Skjule HTML koder
Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 18-10-03 18:22

Når man benytter de link jeg har på min hjemmeside, vises koden
på proceslinien på den besøgendes computerskærm.
Hvordan kan jeg forhindre det.

Dermed mener jeg, findes der et script af en eller anden slags,
som jeg kan indsætte på min hjemmeside.

Det skal selvfølgelig kun virke i forbindelse med min hjemmeside.

Jørgen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 18-10-03 18:32

Jørgen Graae Jensen wrote:

> Når man benytter de link jeg har på min hjemmeside, vises koden
> på proceslinien på den besøgendes computerskærm.
> Hvordan kan jeg forhindre det.

Det kan gøres med lidt JavaScript, noget i den her stil, svjh:

Men hvorfor i alverden vil du dog genere de besøgende ved at fratage
dem et væsentligt navigationsmiddel?

Desuden vil den ønskede effekt ikke ses, hvis browseren enten ikke
understøtter JavaScript, eller hvis brugeren har deaktiveret visse
typer JavaScripts. Sidstnævnte gælder eksempelvis for mig: jeg gider
simpelthen ikke det der med at blive belemret med popupvinduer, få
maximeret min browser eller at nogen synes, det er smart med en eller
anden obskur tekst i statusbaren. Ergo har jeg i min browser (Mozilla
Firebird) ganske enkelt deaktiveret den slags.

Statusbaren er beregnet til et bestemt formål: nemlig at vise
nuværende *status* - hvordan indlæsning af dokumenter og billeder
forløber, hvor et link peger hen, eventuelle fejl m.v. - og ikke til
alt muligt andet.

Summa summarum: lad være med at pille ved folks browsere.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 18-10-03 18:52

Hej Anders
Tak for lektien og javascriptet.
Jeg vil selvfølgelig overveje om jeg vil indsætte det.
Jørgen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-10-03 19:04

Jørgen Graae Jensen <jona@jensen.mail.dk> skrev :

>Jørgen

Kig gerne på
http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp

Gælder der nogle regler for nyhedsgrupperne?

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-10-03 20:38

Anders Thorsen Holm <zoolook@daimi.au.invalid> skrev:

> Summa summarum: lad være med at pille ved folks browsere.

Enig!

--
Allan
http://html-faq.dk