Udskiftning af bundkortblæser
Fra : Dennis Lange

Dato : 19-10-03 20:09

Hej...

Jeg går med planer om at udskifte min bundkortblæser med en passiv køler, da
jeg efterhånden er blevet ret træt af larmen.
Jeg er imidlertidig kommet i tvivl om hvilken køler jeg kan bruge...

Mit bundkort er af typen Asus A7V133-C hvor der sidder Via Apollo
KT133-chipset på.
Jeg har haft kig på disse to passive kølere fra Zalman:
http://www.zalman.co.kr/english/product/nb32j.htm
http://www.zalman.co.kr/english/product/zm-nb47j.htm

Vil disse passe på samme plads som min nuværende bundkortblæser?

--
Mvh. Dennis Lange

Fra : Nic

Dato : 19-10-03 20:18

> Jeg går med planer om at udskifte min bundkortblæser med en passiv køler, da
> jeg efterhånden er blevet ret træt af larmen.
Ja, dit bundkort er berygtet for den blæser - jeg har selv haft det.

> Jeg er imidlertidig kommet i tvivl om hvilken køler jeg kan bruge...
Ingen - er temmelig sikker på du bare kan slå den fra...

Fra : Dennis Lange

Dato : 19-10-03 20:43

Nic wrote:
> Ja, dit bundkort er berygtet for den blæser - jeg har selv haft det.

Det er nr. 2 blæser jeg har - den første blev utålelig efter 1 md.!

> Ingen - er temmelig sikker på du bare kan slå den fra...

Nu synes jeg at "temmelig sikker" ikke er helt nok til, at jeg tør risikere
at brænde noget af Har du evt. noget der underbygger det?
--
Mvh. Dennis Lange

Fra : Nic

Dato : 19-10-03 21:55

> Nu synes jeg at "temmelig sikker" ikke er helt nok til, at jeg tør risikere
> at brænde noget af Har du evt. noget der underbygger det?

Kun at jeg kørte uden længe - lad den sidde på, og disconnect den - eller brug pengene på en ny ;)

Fra : phg1

Dato : 20-10-03 07:29

"Dennis Lange" skrev d. 19-10-03 20:43 dette indlæg :

> [...]
> --
> Mvh. Dennis Lange
>
> jeg har selv et soltek med et via kt 333 chipset der er ingen køler på
så jeg tror også bare du kan tage den af.

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-10-03 00:15

"Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Mit bundkort er af typen Asus A7V133-C hvor der sidder Via Apollo
> KT133-chipset på.

Jeg kører med et Soltek 75-KAV bundkort der også har KT133A chipsættet. Min
er produceret med passiv køling og ikke engang en "avanceret" klods som
Zalman, men blot en flad køleprofil.

Faktum er at den ikke bliver særlig varm, så muligvis din også sagtens kan
klare sig uden aktiv køling, medmindre chipsættet er overclocket.

--
Bjarke Andersen

Fra : Dennis Lange

Dato : 20-10-03 07:03

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> Faktum er at den ikke bliver særlig varm, så muligvis din også
> sagtens kan klare sig uden aktiv køling, medmindre chipsættet er

Nu er jeg jo stadig lidt af en kylling, så "muligvis" er ikke helt nok synes
jeg

Men hvorom alting er koster de nævnte køleprofiler ca. 50 kr., så udgiften
er ikke så stor.
Hvilket bringer mig tilbage til mit oprindelige spørgsmål - passer de?
--
Mvh. Dennis Lange

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 21-10-03 17:11

"Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Jeg går med planer om at udskifte min bundkortblæser med en passiv køler,
da
> jeg efterhånden er blevet ret træt af larmen.

Mit bræt (mage til dit) har kørt i ca. 1 år med blæseren pillet fra, altså
den sidder der stadig men ledningerne er taget ud af stikket.
Ofte kører maskinen i en uge uden at blive slukket uden probs.
mvh tp

Fra : Dennis Lange

Dato : 24-10-03 09:20

Dennis Lange wrote:
> Jeg går med planer om at udskifte min bundkortblæser med en passiv
> køler, da jeg efterhånden er blevet ret træt af larmen.

Tak for alle svarene.

Selvom I efterhånden fik mig overtalt, endte jeg alligevel med at købe
Zalman NB47J.

Kald mig en kylling, men da jeg besluttede at smide nogle måtter i dyret
også, tænkte jeg, at det var bedst at køre med en eller anden form for
køling.

--
Mvh. Dennis Lange