Voksen kat og to nye killinger
Fra : Helle Jensen

Dato : 18-10-03 13:39

Hej

Jeg har nogle venner, som er kommet i en uventet situation.

For ca. 14 dage siden lykkedes det deres hunkat at stikke af. Katten havde
indtil da altid været indekat. Katten har altid været sky og usikker af
natur. Da de efter en uge stadig ikke havde fundet katten, var de ret sikre
på, at den ikke ville komme tilbage - grundet dens sky natur.

Da det så blev efterårsferie og de derfor havde tid til at være hjemme
besluttede de sig for at få en ny killing. Da de altid har ønsket flere
katte, fik de ikke bare en killing men to - en han og en hun - da det skulle
være nemmere end senere at sætte en killing sammen med en voksen kat.
Killingerne er ca. 11 uge.

I går fandt de imidlertid deres gamle kat, som nogle naboer havde fundet og
"jaget" ind i kælderen. Så nu står de altså med to helt nye killinger og en
ældre kat.

Spørgsmålet er så, hvordan de skal takle situationen. De er indstillet på at
beholde alle kattene selvfølgelig, men hvordan bør de introducere dem for
hinanden, sådan at de kommer til at kunne være sammen allesammen?
Hankillingen er allerede nu efter den voksne kat.

Håber I har nogle gode råd at give.

På forhånd tak.

Helle

Fra : Camilla Baird

Dato : 18-10-03 16:07

> [...]
> hinanden, sådan at de kommer til at kunne være sammen allesammen?
> Hankillingen er allerede nu efter den voksne kat.

Jeg ville nok give den voksne kat lidt tid til at "finde sig selv igen"
efter den traumatiske oplevelse, inden jeg introducerede den for
killingerne. Derefter ville jeg lade dem mødes og se situationen an -
der vil muligvis være en del hvæsen og knurren, men killinger får som
regel meget lang snor af voksne katte, så jeg ville ikke forvente større
drama.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 18-10-03 17:21

"Helle Jensen" <hellejensen@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hinanden, sådan at de kommer til at kunne være sammen allesammen?
> Hankillingen er allerede nu efter den voksne kat.

Hej Helle
Der er en artikel på gruppens hjemmeside, hvor man kan få nogle råd.

Hilsen Denise

Fra : Carsten

Dato : 19-10-03 08:22

Jeg gjorde en gang sådan, at jeg lod kattene være på hver deres side af en
dør som stod på klem. Det bevirkede at de kunne se hinanden igennem sprækken
i døren, men ikke komme ind til hinanden. Efter en dag var de holdt op med
at hvæsse af hinanden, og døren blev åbnet, og de legede hurtigt sammen.