Mercedes dæk
Fra : Jens Bendtsen

Dato : 19-10-03 17:59

Hej....spørgsmål:
Jeg har en 190e Mercedes, som kører med 205/55 15" sommerdæk. Vognen er
sænket, så nu er mit spørgsmål: kan jeg montere vinterdæk i str. 185/65 15".
Iflg Mercedes er sidstnævnte dimension den originale størrelse, så der burde
ingen problemer være, men vognen er jo sænket.?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-10-03 18:15

"Jens Bendtsen" <hundestedFJERNDETTE@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Iflg Mercedes er sidstnævnte dimension den originale størrelse, så der burde
> ingen problemer være, men vognen er jo sænket.?

Det kommer an på et par ting.
Dine vinterdæk er ca. 15 mm højere, og det kan være at det er det, der gør, at
de ikke kan være der - specielt når fjederen går i bund...

Dels så kommer det an på bredden samt indpresningen på dine fælge...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : alexbo

Dato : 19-10-03 18:25

"Jens Bendtsen" skrev

> Iflg Mercedes er sidstnævnte dimension den originale størrelse, så der
burde
> ingen problemer være, men vognen er jo sænket.?

Om du så fjernede fjedrene, skal hjulene kunne være der.
Uanset en bil er sænket eller ej, er der et stop der sikrer at den originale
hjulstørrelse kan være der, ellers risikerede man jo at hjulene stødte på
ved et kraftigt bump.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jens Bendtsen