Port 445
Fra : Lars Raaby

Dato : 19-10-03 20:03

Jeg får utrolig mange angreb på port 445 fra TDC adsl kunder.
Jeg kan se at det drejer sig om MSFT DS, SMB server Message
Block.
Jeg modtager alle informationer fra de computer som ville snakke
med min computer.
DNS, Node; Workgrup,NetBIOS og MAC

Hvorfor får jeg så mange angreb hver dag?

Her er lidt informationer fra Microsoft:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;En-US;q150543

--
Lars

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-10-03 20:40

On 2003-10-19,
Lars Raaby <No_Antivirus@raaby.dk> wrote:
> [...]
> DNS, Node; Workgrup,NetBIOS og MAC
>
> Hvorfor får jeg så mange angreb hver dag?
>
> Her er lidt informationer fra Microsoft:

Smid samba på. Del en mappe, og hvis noget henter filer, så meld dem
til politiet. Hvis nogen uploader virus, så har du en grund.

Selv har jeg lukket for porte jeg ikke bruger. Så sparer man det
besvær. Det er ikke interessant hvad man afviser, det er interessant
hvad der kommer igennem.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 19-10-03 20:46

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> writes:

> Smid samba på. Del en mappe, og hvis noget henter filer, så meld dem
> til politiet.

Fordi, hvis man bevidst stiller en service til rådighed på Internettet
og andre benytter den service er de nemlig kriminelle?

- Jacob Atzen

Fra : Kent Friis

Dato : 20-10-03 16:02

Den 19 Oct 2003 21:46:20 +0200 skrev Jacob Atzen:

>Fordi, hvis man bevidst stiller en service til rådighed på Internettet
>og andre benytter den service er de nemlig kriminelle?

Ja da, af samme grund som jeg har en service lyttende på port 80.

Mvh
Kent
--
A computer without Windows is like a chocolate cake without mustard.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 20-10-03 17:48

leeloo@phreaker.net (Kent Friis) writes:

> Ja da, af samme grund som jeg har en service lyttende på port 80.

Jeg forstår ikke rigtig den del af din sætning, der kommer efter
kommaet.

- Jacob Atzen

Fra : Kent Friis

Dato : 20-10-03 20:18

Den 20 Oct 2003 18:47:37 +0200 skrev Jacob Atzen:

>Jeg forstår ikke rigtig den del af din sætning, der kommer efter
>kommaet.

Bare glem det - det blev vist noget vrøvl Måske jeg bare skulle gå
i seng.

Mvh
Kent
--
"A computer is a state machine.
Threads are for people who can't program state machines."

Fra : Nic

Dato : 19-10-03 20:48

> Smid samba på. Del en mappe, og hvis noget henter filer, så meld dem
> til politiet. Hvis nogen uploader virus, så har du en grund.
99% ved ikke de er inficeret. Er du dum i hovedet? Svar er ikke nødvendigt...

> Selv har jeg lukket for porte jeg ikke bruger. Så sparer man det
> besvær. Det er ikke interessant hvad man afviser, det er interessant
> hvad der kommer igennem.
Ikke meget er kommet igenne til dig i dit liv hva'...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-10-03 22:12

On 2003-10-19,
Nic <nifonewsx@tiscali.dk> wrote:
> 99% ved ikke de er inficeret. Er du dum i hovedet? Svar er ikke nødvendigt...

Du kan som hovedregel ikke få ISP'en til at gore noget uden at
blande politiet ind i det.

Hvis han er inficeret er der ingen ond hensigt, og han har ikke
begået noget strafbart.

Man kunne selvfolgelig også prove at sende winpopup på port 137 og
fortælle de er ramt af virus.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-10-03 21:35

Povl H. Pedersen wrote:
> Smid samba på. Del en mappe, og hvis noget henter filer, så meld dem
> til politiet. Hvis nogen uploader virus, så har du en grund.

Det svarer vel til at melde folk til politiet for at kigge på en
webserver man har lagt på sin adsl ?

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Christian Andersen

Dato : 19-10-03 21:52

Hans Joergensen wrote:

> Det svarer vel til at melde folk til politiet for at kigge på en
> webserver man har lagt på sin adsl ?

Vi har haft den diskussion før.

Læs eventuelt den LANGE tråd "portscan mm.", startet af Susanne Petersen.

Message-ID på trådstart:

<3eee376a$0$48915$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>

Google:

http://www.google.com/groups?threadm=3eee376a$0$48915$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-10-03 22:13

On 2003-10-19,
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Det svarer vel til at melde folk til politiet for at kigge på en
> webserver man har lagt på sin adsl ?

Det er også ulovligt at gore, medmindre adressen er blevet
offentligt kendt.

Bare fordi naboen ikke låser sin dor betyder det ikke du må
gå ind i hans hus.

Sålænge du ikke har dokumentation for at din indtrængen er
berettiget, så er den uberettiget. Så simpelt er det.

Fra : Henrik Rask Mortense~

Dato : 19-10-03 22:25

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> wrote in message

> [...]
>
> Sålænge du ikke har dokumentation for at din indtrængen er
> berettiget, så er den uberettiget. Så simpelt er det.

Det er desværre ikke så simpelt. Læs de seneste 2 års retskendelser på
området og bliv endnu mere forvirret.

mvh
Henrik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-10-03 22:44

On 2003-10-19,
Henrik Rask Mortensen <henrikrask@mail.dk> wrote:

> Det er desværre ikke så simpelt. Læs de seneste 2 års retskendelser på
> området og bliv endnu mere forvirret.

Er folk ikke sluppet fordi de sagde det ikke var dem, og de ikke
dermed ikke havde en ulovlig hensigt ? Der er vel ikke en der
bevidast har lavet ulovlig indtrængen, og brugt en maskines
ressourcer og sluppet ustraffet fra det ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-10-03 07:09

Povl H. Pedersen wrote:
> Det er også ulovligt at gore, medmindre adressen er blevet
> offentligt kendt.

Det virker så bare ikke, jeg postede for et stykke tid siden en URL
her - eller også i en af udbyder-grupperne - hvor jeg forklarede
folk at de IKKE MÅTTE SE PÅ DEN.. det var der ca. 250 der gjorde.

Min personlige mening er at hvis man stiller en service offentligt
til rådighed for Internettet... ja så må man fanme også leve med at
folk finder den, og bruger den. Hvis man ikke ønsker dette kan man
sætte brugernavn/password på.

Man får fx. heller ikke penge fra sit forsikringsselskab hvis man
ikke har låst sin cykel ...

// Hans, der undlod at benytte en bilanalogi .. :)
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Kasper Dupont

Dato : 20-10-03 08:39

Hans Joergensen wrote:

> Det virker så bare ikke, jeg postede for et stykke tid siden en URL
> her - eller også i en af udbyder-grupperne - hvor jeg forklarede
> folk at de IKKE MÅTTE SE PÅ DEN.. det var der ca. 250 der gjorde.

Det siger jo sig selv. Man kan ikke poste en url og forvente, at
ingen kigger på den. Hvis jeg (rent hypotetisk) postede en URL,
der så sådan her ud:

http://til.lir.dk/script.php?cmd=ls+-la+%2Ftmp

Så ville der med garanti være *mange*, der kiggede på den, og
sikkert også folk, der prøvede at ændre på den, for at se, hvad
de mon kunne slippe af sted med. Og selvom de godt kan se, at
der intet kommer ud af det, så skal de s** nok blive ved med at
prøve.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-10-03 14:00

Kasper Dupont wrote:
> [...]
> de mon kunne slippe af sted med. Og selvom de godt kan se, at
> der intet kommer ud af det, så skal de s** nok blive ved med at

Ikke desto mindre kan det være ganske ulovligt at klikke på en url.
Bare se på valus-sagen ...

// Hans, der holder sig til ganske normale visa/dankort-betalinger
// .. det er vist mindst lige så (u)sikkert som alt muligt andet...
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Jacob Atzen

Dato : 20-10-03 17:55

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> writes:

> Det er også ulovligt at gore, medmindre adressen er blevet
> offentligt kendt.

Ifølge hvilken lov? Hvornår siger denne lov, at en adresse er
offentligt kendt og dermed acceptabel at besøge?

- Jacob Atzen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-10-03 18:14

Jacob Atzen wrote:
> Ifølge hvilken lov? Hvornår siger denne lov, at en adresse er
> offentligt kendt og dermed acceptabel at besøge?

Alt hvad der har en IP-addresse og kan pinges må siges at være
offentligt kendt.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 20-10-03 18:16

Hans Joergensen wrote:
> Alt hvad der har en IP-addresse og kan pinges må siges at være
> offentligt kendt.

19:15:23 mkn@min ~$ host www.dr.dk
www.dr.dk has address 195.137.194.128
www.dr.dk mail is handled (pri=10) by www.dr.dk

19:15:26 mkn@min ~$ ping 195.137.194.128
PING 195.137.194.128 (195.137.194.128): 56 data bytes
^C
--- 195.137.194.128 ping statistics ---
6 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss

Vi kender så ikke Danmarks Radio

--
Morten!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-10-03 18:37

Morten Kjaer Nielsen wrote:
> Vi kender så ikke Danmarks Radio

Jaja .. den skulle bare bruges imod mig hva? :)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking