bruger det.

er der nogle der kan løse dette ?

tak
Dennis

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-10-03 21:08

Dennis <grantgoo7@delete_hotmail.com> skrev:

> Hvordan får jeg et "Anker" til at være helt i top.

Flyt den op umiddelbart under <body>!

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Lobais

Dato : 20-10-03 15:38

Dennis wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> har jeg sat <a name="PageTop"></a> i starten af
> body men den mangler lige et hak for at nå helt op
Først: Det hedder id ikke name. Så skulle du måske skrive noget i
det. Det du så gør er at du laver et link som href="#PageTop"

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-10-03 17:42

Nej, et "named anchor" bruger man name til. Derudover har du ret.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 20-10-03 22:33

Jens Peter Karlsen wrote:

> Nej, et "named anchor" bruger man name til. Derudover har du ret.

Det er ikke nødvendigt at benytte anchors til den slags: ved at sætte
et id på et givet element, kan man opnå det samme:

<h1 id="top">En side</h1>
<ul>
</ul>
<h2 id="emne1>Emne 1 overskrift</h2>
<h2 id="emne2>Emne 2 overskrift</h2>
<h2 id="emne3>Emne 3 overskrift</h2>

Altså ingen grund til at benytte "named anchors"

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-10-03 21:29

Det ændrer ikke på hvordan "named anchors" laves.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 21-10-03 22:29

Jens Peter Karlsen wrote:

> Det ændrer ikke på hvordan "named anchors" laves.

Det har jeg heller ikke påstået. Jeg uddybede blot fordelene ved brugen
af id fremfor anchors.

Jeg kunne vel ikke overtale dig til at tage et kig på det her:
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html#nedenunder>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-03 09:22

Anders Thorsen Holm skrev:

> Jeg kunne vel ikke overtale dig til at tage et kig på det her:
> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html#nedenunder>

Du kender vist ikke Jens Peter Karlsen. Han har ved flere
lejligheder forklaret at han ikke vil følge de gængse
retningslinjer for citering. I få tilfælde gør han det alligevel,
men regn ikke med at få ham "omvendt".

Det er i øvrigt en formildende omstændighed at han klipper
citaterne.

FUT: <news:dk.admin.netikette>
Svar på dette indlæg henvises til nævnte gruppe og kan kun ses der
Se evt. <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>
--
Jens Gyldenkærne Clausen