/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Vectra VS Skyline
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-10-03 11:14

Hejsa

Jeg mødte Kiesa og Watt forleden på Ring 3 i Kbh.

Jeg var på vej hjem fra arbejde, da de holdt for rødt. Idet jeg kører op på
siden af dem, snakker vi ganske kort om, hvad de skal med bilen de kørte i -
og så spurgte jeg, om jeg ikke skulle have lov til at se den Skyline køre.

Den var ikke hélt sløv skulle jeg hilse og sige - og det er da grumme smart
med de der flammer, der skydes bagud, når der skiftes gear.

Han var liiige ved at få baghjul af Vectra´en - men så lod jeg dem smutte.


Hvor mange heste har mon det eksemplar, som Kiesa tøffer rundt i..?

--
Jan W Nielsen




 
 
Ukendt (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-10-03 11:43


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9263b5$0$21506$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Jeg mødte Kiesa og Watt forleden på Ring 3 i Kbh.
>
> Jeg var på vej hjem fra arbejde, da de holdt for rødt. Idet jeg kører op

> siden af dem, snakker vi ganske kort om, hvad de skal med bilen de kørte
i -
> og så spurgte jeg, om jeg ikke skulle have lov til at se den Skyline køre.
>
> Den var ikke hélt sløv skulle jeg hilse og sige - og det er da grumme
smart
> med de der flammer, der skydes bagud, når der skiftes gear.
>

Hmm, jeg rendte også ind i den engelsk indregistrerede (KIE5A) "sportsvogn"
i et lyskryds Viborg for et par uger siden. Den larmer temmeligt meget, så
den er nok ikke helt standard. I 1989 havde R32 GT-R 280 Hk i standard trim.
Og det har den nyeste version R34 GT-R officielt også. Men ifølge mange
målinger i den engelske GT-R klub er tallet nærmere 320-330 Hk. Så mon ikke
det ligger et godt stykke derover.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk




Jan W Nielsen (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-10-03 12:21

Claus Petersen wrote:

> Hmm, jeg rendte også ind i den engelsk indregistrerede (KIE5A)
> "sportsvogn" i et lyskryds Viborg for et par uger siden.

Det vil jeg tro.

Det var nøjagtig dén Skyline, som du taler om, jeg mødte.

--
Jan W Nielsen




Thomas Krath (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 19-10-03 12:52

>> Hmm, jeg rendte også ind i den engelsk indregistrerede (KIE5A)
>> "sportsvogn" i et lyskryds Viborg for et par uger siden.
>
> Det vil jeg tro.

Det er en Toyota Supra m. 1000hk siger rygtet.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



Jan W Nielsen (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-10-03 13:01

Thomas Krath wrote:

> Det er en Toyota Supra m. 1000hk siger rygtet.

Jep - men dette var en skyline..

Er det ikke hans private Supra, der har 1000 hk..? (Lyder i øvrigt helt
vildt. Skal der ikke gas og alverdens ting til for at nå 1000 hk?)

--
Jan W Nielsen




Torben E (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 19-10-03 13:59




"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3f927ceb$0$21067$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> vildt. Skal der ikke gas og alverdens ting til for at nå 1000 hk?)

En supra TT motor kan komme over de 1000 uden gas.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/



Thomas Krath (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 19-10-03 17:14

>> Det er en Toyota Supra m. 1000hk siger rygtet.
>
> Jep - men dette var en skyline..

Den bil der står KIE5A på er en Toyota Supra m. 1000hk. Den anden (T34 GTR)
er en Nissan Skyline GT-R m. 750hk... har selv set det i dag v. Racing
Festival og taget billeder af det!!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



Claus Fabritius (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 19-10-03 17:25

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message
news:bmud84$2ulf$1@news.cybercity.dk...

> Den bil der står KIE5A på er en Toyota Supra m. 1000hk. Den anden (T34
GTR)
> er en Nissan Skyline GT-R m. 750hk... har selv set det i dag v. Racing
> Festival og taget billeder af det!!

Der står nu T23 GTR :) Men bilen er virkelig fed. Var derinde i går og
kiggede rimelig meget på den. Det fedeste var da han driftede forbi en
Jaguar med 3 ældre mennesker :) (En af dem var vist Sterling Moss) Jeg skal
lige have sorteret mine billeder derfra og smidt dem online. Man kan vist
godt se hvad jeg synes var mest interessant derinde :)

--
/Claus Fabritius
Going in circles in a Hachi-Roku
http://fabritius.nu



Thomas H. (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 19-10-03 18:05


"Claus Fabritius" <usenet2@fabritius.nu> skrev i en meddelelse
news:bmudpi$2vqs$1@news.cybercity.dk...

> Der står nu T23 GTR :) Men bilen er virkelig fed. Var derinde i går og
> kiggede rimelig meget på den. Det fedeste var da han driftede forbi en
> Jaguar med 3 ældre mennesker :) (En af dem var vist Sterling Moss) Jeg
skal
> lige have sorteret mine billeder derfra og smidt dem online. Man kan vist
> godt se hvad jeg synes var mest interessant derinde :)


Jeg lagde mærke til på et tidspunkt, at der var en der havde en arm ud af
vinduet, og stak en pegefinger skråt op i luften i strakt arm, mens bilen
gik i perfekt powerslide lige hvor der stod en masse mennesker. Jeg tænkte
at det nok bare var en passager der var glad, indtil jeg kom til at tænke
på, at bilen da var højrestyret !! ..så det var Kiesa selv


Thomas H.



Claus Fabritius (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 19-10-03 18:10

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message
news:dvzkb.1579$GS1.254@news.get2net.dk...

> Jeg lagde mærke til på et tidspunkt, at der var en der havde en arm ud af
> vinduet, og stak en pegefinger skråt op i luften i strakt arm, mens bilen
> gik i perfekt powerslide lige hvor der stod en masse mennesker. Jeg tænkte
> at det nok bare var en passager der var glad, indtil jeg kom til at tænke
> på, at bilen da var højrestyret !! ..så det var Kiesa selv

Jeg tænkte præcis det samme første gang jeg så det :) Han havde bare styr
over den. Hvem der bare havde haft 1500 i overskud... :)

Kan man forresten få lov til at snuppe et enkelt af de billeder du har
postet i dbm og smide det på sin egen hjemmeside? (Du har et rigtigt godt,
hvor man virkelig kan se at han drifter)


--
/Claus Fabritius
Going in circles in a Hachi-Roku
http://fabritius.nu



Thomas Krath (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 19-10-03 18:43

> Jeg tænkte præcis det samme første gang jeg så det :) Han havde bare
> styr over den. Hvem der bare havde haft 1500 i overskud... :)

Det gjorde han også i eftermiddags da jeg stod i kø til en af de billigere
biler :) Hehe... for sejt!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



Thomas H. (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 19-10-03 19:00


"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bmuie9$693$1@news.cybercity.dk...

> Det gjorde han også i eftermiddags da jeg stod i kø til en af de billigere
> biler :) Hehe... for sejt!

En blærerøv ville mange nok mene, men jeg synes sgu han er sej

Men i øvrigt synes jeg at de der priser, er skruet en tand for højt op
efterhånden! 250,- for at køre en tur i en forhjulstrukket balje!! I gamle
dage var det 100 kroner for alle, Supra, 3000GT osv., kun Ferrari og de
helt vilde kostede 1000



Thomas Krath (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 19-10-03 19:16

> En blærerøv ville mange nok mene, men jeg synes sgu han er sej

Ikke mig.

> Men i øvrigt synes jeg at de der priser, er skruet en tand for højt op
> efterhånden! 250,- for at køre en tur i en forhjulstrukket balje!! I
> gamle dage var det 100 kroner for alle, Supra, 3000GT osv., kun
> Ferrari og de helt vilde kostede 1000

Enig i at priserne er ALT for høje! Tilmed tager de 100 kr. for bare at
komme derind og se det.

Jeg var derinde her søndag eftermiddag hvor de gav 3 omgange og man kom ud
at køre i de biler der nu var ude at køre. Derfor kunne man komme ud at
køre DTC biler mv. til 250 kr :) Men stadigvæk kunne man ikke selv vægle.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



Thomas H. (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 19-10-03 18:58


"Claus Fabritius" <usenet2@fabritius.nu> skrev i en meddelelse
news:bmugcp$31b$1@news.cybercity.dk...

> Jeg tænkte præcis det samme første gang jeg så det :) Han havde bare styr
> over den. Hvem der bare havde haft 1500 i overskud... :)

Ja han havde godt nok styr på den øse! Jeg lagde også mærke til hans linier
i nogle af svingene, de var meget anderledes end de andre kørere, der hvor
billedet "Porsche 911 GT3-04.jpg" er taget, var han helt ufatteligt tæt på
kanterne, og det var hver gang.



> Kan man forresten få lov til at snuppe et enkelt af de billeder du har
> postet i dbm og smide det på sin egen hjemmeside? (Du har et rigtigt godt,
> hvor man virkelig kan se at han drifter)

Yes yes, bare du beholder min "credit" i højre hjørne



Claus Fabritius (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 19-10-03 14:27

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:3f9273a2$0$21065$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Claus Petersen wrote:
>
> > Hmm, jeg rendte også ind i den engelsk indregistrerede (KIE5A)
> > "sportsvogn" i et lyskryds Viborg for et par uger siden.

Det er nu ikke en Skyline, men en Supra :)

> Det vil jeg tro.
>
> Det var nøjagtig dén Skyline, som du taler om, jeg mødte.

Den du har mødt er Prospecs Skyline med pladerne T23 GTR, som Kiesa har lånt
til Røde Kors arrangementet i Bella. Fed bil, som godt kan drifte lidt :D

--
/Claus Fabritius
Going in circles in a Hachi-Roku
http://fabritius.nu



Jan W Nielsen (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-10-03 14:32

Claus Fabritius wrote:

> Den du har mødt er Prospecs Skyline med pladerne T23 GTR, som Kiesa
> har lånt til Røde Kors arrangementet i Bella. Fed bil, som godt kan
> drifte lidt :D

Den var i hvert fald sort, højre-styret og med engelsk indregistrering. Og
så var den hurtig ved havelågen.

--
Jan W Nielsen




Ukendt (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-10-03 16:37


"Claus Fabritius" <usenet2@fabritius.nu> skrev i en meddelelse
news:bmu3bb$2d5r$1@news.cybercity.dk...
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
> news:3f9273a2$0$21065$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Claus Petersen wrote:
> >
> > > Hmm, jeg rendte også ind i den engelsk indregistrerede (KIE5A)
> > > "sportsvogn" i et lyskryds Viborg for et par uger siden.
>
> Det er nu ikke en Skyline, men en Supra :)

Ok, jeg mente nu også da jeg så den at det var en Supra, men den var hurtigt
væk. Så jeg var ikke sikker. men nummerpladen kunne jeg da huske.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk




John Sahl (19-10-2003)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 19-10-03 12:23

Jan W Nielsen wrote:
> Den var ikke hélt sløv skulle jeg hilse og sige - og det er da grumme
> smart med de der flammer, der skydes bagud, når der skiftes gear.

Der er drøn på

> Han var liiige ved at få baghjul af Vectra´en - men så lod jeg dem
> smutte.

Det erogså så trist at se knægtene græde, så jeg forstår dig godt

> Hvor mange heste har mon det eksemplar, som Kiesa tøffer rundt i..?

750Hk har den og den er lavet af ProSpec http://prospec-ms.co.uk

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Jan W Nielsen (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-10-03 12:38

John Sahl wrote:

> 750Hk har den og den er lavet af ProSpec http://prospec-ms.co.uk

FååÅÅÅRCK...!

--
Jan W Nielsen




Mikael Andresen (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Andresen


Dato : 19-10-03 13:38

Kiesa var nede ved racing xperience i år med sin supra.. og fortalte at den
var blevet målt 1007 hk lige inden han tog herover med den. Og den kunne
dælme flytte futterne... Men supraerne er gode til at komme over 1000 hk....
vi har en i ålborg som er ved at være færdig. den kommer omkring de 1000
heste med gas... og det er den gamle model 3.0 turbo..

--
Mvh. Mikael

Husk at fjerne FJERN i min mail-adresse
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3f927773$0$21036$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> John Sahl wrote:
>
> > 750Hk har den og den er lavet af ProSpec http://prospec-ms.co.uk
>
> FååÅÅÅRCK...!
>
> --
> Jan W Nielsen
>
>
>



Jan W Nielsen (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-10-03 14:10

Mikael Andresen wrote:
> Kiesa var nede ved racing xperience i år med sin supra.. og fortalte
> at den var blevet målt 1007 hk lige inden han tog herover med den.

Det er da FULDKOMMEN vildt.

Det må - hvis gearingen kan følge med - give en tophastighed på omkring 380
km/t, og så er det jo ligefør man skal have flycertifikat.

Jeg har hørt fra en sædvanligvis pålidelig kilde hørt, at Kiesas en bygget
om fra Twin Turbo til een KÆMPE turbo.. Er der nogen, der kender til
detaljerne..?

--
Jan W Nielsen




Thomas Krath (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 19-10-03 18:45

> Jeg har hørt fra en sædvanligvis pålidelig kilde hørt, at Kiesas en
> bygget om fra Twin Turbo til een KÆMPE turbo.. Er der nogen, der
> kender til detaljerne..?

:) Det skal de for at komme over 700hk. Det er det samme med Mazda RX7.

Kiesas kæmpe turbo :)
http://www.klub-striben.dk/billeder/racex-2003/racex-2003-pic078.jpg

Andre billeder:
http://www.klub-striben.dk/billeder/racex-2003.htm

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



Morten Fruergaard (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 19-10-03 14:49

"Mikael Andresen" <mikaelandresen@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f928590$0$26024$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Kiesa var nede ved racing xperience i år med sin supra.. og fortalte at den
> var blevet målt 1007 hk lige inden han tog herover med den. Og den kunne
> dælme flytte futterne... Men supraerne er gode til at komme over 1000 hk....
> vi har en i ålborg som er ved at være færdig. den kommer omkring de 1000
> heste med gas... og det er den gamle model 3.0 turbo..


Jeg sidder stadig med en rynket pande...

Hold kæft 1000 hk er mange...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Mikael Andresen (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Andresen


Dato : 19-10-03 15:00

tja 1000 heste en en del og der er da også skiftet en hel, eller faktisk
næsten alt i hjertet på vores supra i ålborg... det eneste vi ikke skal have
ændret er gearkassen da den ikke er til at slide i stykker..... men 1000
heste er ikke urimeligt hvir man har pengene til at købe de gode stumper....
Vores komer dog til at bliver tvangsfodret med to kæmpe garret-turboer og
direkte NOS, som alene giver små 280 hk.... og en km/literforhold der ligner
1/1 - 2/1...

--
Mvh. Mikael

Husk at fjerne FJERN i min mail-adresse
"Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> skrev i en meddelelse
news:bmu4om$gk2$1@sunsite.dk...
> "Mikael Andresen" <mikaelandresen@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f928590$0$26024$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Kiesa var nede ved racing xperience i år med sin supra.. og fortalte at
den
> > var blevet målt 1007 hk lige inden han tog herover med den. Og den kunne
> > dælme flytte futterne... Men supraerne er gode til at komme over 1000
hk....
> > vi har en i ålborg som er ved at være færdig. den kommer omkring de 1000
> > heste med gas... og det er den gamle model 3.0 turbo..
>
>
> Jeg sidder stadig med en rynket pande...
>
> Hold kæft 1000 hk er mange...
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
>
>



Jan W Nielsen (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-10-03 15:41

Mikael Andresen wrote:

> tja 1000 heste en en del og der er da også skiftet en hel, eller
> faktisk næsten alt i hjertet på vores supra i ålborg...

HAr den 4-hjulstræk..?

Og hvad kan sådan en fyr på 1/4-mile...?

--
Jan W Nielsen




Morten Fruergaard (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 19-10-03 15:43

"Mikael Andresen" <mikaelandresen@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9298f6$0$14614$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> tja 1000 heste en en del og der er da også skiftet en hel, eller faktisk
> næsten alt i hjertet på vores supra i ålborg... det eneste vi ikke skal have
> ændret er gearkassen da den ikke er til at slide i stykker..... men 1000
> heste er ikke urimeligt hvir man har pengene til at købe de gode stumper....


Snakkede ellers med en den anden dag, som fortalte at en, som jeg også kender,
der har en gammel Toyota Corolla med ca. 350-400 hk og et moment på svjh 650
nm.

Den skulle have ødelagt 2 stk. Supra turbo gearkasser...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Jan W Nielsen (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-10-03 15:45

Morten Fruergaard wrote:

> Den skulle have ødelagt 2 stk. Supra turbo gearkasser...

Kan det være fordi, de skifter som nogle tossehoveder..?



--
Jan W Nielsen




Niels Bengaard (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 19-10-03 16:05

> > tja 1000 heste en en del og der er da også skiftet en hel, eller faktisk
> > næsten alt i hjertet på vores supra i ålborg... det eneste vi ikke skal
have
> > ændret er gearkassen da den ikke er til at slide i stykker..... men 1000
> > heste er ikke urimeligt hvir man har pengene til at købe de gode
stumper....
>
>
> Snakkede ellers med en den anden dag, som fortalte at en, som jeg også
kender,
> der har en gammel Toyota Corolla med ca. 350-400 hk og et moment på svjh
650
> nm.
>
> Den skulle have ødelagt 2 stk. Supra turbo gearkasser...

Det er et spørgsmål om at begrænse momentet i første og andet gear.
Er motorkarakteristikken programmeret forkert kan man altid smadre en
gearkasse.

Niels



Morten Fruergaard (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 19-10-03 18:10

"Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er et spørgsmål om at begrænse momentet i første og andet gear.


Det var til dhb så den har nok ikke fået for lidt...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Henrik Mortensen (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Mortensen


Dato : 19-10-03 18:32


"Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> skrev i en meddelelse
news:bmuggl$ptk$1@sunsite.dk...
> "Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > Det er et spørgsmål om at begrænse momentet i første og andet gear.
>
>
> Det var til dhb så den har nok ikke fået for lidt...
>

Den har sikkert ikke fået for lidt, men det er sgu alligevel temmeligt
voldsomt når 1,6liter 4AGE (rollamotor) vrider en supra turbo gearkasse midt
over.

Og det skete ikke under selve skiftet, men da den lille 1600 motor fik
ladetrykket. Motoren er iøvrigt rullet til 439hk på hjulene.(hvilket nærmer
sig 500 på tappen!)
Så jeg må indrømme at supraturbo gearkasserne ikke imponerer mig voldsomt,
og jeg nægter at tro på at supraer kan overføre 1000hk på original
transmission, da deres moment er væsentligt højere end turboladede
rollamotorer (@små 9k rpm). De to gearkasser der blev ødelagt til DHB var
ikke noget der var hevet af skrotdyngen!

Mht at begrænse momentet i de første gear, så kan man jo ligeså godt droppe
slicksne, og bare køre lidt søndagstur.....
Næ, hjulløft i gadebiler er vejen frem.

Henrik



Torben E (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 19-10-03 19:57





"Henrik Mortensen" <dsl65684@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bmuhq0$59c$1@news.cybercity.dk...

> Og det skete ikke under selve skiftet, men da den lille 1600 motor fik
> ladetrykket. Motoren er iøvrigt rullet til 439hk på hjulene.(hvilket
nærmer
> sig 500 på tappen!)
> Så jeg må indrømme at supraturbo gearkasserne ikke imponerer mig voldsomt,
> og jeg nægter at tro på at supraer kan overføre 1000hk på original
> transmission, da deres moment er væsentligt højere end turboladede
> rollamotorer (@små 9k rpm). De to gearkasser der blev ødelagt til DHB var
> ikke noget der var hevet af skrotdyngen!
>
> Mht at begrænse momentet i de første gear, så kan man jo ligeså godt
droppe
> slicksne, og bare køre lidt søndagstur.....
> Næ, hjulløft i gadebiler er vejen frem.
>
> Henrik
>
>

Mon ikke det var supra mk. 3 stumper, de er ikke _nær_ så stærke
som mk. 4 biturbo delene, der køres friskt til med 700-900 hk med
orginal trans + bagtøj + motor.


--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/



Jonas R. (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 19-10-03 20:18

SNIP
> Den har sikkert ikke fået for lidt, men det er sgu alligevel temmeligt
> voldsomt når 1,6liter 4AGE (rollamotor) vrider en supra turbo gearkasse
midt
> over.

De brugte da ikke supra gearkasse men en gearkasse fra en celica turbo 2.1 L
det sagde egon da til mig da jeg var dernede. De havde vist også prøvet med
en gearkasse fra en lexsus og den havde heller ikke kunne holde.

Jonas

>



Niels Bengaard (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 20-10-03 15:24

> Mht at begrænse momentet i de første gear, så kan man jo ligeså godt
droppe
> slicksne, og bare køre lidt søndagstur.....
> Næ, hjulløft i gadebiler er vejen frem.

Så begår man den klassiske brøler. Man bruger alle pengene på en motor med
en vild karakteristik og fatter ikke gearkasse, bagøj osv. ikke holder.
Hvor mange biler ser man ikke til DHB der siger de har både 300, 400 og
måske 500 hk, men når de skal køre får de 14-15 sec tider på 402 m. Det er
bare for nederen.

Niels



Torben E (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 20-10-03 15:53






"Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f93efef$0$27443$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Mht at begrænse momentet i de første gear, så kan man jo ligeså godt
> droppe
> > slicksne, og bare køre lidt søndagstur.....
> > Næ, hjulløft i gadebiler er vejen frem.
>
> Så begår man den klassiske brøler. Man bruger alle pengene på en motor med
> en vild karakteristik og fatter ikke gearkasse, bagøj osv. ikke holder.
> Hvor mange biler ser man ikke til DHB der siger de har både 300, 400 og
> måske 500 hk, men når de skal køre får de 14-15 sec tider på 402 m. Det er
> bare for nederen.
>
> Niels
>
>

En lav 14 `ner er da ok for en fuldt udrustet fwd med 300-350 hk på gadedæk.
Som feks. Saab 9000 eller volvo 850


--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/



Henrik Mortensen (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Mortensen


Dato : 20-10-03 16:40

> Hvor mange biler ser man ikke til DHB der siger de har både 300, 400 og
> måske 500 hk, men når de skal køre får de 14-15 sec tider på 402 m. Det er
> bare for nederen.

Jaja...effektopgivelser mund til mund har det med at være udsat for
inflation.

Har før givet 300hk bimmere baghjul i min gamle volvo, så mon de opgivelser
man hører(røverhistorier!?) nu også har helt hold i rullefeltet

Mht karakteristikken så er ca 350Nm ca det en gennensnitsbaghjulstrækker kan
overføre på alm gadedæk på alm vej uden alvorlige friktionsproblemer. Lidt
anderledes ser det ud på en strip, hvor asfalten holder _noget_ bedre fast.

Næ...snup en maskine som din 850er og behold momentet som det er, og øg
omdrejningstallet til 8-9k inden momentet stopper så skal du bare se hvad
der sker med 1/4 mile tiderne! Så kan gearkasse og kobling lidt bedre klare
mosten.

Henrik



Niels Bengaard (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 20-10-03 17:02

> Næ...snup en maskine som din 850er og behold momentet som det er, og øg
> omdrejningstallet til 8-9k inden momentet stopper så skal du bare se hvad
> der sker med 1/4 mile tiderne! Så kan gearkasse og kobling lidt bedre
klare
> mosten.

Jeg ved ikke om den kan klare alle de omdrejningern, med på rullefelt gik
den da op til 7400 før vi stoppede i højeste gear, svarende til 270 km/t,
der er der ingen omdrejningsbegrænser.
Maks moment var 330 Nm ved 4700 omdr. det var faldet til 250 ved de 7400
omdr.

Målingen var dog ikke super, da bilen har automatgear og ikke lige er sådan
at køre fra bunden af i et højt gear. Man skal op på ca. 4000 omdr før man
kan give fuld gas, ellers gearer den ned.

Niels



Jonas R. (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 19-10-03 20:16

SNIP
>
> Snakkede ellers med en den anden dag, som fortalte at en, som jeg også
kender,
> der har en gammel Toyota Corolla med ca. 350-400 hk og et moment på svjh
650
> nm.

Det er jo gadbjergs racer det er corolla coupe med 423 hk på baghjulene ved
1.5 bars tryk. Den bil smadrer alle gearkasser lige fra lexsus til celica :)
De har bare aldrig brugt en supra gearkasse såvidt jeg ved var der snak om
det, men den kom aldrig på!

Jonas



Morten Fruergaard (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 19-10-03 21:48

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> Det er jo gadbjergs racer det er corolla coupe med 423 hk på baghjulene ved
> 1.5 bars tryk. Den bil smadrer alle gearkasser lige fra lexsus til celica :)
> De har bare aldrig brugt en supra gearkasse såvidt jeg ved var der snak om
> det, men den kom aldrig på!


Som sagt har jeg ikke snakket med Egon, jeg har det kun fra Henrik Mortensen,
så den diskussion må du tage med ham...


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Mikael Andresen (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Andresen


Dato : 20-10-03 08:08

jeg vil æde min gamele hat på en supra 3.0 turbo gearkasse kan klare det
hvis system er sat fornuftigt sammen... den tidligere konfig vi brugte gav
små 889 HK og den kørte uåklageligt til vi gav den lidt for meget NOS... en
dysse gik pludselig istykker og ville ikke lukke for NOS'en så bye bye
motor... så derfor er den blevet ombygget med det bedste af det bedste og
kommer til at ligge med 1000 hk på bagdækkene med gade slicks

--
Mvh. Mikael

Husk at fjerne FJERN i min mail-adresse
"Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> skrev i en meddelelse
news:bmutad$569$1@sunsite.dk...
> "Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> > Det er jo gadbjergs racer det er corolla coupe med 423 hk på baghjulene
ved
> > 1.5 bars tryk. Den bil smadrer alle gearkasser lige fra lexsus til
celica :)
> > De har bare aldrig brugt en supra gearkasse såvidt jeg ved var der snak
om
> > det, men den kom aldrig på!
>
>
> Som sagt har jeg ikke snakket med Egon, jeg har det kun fra Henrik
Mortensen,
> så den diskussion må du tage med ham...
>
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
>
>



Mogens Knudsen (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 27-10-03 09:01

On Sun, 19 Oct 2003 13:37:46 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>FååÅÅÅRCK...!

Måske næste projekt efter S60 Racing?


/Mogens

Jan W Nielsen (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-10-03 10:14

Mogens Knudsen wrote:

> Måske næste projekt efter S60 Racing?

Jeg spurgte ham, men han var kørende i en Peugeot 1,6, da Skylinen er lidt
halv-dyr. Han har lejet den af Nissan-fabrikken, og der er kun 80 i verden
af den pågældende model. Han betaler selv km-penge og leje pr dag, så det
var ikke helt billigt.

Målt på hjulet har den 648 hk - hvad den har på ´tappen, ved jeg ikke.
Selvom den er klart langsommere end hans egen Supra, er den kvik nok skulle
jeg hilse at sige.

Hans Supra stikker let fra en Kawasaki ZZ 12 R (eller hvad fa´en den nu
hedder) fra 140 til 280 km/t. Derover er der slet ingen modstand fra
motorcyklen.

804 hk i en bil, der kører dagligt er jo heller ikke så skidt endda..

--
Jan W Nielsen




Mogens Knudsen (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 28-10-03 10:40

On Tue, 28 Oct 2003 10:14:28 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Jeg spurgte ham, men han var kørende i en Peugeot 1,6, da Skylinen er lidt
>halv-dyr. Han har lejet den af Nissan-fabrikken, og der er kun 80 i verden
>af den pågældende model. Han betaler selv km-penge og leje pr dag, så det
>var ikke helt billigt.
>Målt på hjulet har den 648 hk - hvad den har på ´tappen, ved jeg ikke.
>Selvom den er klart langsommere end hans egen Supra, er den kvik nok skulle
>jeg hilse at sige.
>804 hk i en bil, der kører dagligt er jo heller ikke så skidt endda..

Det kunne være tuneren, der nævnes, havde en demo til brug for
relevante "testpilots"


/Mogens

Jan W Nielsen (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-10-03 15:39

Mogens Knudsen wrote:

> Det kunne være tuneren, der nævnes, havde en demo til brug for
> relevante "testpilots"

Det kunne man have håbet på.

Imidlertid er motoren bygget om for 700.000 kroner.. (såvidt jeg husker)
Derfor plejer de også at fragte dén rundt på en trailer. (Selvom han denne
gang fik lov til at køre den til Kbh fra London. Forestil dig nogle dueller,
man kunne have med sådan en fyr.. )

--
Jan W Nielsen




Mogens Knudsen (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 28-10-03 15:45

On Tue, 28 Oct 2003 15:39:24 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Forestil dig nogle dueller, man kunne have med sådan en fyr

I know - har prøvet dét i en Corvette Stingray. Ubeskrivelig, hvilken
tiltrækning dén bil gav på det modsatte køn...


/Mogens

Jan W Nielsen (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-10-03 15:52

Mogens Knudsen wrote:

> I know - har prøvet dét i en Corvette Stingray. Ubeskrivelig, hvilken
> tiltrækning dén bil gav på det modsatte køn...

He-he...

--
Jan W Nielsen




Thomas Strandtoft (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 28-10-03 17:42

Jan W Nielsen wrote:

> Imidlertid er motoren bygget om for 700.000 kroner.. (såvidt jeg husker)
> Derfor plejer de også at fragte dén rundt på en trailer. (Selvom han denne
> gang fik lov til at køre den til Kbh fra London. Forestil dig nogle dueller,
> man kunne have med sådan en fyr.. )

Dueller med hvem??

Et eller andet sted kan jeg ikke se hvor spændingen ligger, for
hvis du med 4wd, 5-600 hk og alt mulig elektronik ikke vinder en
duel *hver* gang, så er du en klovn. At skamtæve os alm. dødelige
kan der ikke være meget udfordring i, så med sådan en bil kører
man garanteret rundt og drømmer om den dag der holder en Diablo
med en lidt for kæk dariodreng ved siden af, men hvor tit er det
nu lige det sker??

Glæden ved sådan en bil *må* bare ligge et andet sted?!?

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Jan W Nielsen (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-10-03 20:58

Thomas Strandtoft wrote:

> Dueller med hvem??
>
> Et eller andet sted kan jeg ikke se hvor spændingen ligger, for
> hvis du med 4wd, 5-600 hk og alt mulig elektronik ikke vinder en
> duel *hver* gang, så er du en klovn.

Det var da sa****, som du er efter mig, Thomas..

Jeg mente netop de måbende ansigter på Lambo-drengene og
Porsche-turbo-gutterne. Jeg så MANGE af den slags biler på min tur op
gennem Europa denne sommer.


> At skamtæve os alm. dødelige
> kan der ikke være meget udfordring i

Ha-ha... Nej..

> så med sådan en bil kører
> man garanteret rundt og drømmer om den dag der holder en Diablo
> med en lidt for kæk dariodreng ved siden af, men hvor tit er det
> nu lige det sker??

Ikke så ofte lige her i Århus eller Glostrup.

> Glæden ved sådan en bil *må* bare ligge et andet sted?!?

Ja, på banen. "Mage til downforce skal man lede længe efter", siger Kiesa.

--
Jan W Nielsen




Thomas H. (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 19-10-03 16:10


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9263b5$0$21506$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Jeg mødte Kiesa og Watt forleden på Ring 3 i Kbh.
>
> Jeg var på vej hjem fra arbejde, da de holdt for rødt. Idet jeg kører op

> siden af dem, snakker vi ganske kort om, hvad de skal med bilen de kørte
i -
> og så spurgte jeg, om jeg ikke skulle have lov til at se den Skyline køre.
>
> Den var ikke hélt sløv skulle jeg hilse og sige - og det er da grumme
smart
> med de der flammer, der skydes bagud, når der skiftes gear.

> Hvor mange heste har mon det eksemplar, som Kiesa tøffer rundt i..?


750 hk, og han har kørt sidelæns i to dage ved BellaCentret nu
Jeg er fandeme imponeret over den mand, den måde han tager linierne på
derude, er ret anderledes fra de andre, og han har godt nok styr på den bil,
for saatan da!
Han er og bliver en Brian, også på offentlig vej, men hold kæft hvor må det
være fedt, at have adgang til den slags legetøj, og han har sgu nok mere
styr på hans 1000 hk's Supra, end en standard mand har, på hans Corolla 1,3

Jeg gad godt vide, hvor hurtig han har haft Skyline'en oppe på, da han kørte
den hjem fra England, hehe ... jeg hørte rygter om, at den kunne nå 260 på
en nedkørselsrampe til motorvejen ...Det er jo smart nok, for så
behøver man nok ikke rigtig, at kigge sig over skulderen når man fletter,
for det skulle det skulle da være pokkers, om der kom en i inderbanen med
265

Der er i øvrigt billeder af den i dk.binaer.motor nu!


Thomas H. - www.thhe.dk



Thomas Krath (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 19-10-03 18:54

> Jeg er fandeme imponeret over den mand, den måde han tager linierne på
> derude, er ret anderledes fra de andre, og han har godt nok styr på
> den bil, for saatan da!

Helt enig - han har styr på sagerne - hvorfor tror du han sidder i en F1'er?


> Han er og bliver en Brian, også på offentlig vej, men hold kæft hvor
> må det være fedt, at have adgang til den slags legetøj, og han har
> sgu nok mere styr på hans 1000 hk's Supra, end en standard mand har,
> på hans Corolla 1,3

Jeg har da set ham smide den sidelæns med omkr 100 km/t hvor alt var under
fuld kontrol! :) For fedt!


> Jeg gad godt vide, hvor hurtig han har haft Skyline'en oppe på, da
> han kørte den hjem fra England, hehe ... jeg hørte rygter om, at den
> kunne nå 260 på en nedkørselsrampe til motorvejen ...Det er jo
> smart nok, for så behøver man nok ikke rigtig, at kigge sig over
> skulderen når man fletter, for det skulle det skulle da være pokkers,
> om der kom en i inderbanen med 265

Kiesa fortalte at han havde lånt den i 14 dage. Han kendte en hos Nissan
som han havde bedt om at skaffe en standard Nissan R34 GTR. Ham han kendte
havde så fortalt at han skulle hente den hos xx Nissan forhandler i UK. Da
han kom frem fandt han ud af at det var en specialmodel tunet for omkr. 1
mio. kr og med 750hk og at han kunne låne den i de 14 dage!!! :) For fedt
:D


--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



Thomas H. (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 19-10-03 19:09


"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bmuj3i$7f4$1@news.cybercity.dk...

> Helt enig - han har styr på sagerne - hvorfor tror du han sidder i en
F1'er?

...og hvorfor tager Minardi ikke bare en af de mange mange andre talenter fra
udlandet, der sagtens kan skaffe 30 mill.?


> Jeg har da set ham smide den sidelæns med omkr 100 km/t hvor alt var under
> fuld kontrol! :) For fedt!

En Brian er han!!



> Kiesa fortalte at han havde lånt den i 14 dage. Han kendte en hos Nissan
> som han havde bedt om at skaffe en standard Nissan R34 GTR. Ham han
kendte
> havde så fortalt at han skulle hente den hos xx Nissan forhandler i UK.
Da
> han kom frem fandt han ud af at det var en specialmodel tunet for omkr. 1
> mio. kr og med 750hk og at han kunne låne den i de 14 dage!!! :) For fedt
> :D

Hehe kanon! Gad godt vide hvad aftaler der egentlig indgås, i sådanne
tilfælde, altså mht. hvis den bliver smadret osv.? Ligesom de der sprit nye
Porscher, det er da lidt satset af Porsche Centeret, mon de sælger dem som
lettere brugt bagefter ?



Thomas Krath (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 19-10-03 19:17

>> Jeg har da set ham smide den sidelæns med omkr 100 km/t hvor alt var
>> under fuld kontrol! :) For fedt!
>
> En Brian er han!!

Hehe - enig :) Han har altid sin lille gravhund med :D


> Hehe kanon! Gad godt vide hvad aftaler der egentlig indgås, i sådanne
> tilfælde, altså mht. hvis den bliver smadret osv.? Ligesom de der
> sprit nye Porscher, det er da lidt satset af Porsche Centeret, mon de
> sælger dem som lettere brugt bagefter ?

Der er jo forsikring på.

Jeg tror de bliver solgt som demobil bagefter.... stakkels Stiloer :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



Henrik Mortensen (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Mortensen


Dato : 19-10-03 19:58

>
> En Brian er han!!
>

Lad os lige lade den stå et par sekunder.

Hvem herinde ville _IKKE_ blære sig med sådan en vogn...?!?
Hvem herinde ville ikke blive en smule(!) mere brian af at hoppe bag rattet
på ovennævnte biler....hmmm, jeg kender godt mig selv godt nok til at kende
resultatet

Henrik



Thomas H. (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 19-10-03 22:08


"Henrik Mortensen" <dsl65684@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bmumq6$dip$1@news.cybercity.dk...
> >
> > En Brian er han!!
> >
>
> Lad os lige lade den stå et par sekunder.
>
> Hvem herinde ville _IKKE_ blære sig med sådan en vogn...?!?
> Hvem herinde ville ikke blive en smule(!) mere brian af at hoppe bag
rattet
> på ovennævnte biler....hmmm, jeg kender godt mig selv godt nok til at
kende
> resultatet

Ja helt sikkert, jeg er da pisse misundelig, og "Brian" var ikke negativt
ment, i denne sammenhæng
...når man så er formel1-kører til daglig, har man måske også lidt at ha' det
i




Sonil (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Sonil


Dato : 19-10-03 19:11

hørte rygter om, at den kunne nå 260 på
> en nedkørselsrampe til motorvejen ...Det er jo smart nok, for så
> behøver man nok ikke rigtig, at kigge sig over skulderen når man fletter,
> for det skulle det skulle da være pokkers, om der kom en i inderbanen med
> 265

Øøøøøøøøøhhhhhh ?!?!?!?!?

Den har du forhåbentlig ikke tænkt længe over. Uanset hastigheden på den der
kommer i indersporet er der risiko for at han vil knalde lige ind i siden på
ham. Elementært min kære Thomas.

Mvh
Søren



Thomas H. (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 19-10-03 19:19


"Sonil" <sonil@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:bmuk5b$217$1@news.net.uni-c.dk...
> hørte rygter om, at den kunne nå 260 på
> > en nedkørselsrampe til motorvejen ...Det er jo smart nok, for så
> > behøver man nok ikke rigtig, at kigge sig over skulderen når man
fletter,
> > for det skulle det skulle da være pokkers, om der kom en i inderbanen
med
> > 265
>
> Øøøøøøøøøhhhhhh ?!?!?!?!?
>
> Den har du forhåbentlig ikke tænkt længe over. Uanset hastigheden på den
der
> kommer i indersporet er der risiko for at han vil knalde lige ind i siden

> ham. Elementært min kære Thomas.


Selv øøøøøhh...

Hvis du kan se frem, at der ingen er på motorvejen, er banen da fri, og der
kommer ikke nogen bagfra, som overhaler dig på nedkørselsbanen, når du skal
flette!

Elementært.



Mikael Andresen (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Andresen


Dato : 20-10-03 08:18

Brian det vil han altid være.. da han forlod vores butik efter endt
arrangement i sin "lånte" skyline smed han alle fire hjul rundt hele vejen
op til 3. - 4. gear.. der er knald på den potte... og jeg er grøn af
misundelse... dels pga af bilerne han har.. men mere af han forrygende evne
til at kontrollere dem på alle slags underlag...

--
Mvh. Mikael

Husk at fjerne FJERN i min mail-adresse
"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:HzAkb.1614$623.1141@news.get2net.dk...
>
> "Sonil" <sonil@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> news:bmuk5b$217$1@news.net.uni-c.dk...
> > hørte rygter om, at den kunne nå 260 på
> > > en nedkørselsrampe til motorvejen ...Det er jo smart nok, for så
> > > behøver man nok ikke rigtig, at kigge sig over skulderen når man
> fletter,
> > > for det skulle det skulle da være pokkers, om der kom en i inderbanen
> med
> > > 265
> >
> > Øøøøøøøøøhhhhhh ?!?!?!?!?
> >
> > Den har du forhåbentlig ikke tænkt længe over. Uanset hastigheden på den
> der
> > kommer i indersporet er der risiko for at han vil knalde lige ind i
siden
> på
> > ham. Elementært min kære Thomas.
>
>
> Selv øøøøøhh...
>
> Hvis du kan se frem, at der ingen er på motorvejen, er banen da fri, og
der
> kommer ikke nogen bagfra, som overhaler dig på nedkørselsbanen, når du
skal
> flette!
>
> Elementært.
>
>



Mikael Andresen (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Andresen


Dato : 20-10-03 08:13

da vi var til racexperience tidligere på året i vandel, kørte kiesa i sin
supra.. han tog en 1/4 mile mod sin kammi i, ja tænk sig en 950 Hk supra..
Da de var kommet halvvejs førte kiesa rimeligt og han prokerede sin bil ud i
et slide og holdte den så sideløs i 45 grader på vejen, indtil de kom over
linien.. det var 1.klasses kontrol over 1000 HK på bagdækkene.. jeg var
målløs.... i det nærste løb kørte kammi'en mod en escort med hjemmebikset
turbo, og fik tæsk.. mest pga at den dyre HKS motor i supraen smed fire
stempler i hver sin retning..... Lektie lært af dette : Smid ikke knap en
liter octanboost i en halvtom supra...

--
Mvh. Mikael

Husk at fjerne FJERN i min mail-adresse
"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:wOxkb.1540$Ym.1004@news.get2net.dk...
>
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f9263b5$0$21506$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Hejsa
> >
> > Jeg mødte Kiesa og Watt forleden på Ring 3 i Kbh.
> >
> > Jeg var på vej hjem fra arbejde, da de holdt for rødt. Idet jeg kører op
> på
> > siden af dem, snakker vi ganske kort om, hvad de skal med bilen de kørte
> i -
> > og så spurgte jeg, om jeg ikke skulle have lov til at se den Skyline
køre.
> >
> > Den var ikke hélt sløv skulle jeg hilse og sige - og det er da grumme
> smart
> > med de der flammer, der skydes bagud, når der skiftes gear.
>
> > Hvor mange heste har mon det eksemplar, som Kiesa tøffer rundt i..?
>
>
> 750 hk, og han har kørt sidelæns i to dage ved BellaCentret nu
> Jeg er fandeme imponeret over den mand, den måde han tager linierne på
> derude, er ret anderledes fra de andre, og han har godt nok styr på den
bil,
> for saatan da!
> Han er og bliver en Brian, også på offentlig vej, men hold kæft hvor må
det
> være fedt, at have adgang til den slags legetøj, og han har sgu nok mere
> styr på hans 1000 hk's Supra, end en standard mand har, på hans Corolla
1,3
>
> Jeg gad godt vide, hvor hurtig han har haft Skyline'en oppe på, da han
kørte
> den hjem fra England, hehe ... jeg hørte rygter om, at den kunne nå 260 på
> en nedkørselsrampe til motorvejen ...Det er jo smart nok, for så
> behøver man nok ikke rigtig, at kigge sig over skulderen når man fletter,
> for det skulle det skulle da være pokkers, om der kom en i inderbanen med
> 265
>
> Der er i øvrigt billeder af den i dk.binaer.motor nu!
>
>
> Thomas H. - www.thhe.dk
>
>



Claus Fabritius (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 20-10-03 17:18

"Mikael Andresen" <mikaelandresen@FJERNstofanet.dk> wrote in message
news:3f938b06$0$21030$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> da vi var til racexperience tidligere på året i vandel, kørte kiesa i sin
> supra.. han tog en 1/4 mile mod sin kammi i, ja tænk sig en 950 Hk supra..

Endnu en gang rygter. Hverken Jake/Jakob eller Runi har 950 heste.

> Da de var kommet halvvejs førte kiesa rimeligt og han prokerede sin bil ud
i
> et slide og holdte den så sideløs i 45 grader på vejen, indtil de kom over
> linien.. det var 1.klasses kontrol over 1000 HK på bagdækkene.. jeg var
> målløs....

Jeg holder stadig på, at den ikke har 1000 heste. Det havde den under ingen
omstændigheder til RX. Det ændrer godt nok ikke på, at han ikke kunne få
fat, da han kørte på normale gadedæk. Et sæt gadeslicks havde hjulpet
utroligt meget.

> i det nærste løb kørte kammi'en mod en escort med hjemmebikset
> turbo, og fik tæsk.. mest pga at den dyre HKS motor i supraen smed fire
> stempler i hver sin retning.....

Endnu en gang tager du lidt fejl. Den havde skudt en enkelt plejstang ud til
højre. Men det ændrer selvfølglig ikke på, at bilen stadig holder stille med
en knust motor.

> Lektie lært af dette : Smid ikke knap en
> liter octanboost i en halvtom supra...

Oktanboosten skader ikke. Problemet var, at når det ikke gik stærkt nok gav
Runi den bare noget mere tryk. Det fungerer ikke, når resten ikke er kørt
ind til det.

BTW - Det er ikke ment som kritik. Prøver bare at rette op på lidt facts.
--
/Claus Fabritius
Going in circles in a Hachi-Roku
http://fabritius.nu



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste