php programmer indsat på htm sider
Fra : Jan M

Dato : 19-10-03 18:53

Hej NG

Jeg er lige startet på at opbygge en hjemmeside. Det går sådan set meget
godt med en del søgning på nettet.
Men jeg er nu kommet til et problem, nok ganske simpelt.

Jeg har lavet en hjemmeside i rammeopbygning vha. frontpage med et tema på
samtlige sider.
Så har jeg lavet en gæstebog via nogle phpfiler og en Mysql database. Alt
dette virker efter hensigten.

Problemet er at jeg ikke kan hitte ud af at få samme tema (baggrund m.m.) på
min gæste bog. idet de meta tags jeg har forsøgt at sætte ind i php filer
ingen affekt har.

Problemet kan vel koges ned til følgende:
Hvis jeg vil have følgende php program sat ind på min normale meta fyldte
htm side. hvordan gør jeg så.

PHP fil.
****hello.php*****

<?php echo "<p>Hello World</p>"; ?>

***** EOF ********

Ovenstående linie skal skrives mit på denne "standart side"

******************* stdside.htm ******************
<head>
<title>Velkommen</title>

spørgsmål er hvad jeg skal skrive i stedet

******** EOF **********************

Men venlig hilsen
Jan M

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-10-03 19:02

Jan M wrote
> [...]
>
> Problemet kan vel koges ned til følgende:
> Hvis jeg vil have følgende php program sat ind på min normale meta fyldte

Metatags har ingen effekt på hvorledes et website ser ud - det er
udelukkende defineret i CSS filer/blokke og indenfor <body> tagget :)

Prøv at se om du kan hitte ud af det via det... kender (heldigvis) intet
til frontpage.

Ellers tror jeg du skal prøve i frontpage gruppen - de har sikker mere
styr på det ;)

mvh
Johan

Fra : Jan M

Dato : 19-10-03 20:02

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> til frontpage.
>
> Ellers tror jeg du skal prøve i frontpage gruppen - de har sikker mere

Hmmm, hvis du siger det passer det jo nok. Men den htm side jeg havde pastet
ind havde da udelukkende nogle meta tags og den fremstår da bla. med en
baggrund. i modsætning til hvis jeg sletter samtlige meta linie, så fremstår
den "ren".
Så jeg er lidt forviret af dit svar.
Jeg har dog valgt, efter dit råd, også at poste spørgsmålet i frontpage
gruppen.

Jan M