Css problem mozilla.
Fra : Thomas

Dato : 19-10-03 19:18

Hej!

Jeg har brudt mit hjerne og er ved at give op, hat søgt alle steder på
nettet uden det store udbytte.
Jeg er ved at lave layoutet til en ny side men kan ikke få den korrekt vist
i Mozilla virker perfekt i IE 6.0.

http://www.5-d.dk/test/

css link http://www.5-d.dk/test/stylesheet.txt

Jeg har prøvet og ændre doctype men uden det store udbytte, men om det er
her fejlen skal findes ved jeg ikke?

Eller er der noget helt andet jeg gør forkert??

Håber der er nogen der kan hjælpe :)

Thomas

Fra : Lobais

Dato : 19-10-03 19:39

> Jeg er ved at lave layoutet til en ny side men kan ikke få den korrekt vist
> i Mozilla virker perfekt i IE 6.0.
Måske er det fordi du har brugt IE 6.0 som udviklings browser?

Husk at forklare hvad fejlen er, det gør det væsenligt nemmere at rette den ;)
Kan dog godt se det, men hvorfor er dit css en text fil??? Det er fint nok at
skrive <http://www.5-d.dk/test/style/main.css>.

Såvidt jeg lige kan se, stikker nogle af de næsten usynlige bokse med lyssegrå
kant ud af top delen i mozilla. Det skubber så venstre menuen til højre, der
så igen skubber main delen nedad. Hvis giver topdelen lidt mere plads, tror
jeg det meste vil løse sig selv.

Kan iøvrigt se at du gør den samme STORE fejl mange steddet. Alle & ting, som
&nbsp skal afsluttes med ;. Ellers er det bare tekst.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-10-03 21:36

Thomas <webmaster@SLETDETTEmusikplaneten.dk> skrev:

> Jeg er ved at lave layoutet til en ny side men kan ikke få den
> korrekt vist i Mozilla virker perfekt i IE 6.0.

Hvis det er en trøst, så ser den lige så slem ud i Opera

Det er jo meget kode at skulle overskue på en gang. Jeg
vil foreslå at tage det hele i småbidder - teste det i forskellige
browsere - og validere de enkelte dele.

Du kunne jo starte med det der bliver fundet her:
http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2F5-d.dk%2Ftest%2F&w
arnings=yes
Det kan måske tage noget af det, men ikke det hele, kan jeg
vurdere.

Det største problem er at du kun har chechet det i IE undervejs
i processen - og så får man altid chokket når koden er blevet
så uoverskuelig at det næsten er umuligt at rette op på bagefter.

Lav en ny testside - tag en lille bid ad gangen - det er den bedste
måde at komme videre på.

Jeg har jo bare brugt http://html-faq.dk/2003.asp - det fungerer i
alle browsere - lige med undtagelse med afdøde Netscape 4.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Daniel Udsen

Dato : 20-10-03 15:03

Thomas wrote:

> [...]
> er her fejlen skal findes ved jeg ikke?
>
> Eller er der noget helt andet jeg gør forkert??

som der ser ud fra mig er det din brug af position:relative istedet for
position absolute.
Dette for mozilla til meget korekt at sætte dine elementer efter
hinanden og ikke ved siden af hinanden som du er ude på.
Du skal have styr på placeringerne af dine 4 hoved bokse nemlig header,
splitter, infospalte, og content.
Skitser det på på papir først det er en stor hjælp når man skal have
styr på den slags!

se på koen.dk/stylesheet.txt for en modificeret version af dit
stylesheet.

> Håber der er nogen der kan hjælpe :)

--
Daniel Udsen