Skærme
Fijala 3554
Min skærm har fået en edderkop.
Fra : Leony

Dato : 19-10-03 20:02

Hej gruppe.

Jeg har fået en edderkop ind i min Philips TFT skærm.
Den kravler rundt og er ret irreterende.
Hvis man trykker på skærmen kan man pacificere den i et stykke tid
(afhængig af trykstyrken), men efter den har sundet sig, kravler den
bare videre - forbandede kræ.

Ved godt at dette indlæg lyder som en joke, men det er det ikke, se
filmen af edderkoppen der kravler og bliver pacificeret her:
http://hjem.get2net.dk/legeplads/mvi_1873.avi (2,8 MB)

Den kravler bagved beskyttelseslaget (eller hvad det er), derfor er den
ikke lige til at fjerne.
I filmen vil man se dette, jeg prøver at flytte den pacificerede
edderkop med min finger, men det lykkedes ikke.

Nogen der har nogen gode ideer?

Jeg ringer selvfølgelig til Philips, men ville lige høre om der er andre
som har haft lignende problemer og evt hvordan det kan lade sig gøre?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 19-10-03 20:23

> Hej gruppe.
>
> Jeg har fået en edderkop ind i min Philips TFT skærm.
> Den kravler rundt og er ret irreterende.

<snip>

> Nogen der har nogen gode ideer?
>
> Jeg ringer selvfølgelig til Philips, men ville lige høre om der
> er andre som har haft lignende problemer og evt hvordan det kan
> lade sig gøre?

I sommers var der et par stykker som have problemer med torden fluer,
(mener det var dell) og der blev skærmen byttet, da producenten
betragtede det som en defekt at der kunne komme et dyr/støv ind bag
beskyttelseslaget.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Leony

Dato : 20-10-03 13:39

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bmuo00$3sc$1@sunsite.dk

> [...]
> (mener det var dell) og der blev skærmen byttet, da producenten
> betragtede det som en defekt at der kunne komme et dyr/støv ind bag

Takker.
Jeg ringer til Philips senere.
Der er lige lidt vasketøj og nogle flere grupper

Fra : Leony

Dato : 20-10-03 14:21

> Jeg ringer til Philips senere.

Ingen problemer, den bliver ombyttet på garanti.

Snakkede med forhandler og Philips - begge steder resulterede det i høje
grin, da jeg berettede om mit problem. Det er åbenbart ikke noget der
sker hver dag

Fra : Leony

Dato : 24-10-03 14:42

> Ingen problemer, den bliver ombyttet på garanti.

Har så fået ombytningsskærmen. Juhuu.
I hvert fald lige indtil den blev sat til.
Først trak skærmen nogle grønne skygger, dette var omkring tekst, ikoner
og lignende. Skyggerne var ca. 2 cm lange.
Jeg opdagede med det samme 4 sorte pixels i højre hjørne. Ved nærmere
eftersyn var der et par stykker mere. På sort baggrund er der i hvert
fald 3 hvide pixels.
Det er sgu for ringe. Jeg får nu ombyttet min nye, gamle skærm til en
ny, gammel skærm. Så må vi se hvordan den er.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 20-10-03 14:35

Leony skrev:

> http://hjem.get2net.dk/legeplads/mvi_1873.avi (2,8 MB)

He-he. Møgdyr, men godt at du kunne få skærmen byttet. Det er åbenbart
kutyme at man kan få skærmen byttet hvis sådan noget sker, for jeg
husker også tråden fra i sommers med tordenfluerne som også resulterede
i en ny skærm.

Madsen (som lider af araknofobi).

Fra : Leony

Dato : 21-10-03 12:56

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> He-he. Møgdyr, men godt at du kunne få skærmen byttet.

Det er jeg enig i

> Det er åbenbart
> kutyme at man kan få skærmen byttet hvis sådan noget sker, for jeg
> husker også tråden fra i sommers med tordenfluerne som også
> resulterede i en ny skærm.

Hvis jeg ikke kunne få den byttet, så var der jo ikke andet at gøre end,
at håbe den ville krepere uden for skærmbilledet.
Den er i øvrigt stadig i live. Det er så 2½ døgn siden jeg opdagede den,
det er en sejlivet djævel, for der kan da ikke være meget mad inde i
skærmen

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 21-10-03 13:58

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> Den er i øvrigt stadig i live. Det er så 2½ døgn siden jeg opdagede den,
> det er en sejlivet djævel, for der kan da ikke være meget mad inde i
> skærmen

Er der ikke en del edderkopper der kan leve i halve til hele år uden føde?

/Rolighed

Fra : Michael Skarum

Dato : 21-10-03 20:07

> Er der ikke en del edderkopper der kan leve i halve til hele år uden føde?

Tosset!

/michael

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-10-03 21:06

> [...]

> Den er i øvrigt stadig i live. Det er så 2½ døgn siden jeg opdagede den,
> det er en sejlivet djævel, for der kan da ikke være meget mad inde i

Måske er der tordenfluer også :)

Flemming