Toyota Celica - lidt gode råd?
Fra : Henning

Dato : 18-10-03 09:02

Hej

Jeg fifler lidt med tanken om at købe en Celica 1990-93.

Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på, gå efter -
eller holde mig fra?

Hvormange km er der erfaringsmæssigt i f.eks. 1.6 motorerne?

TIA

Henning

Fra : Aragorn

Dato : 18-10-03 09:17

De har gode motorer, men gearkassen begynder at bøvle efter 250.000km, alt
afhængig af hvordan bilen er kørt.
Gå efter 91modellen, den bliver også næmmere at sælge igen, da den er med
servo...
Rustproblemmer har de heldigvis ikke!
Ellers er det en rigtig lækker bil, den kører bare godt i 1. og 2.
gear trækker motoren vildt godt, men i 3. dør den ud, så ræcerbil er den
ikke selvom udseendet ser sådan ud!!!

Held og lykke

Check lige prisen for forsikringen først

Fra : bme

Dato : 18-10-03 18:57

> Jeg fifler lidt med tanken om at købe en Celica 1990-93.

gå efter en med servo

> Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på, gå efter -
> eller holde mig fra?

vanlig toyota kvalitet, men kig efter rusten og tidligere skader

> Hvormange km er der erfaringsmæssigt i f.eks. 1.6 motorerne?

de skal nok holde bilens tid ud, hvis de bliver passet efter forskrifterne.

indhent tilbud fra forsikringen, de er skidedyre at forsikre.

/bo

Fra : Henning

Dato : 19-10-03 08:42

OK, tak skal I have!