/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
diesel ryger/oser hvidt, ved opstart.... h~
Fra : Diesel-driver


Dato : 18-10-03 07:41




jeg har lige erhvervet mig en Audi A6 2,5 TDI 5cyl med 140 hk.... med
195.000 på klokken

når den er varm, og jeg starter den... kan den finde på at ryge/ose helt
hvidt... et minuts tid efter opstart.
når jeg kører hverken ryger eller oser den.... det er kun lige ved start.

Hvad kan det skyldes???

Jeg har fået en komplet logbog og servicebog med på bilen.... og kan se at
den ved 185.000 har haft topstykket af, og de har åbentbart
ikke fået det helt tæt, for ved 191.000 har de skiftet toppakningen igen...
på reklamation, kan jeg se!!

Nogen gode ideer til problem løsning???

Jeg takker.



 
 
Kim Lehmann Poulsen (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Kim Lehmann Poulsen


Dato : 18-10-03 07:54

at ryge/ose helt
> hvidt... et minuts tid efter opstart.
> når jeg kører hverken ryger eller oser den.... det er kun lige ved start.
>
> Hvad kan det skyldes???


Puha det lyder ikke godt. Umiddelbart vil jeg sige at den stadig har en
defekt toppakning. Kan du se om det bobler i køleren eller
ekspansionsbeholderen hvis du åbner låget ?

Er det kun når den er varm og du starter den den oser ?
eller er det også når den er kold ?

Men jeg synes som sagt det lyder som enten en toppakning eller et revnet
topstykke, men det burde også resultere i at den bruger noget vand.

Hvis det er en af delene, så bare tilbage til forhandleren med den så han
kan få lavet problemet ordenligt denne gang. For den skal han da æde når der
er forsøgt at skifte toppakning osv tidligere.

Er bilen købt ved en forhandler eller en privat ?
og hvad med garanti osv ?

Håber du finder en løsning og få denne fede bil iorden

Mvh Kim Lehmann Poulsen



Rene´ (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 18-10-03 08:01

Uha et topstykke koster ca 40.000 til en audi 140 hk . tdi



Henrik Bøgh (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 18-10-03 08:47

Rene´ wrote in dk.fritid.bil:

> Uha et topstykke koster ca 40.000 til en audi 140 hk . tdi

Men 'Diesel-driver' skriver:

> jeg har lige erhvervet mig en Audi A6 2,5 TDI 5cyl med 140 hk.... med
> 195.000 på klokken

Så mon ikke det er dækket af garantien.
Jeg kan ikke lige forestille mig at topstykket ikke har haft den defekt også
ved erhvervelsen af køretøjet med mindre 'Diesel-driver' har givet den en
temmelig hård behandling umiddelbart efter erhvervelsen.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"I made him an offer he couldn't survive"
-- Eliza Dushku as Faith in 'Buffy the Vampire Slayer'


p.jarnbak (18-10-2003)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 18-10-03 08:50


"Diesel-driver" <nospam@nospam.no> wrote in message
news:2g5kb.13$Xx4.6@news.get2net.dk...
>
>
>
> jeg har lige erhvervet mig en Audi A6 2,5 TDI 5cyl med 140 hk.... med
> 195.000 på klokken
>
> når den er varm, og jeg starter den... kan den finde på at ryge/ose helt
> hvidt... et minuts tid efter opstart.
> når jeg kører hverken ryger eller oser den.... det er kun lige ved start.
>
> Hvad kan det skyldes???

Med kold motor,prøv at klem om en kølerslange med hånden og mærk hvor blød
den er.
Start derefter motoren og mærk om slangen bliver hård inden for et par
minuter.Hvis den
bliver hård er der en utæthed i topstykke/pakning.En anden ting kan være
turboen lækker
olie ud i udstødningen når du stopper med varm motor og det vil også give
hvid /lys røg så
vis den bruger olie kan det være der det forsvinder fra.Denne fejl vil ikke
give røg når udstødningen er kold
først efter du har kørt lidt og så ser du det nok ikke.
Hej Palle.



Preben Riis Sørensen (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 18-10-03 11:52


p.jarnbak <jarnbak.slet.@tdcadsl.dk> skrev
> Med kold motor,prøv at klem om en kølerslange med hånden og mærk hvor blød
> den er.
> Start derefter motoren og mærk om slangen bliver hård inden for et par
> minuter.Hvis den
> bliver hård er der en utæthed i topstykke/pakning.

Døjer lidt med at se en sammenhæng i de to ting???
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



Jan W Nielsen (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 18-10-03 12:13

Preben Riis Sørensen wrote:
>> Med kold motor,prøv at klem om en kølerslange med hånden og mærk
>> hvor blød den er.
>> Start derefter motoren og mærk om slangen bliver hård inden for et
>> par minuter.Hvis den
>> bliver hård er der en utæthed i topstykke/pakning.

> Døjer lidt med at se en sammenhæng i de to ting???

Jeg kunne forestille mig, det var fordi, der måske bliver sendt tryk ud
gennem toppakningen......til kølesystemet..?

--
Jan W Nielsen




p.jarnbak (19-10-2003)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 19-10-03 04:27

> Jeg kunne forestille mig, det var fordi, der måske bliver sendt tryk ud
> gennem toppakningen......til kølesystemet..?
Jeps,der er ikke tryk på kølesystemet når motoren er kold hvis alt er
normalt.
Hej Palle




Preben Riis Sørensen (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 19-10-03 10:19


p.jarnbak <jarnbak.slet.@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3f920421$0$29323$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Jeg kunne forestille mig, det var fordi, der måske bliver sendt tryk ud
> > gennem toppakningen......til kølesystemet..?
> Jeps,der er ikke tryk på kølesystemet når motoren er kold hvis alt er
> normalt.
> Hej Palle

Så er jeg så klog, tak. Jeg mente jo at der var tryk i forvejen, eller at
overskydende tryk ville blive lukket ud.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



Diesel-driver (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Diesel-driver


Dato : 18-10-03 12:11

det med garantien... er lidt mere besværlig.....da jeg lige har hentet bilen
i Berlin.

men persomligt, tror jeg ikke det er topstykket, alle reperationer er lavet
på Audi værksted, har kvitteringer og km tal på alt,
og når de har lavet topstykket ved 186.000 km, tror jeg ikke det er
problemet!!
tror måske mere på det med turboen lækker........ er det så lejerne der er
problemet, kan man skifte dem selv????

Jeg har som sagt kørt i den hele vejen hjem fra Berlin.... med konstant fart
( næsten ) på 160km/h.... ved de par
stop vi havde dernedeaf, var der ingen ting ved start med varm motor.
Problemet kom først da vi kom hjem... da stod den stille 30 min.... da kom
problemet 1. gang med hvid røg,
lidt senere kom det en gang mere.
Sidste gang på aftenen, da den igen blev startet efter 2 min pause og igen
60 min pause var der ingenting.....
Heller ikke imorges med start på kold motor, var der noget..... har så
startet 3 gange efter med varm motor med pause på 60 min og 15 min...
og heller ingen røg disse gange.....
så lige nu ved jeg ikke om det har været et par enkeltstående tilfælde med
det hvide røg.... eller hvad???

Jeg tror ihvertfald ikke forhandleren har villet skjule noget..... det er en
1 ejers vogn, hvor ejeren har gemt allle papirerne på alt hvad han har fået
lavet, som jeg har fået med, alle service er overholdt på punkt og prikke på
aut. værksted.
Og den ser pisse godt ud...... 100% original, faktisk ufattelig flot, for en
bil på den alder!!

jeg takker for svarerne...


"p.jarnbak" <jarnbak.slet.@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f90f031$0$29330$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Diesel-driver" <nospam@nospam.no> wrote in message
> news:2g5kb.13$Xx4.6@news.get2net.dk...
> >
> >
> >
> > jeg har lige erhvervet mig en Audi A6 2,5 TDI 5cyl med 140 hk.... med
> > 195.000 på klokken
> >
> > når den er varm, og jeg starter den... kan den finde på at ryge/ose helt
> > hvidt... et minuts tid efter opstart.
> > når jeg kører hverken ryger eller oser den.... det er kun lige ved
start.
> >
> > Hvad kan det skyldes???
>
> Med kold motor,prøv at klem om en kølerslange med hånden og mærk hvor blød
> den er.
> Start derefter motoren og mærk om slangen bliver hård inden for et par
> minuter.Hvis den
> bliver hård er der en utæthed i topstykke/pakning.En anden ting kan være
> turboen lækker
> olie ud i udstødningen når du stopper med varm motor og det vil også give
> hvid /lys røg så
> vis den bruger olie kan det være der det forsvinder fra.Denne fejl vil
ikke
> give røg når udstødningen er kold
> først efter du har kørt lidt og så ser du det nok ikke.
> Hej Palle.
>
>



[8700] Brian Mark Ma~ (18-10-2003)
Kommentar
Fra : [8700] Brian Mark Ma~


Dato : 18-10-03 12:27

Billeder - Billeder - Billeder.... vi vil se Billeder..........

Mvh.
B. Madsen

"Diesel-driver" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse
news:sd9kb.849$V37.835@news.get2net.dk...
> det med garantien... er lidt mere besværlig.....da jeg lige har hentet
bilen
> i Berlin.
>
> men persomligt, tror jeg ikke det er topstykket, alle reperationer er
lavet
> på Audi værksted, har kvitteringer og km tal på alt,
> og når de har lavet topstykket ved 186.000 km, tror jeg ikke det er
> problemet!!
> tror måske mere på det med turboen lækker........ er det så lejerne der er
> problemet, kan man skifte dem selv????
>
> Jeg har som sagt kørt i den hele vejen hjem fra Berlin.... med konstant
fart
> ( næsten ) på 160km/h.... ved de par
> stop vi havde dernedeaf, var der ingen ting ved start med varm motor.
> Problemet kom først da vi kom hjem... da stod den stille 30 min.... da kom
> problemet 1. gang med hvid røg,
> lidt senere kom det en gang mere.
> Sidste gang på aftenen, da den igen blev startet efter 2 min pause og
igen
> 60 min pause var der ingenting.....
> Heller ikke imorges med start på kold motor, var der noget..... har så
> startet 3 gange efter med varm motor med pause på 60 min og 15 min...
> og heller ingen røg disse gange.....
> så lige nu ved jeg ikke om det har været et par enkeltstående tilfælde med
> det hvide røg.... eller hvad???
>
> Jeg tror ihvertfald ikke forhandleren har villet skjule noget..... det er
en
> 1 ejers vogn, hvor ejeren har gemt allle papirerne på alt hvad han har
fået
> lavet, som jeg har fået med, alle service er overholdt på punkt og prikke

> aut. værksted.
> Og den ser pisse godt ud...... 100% original, faktisk ufattelig flot, for
en
> bil på den alder!!
>
> jeg takker for svarerne...
>
>
> "p.jarnbak" <jarnbak.slet.@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f90f031$0$29330$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >
> > "Diesel-driver" <nospam@nospam.no> wrote in message
> > news:2g5kb.13$Xx4.6@news.get2net.dk...
> > >
> > >
> > >
> > > jeg har lige erhvervet mig en Audi A6 2,5 TDI 5cyl med 140 hk.... med
> > > 195.000 på klokken
> > >
> > > når den er varm, og jeg starter den... kan den finde på at ryge/ose
helt
> > > hvidt... et minuts tid efter opstart.
> > > når jeg kører hverken ryger eller oser den.... det er kun lige ved
> start.
> > >
> > > Hvad kan det skyldes???
> >
> > Med kold motor,prøv at klem om en kølerslange med hånden og mærk hvor
blød
> > den er.
> > Start derefter motoren og mærk om slangen bliver hård inden for et par
> > minuter.Hvis den
> > bliver hård er der en utæthed i topstykke/pakning.En anden ting kan være
> > turboen lækker
> > olie ud i udstødningen når du stopper med varm motor og det vil også
give
> > hvid /lys røg så
> > vis den bruger olie kan det være der det forsvinder fra.Denne fejl vil
> ikke
> > give røg når udstødningen er kold
> > først efter du har kørt lidt og så ser du det nok ikke.
> > Hej Palle.
> >
> >
>
>



Preben Riis Sørensen (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 18-10-03 20:23


Diesel-driver <nospam@nospam.no> skrev i en
news:sd9kb.849$V37.835@news.get2net.dk...
> det med garantien... er lidt mere besværlig.....da jeg lige har hentet
bilen
> i Berlin.
>
> men persomligt, tror jeg ikke det er topstykket, alle reperationer er
lavet
> på Audi værksted, har kvitteringer og km tal på alt,
> og når de har lavet topstykket ved 186.000 km, tror jeg ikke det er
> problemet!!
> tror måske mere på det med turboen lækker........ er det så lejerne der er
> problemet, kan man skifte dem selv????
>
> Jeg har som sagt kørt i den hele vejen hjem fra Berlin.... med konstant
fart
> ( næsten ) på 160km/h.... ved de par
> stop vi havde dernedeaf, var der ingen ting ved start med varm motor.
> Problemet kom først da vi kom hjem... da stod den stille 30 min.... da kom
> problemet 1. gang med hvid røg,
> lidt senere kom det en gang mere.
> Sidste gang på aftenen, da den igen blev startet efter 2 min pause og
igen
> 60 min pause var der ingenting.....
> Heller ikke imorges med start på kold motor, var der noget..... har så
> startet 3 gange efter med varm motor med pause på 60 min og 15 min...
> og heller ingen røg disse gange.....
> så lige nu ved jeg ikke om det har været et par enkeltstående tilfælde med
> det hvide røg.... eller hvad???
>
> Jeg tror ihvertfald ikke forhandleren har villet skjule noget..... det er
en
> 1 ejers vogn, hvor ejeren har gemt allle papirerne på alt hvad han har
fået
> lavet, som jeg har fået med, alle service er overholdt på punkt og prikke

> aut. værksted.
> Og den ser pisse godt ud...... 100% original, faktisk ufattelig flot, for
en
> bil på den alder!!
>
> jeg takker for svarerne...

Hvis det er olie er det blålig røg, der i den grad lugter af olie. Det er
måske overskudsdiesel, eller dårlig forbrændt diesel, uden at jeg skal komme
med nogen bud på hvordan/hvorfor.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste