Toptre over biler til 35.000
Fra : Henrik Høy

Dato : 18-10-03 11:17

Hej.

Jeg skal ud og købe "ny" bil til 35.000, og kunne godt tænke mig Jeres
bud på en toptre når følgende betingelser skal opfyldes/prioriteres i
nævnte rækkefølge.

1. Driftssikker
2. Bilige reservedele
3. Lavt benzinforbrug
4. Mindst muligt rust

Bilen må ikke være ældre end 1991. Jeg har lidt kig på en Sierre 2.0
eller en Escort 1.6, men er ikke sikker på om det er det rigtige at
vælge.

På forhånd tak.

--

Venlig hilsen

Henrik Høy
Fjern filter, hvis du svarer pr email.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 18-10-03 11:22

"Henrik Høy" <henrik@antidaasekoedhoey.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg skal ud og købe "ny" bil til 35.000, og kunne godt tænke mig Jeres
> bud på en toptre når følgende betingelser skal opfyldes/prioriteres i
> nævnte rækkefølge.

1. Ford Sierra 2,0i GLX/GT(Udstyr) årg. 1991->
2. Citroën BX 19
3. Mitsubishi Galant 2,0

-M

Fra : KickAssCowboy

Dato : 18-10-03 15:14

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3. Mitsubishi Galant 2,0
>
> -M
>
> Hold dig LANGT VÆK fra Citroen BX. Det er én stor udgift. Det satans
hydrolik lort koster og koster og koster....

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 18-10-03 16:09

"KickAssCowboy" <lzk@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> hydrolik lort koster og koster og koster....

Kender ellers et par utroligt glade BX-ejere. Det koster vel ikke mere end
når jeg skal skifte bøsninger + støddæmper + fjedre x 4?

-M

Fra : Niels Skaaning

Dato : 18-10-03 17:12

> "KickAssCowboy" <lzk@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Kender ellers et par utroligt glade BX-ejere. Det koster vel ikke mere end
> når jeg skal skifte bøsninger + støddæmper + fjedre x 4?

Næ... de fleste af komponenterne holder bilens levetid ud (bortset fra
gaskuglerne), hvis man skifter olie efter forskrifterne og renser ophobet
skidt ud af systemet en gang i mellem. Det der kan volde lidt problemer er
rørerne som rustede på de ældre modeller(udgaverne fra '90erne har meget
mere modstandsdygtige rør), de forreste løftecylindrer som bliver slidt
(holder ca. 200.000 km og kan enten udskiftes eller renoveres alt efter
pengepung og temperament) og så bremseventilen som ofte lækker allerede
efter 100.000 km, men som ofte holder længe alligevel. Iøvrigt kan de fleste
af hydraulikkomponenterne renoveres, hvis de fejler så omkostningerne er kun
høje, hvis man er dum nok til at sætte et autoriseret Citroën-værksted på
opgaven.

NS

Fra : Niels Skaaning

Dato : 18-10-03 17:02

"KickAssCowboy" <lzk@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> "Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> hydrolik lort koster og koster og koster....

Hvad ved du egentlig om det? Har du haft en BX?

NS

Fra : Martin P.

Dato : 18-10-03 17:11

"Henrik Høy" <henrik@antidaasekoedhoey.dk> skrev i en meddelelse
> bud på en toptre når følgende betingelser skal opfyldes/prioriteres i
> [...]

Toyota Corolla
Toyota Carina
Nissan Sunny
Nissan Primera

Så kan du selv vælge.

- Martin

Fra : Nilau.

Dato : 18-10-03 19:57

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik Høy" <henrik@antidaasekoedhoey.dk> skrev i en meddelelse
>
> Toyota Corolla
> Toyota Carina
> Nissan Sunny
> Nissan Primera
>
> Så kan du selv vælge.
>
> - Martin

Thank you, Martin!

Endelige nogle seriøse bud. I hvert fald de to førstnævnte. Hvis Henrik Høy
vælger én af dem, er han godt kørende. Hver dag!

Med venlig hilsen
Nilau.

Fra : Olesen

Dato : 18-10-03 21:17

> [...]
>
> Jeg skal ud og købe "ny" bil til 35.000, og kunne godt tænke mig Jeres
> bud på en toptre når følgende betingelser skal opfyldes/prioriteres i

Alt efter køremåde og hvem man er.

> 2. Bilige reservedele

Mercedes Benz.

> 3. Lavt benzinforbrug

Hvor hårdt forventer du at trykke på speederen ?

> 4. Mindst muligt rust

Kommer an på hvordan bilen er plejet ad åre..

> Bilen må ikke være ældre end 1991. Jeg har lidt kig på en Sierre 2.0
> eller en Escort 1.6, men er ikke sikker på om det er det rigtige at
> vælge.

De nævnte har mig bekendt en del fordele hvis
de er rustfrie. 35000 kr klassen er der vild meget
at vælge imellem, så det er bare ud og kikke....

Fra : Peter G C

Dato : 19-10-03 12:52

In news:3f919fbe$0$27429$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Olesen <olesen@jubiipost.dk> typed:

[klip]

> Mercedes Benz.

Det er en skrøne, jf. seneste udgave af FDM's Motor.

Hvis det gælder billige reservedele er en Peugeot 306 bedste køb....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-10-03 13:30

Hej!

Peter G C wrote:

> In news:3f919fbe$0$27429$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
> Olesen <olesen@jubiipost.dk> typed:

> Det er en skrøne, jf. seneste udgave af FDM's Motor.
>
> Hvis det gælder billige reservedele er en Peugeot 306 bedste køb....

Nix, er det en skrøne. Fiat 127 er suverænt billigst! :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-10-03 14:23

Kim Voss Schrader wrote:

> Nix, er det en skrøne. Fiat 127 er suverænt billigst! :)

Hvad med Ford T..?

--
Jan W Nielsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-10-03 14:24

Hej!

Jan W Nielsen wrote:

> Hvad med Ford T..?

Ja ok, Fiat 127 er måske ikke så nutidig :) Meeen de kører da stadig rundt på de
danske veje. Ford T er der efterhånden langt imellem.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-10-03 14:35

Kim Voss Schrader wrote:

> Ja ok, Fiat 127 er måske ikke så nutidig :) Meeen de kører da stadig
> rundt på de danske veje. Ford T er der efterhånden langt imellem.

Korrekt.

Jeg tror nu også min aldrende Vectra er billigere end 306´ere.. Men der er
det jo også snart som Ford T.. De er også snart væk... smuldret væk..
He-he..

--
Jan W Nielsen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 19-10-03 17:21

Sun, 19 Oct 2003 15:34:42 +0200, skrev Jan W Nielsen, på 16 linier, i
<3f9292db$0$14618$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, :

>Jeg tror nu også min aldrende Vectra er billigere end 306´ere.. Men der er
>det jo også snart som Ford T.. De er også snart væk... smuldret væk..
>He-he..
en luftmasseføler er sgu ikke billig

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-10-03 17:23

Karsten Andersen wrote:

> en luftmasseføler er sgu ikke billig

Nu er din jo også en Vectra B - dobbelt så dyre dele.

--
Jan W Nielsen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 20-10-03 07:09

Sun, 19 Oct 2003 18:23:19 +0200, skrev Jan W Nielsen, på 15 linier, i
<3f92ba64$0$14582$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, :

>Nu er din jo også en Vectra B - dobbelt så dyre dele.

Ja nogle ting..
Det er sgu snyd
Karsten
Opel Vectra DTI