Skærme
Fijala 3554
DVI eller ej ?
Fra : Carsten

Dato : 18-10-03 00:36

Jeg har kigget på nogle fladskærme (LG 1710m og 1710B) og kan ikke blive
enig med mig selv om hvor vigtig dvi indgangen er.

Er der nogen der kan fortælle mig lidt om hvilke fordele/ulemper jeg får med
dvi ?

m.v.h. Carsten

Fra : Daniel

Dato : 18-10-03 09:54

Hej Carsten

> Er der nogen der kan fortælle mig lidt om hvilke fordele/ulemper jeg får
med
> dvi ?

Jeg kender ikke til nogle ulemper. Den største fordel er et klare billede og
i nogle tilfælde også et mere stabilt billede, derfor er det i mine øjne et
must.

DVI er lig med den digitale og herved også den rene forbindelse mellem et
grafikkort med DVIog en TFT skærm med dvi. Fremfor den gamle forbindelse
VGA, hvor grafikkortet sender et omformet analog signal igennem kablet til
skærmens VGA indgang, som bagefter omformer signalet til digitalt. VGA
forbindelsen forringer herigennem signalet. Ergo er DVI forbindelsen teknisk
overlegen, da den benytter sig af ren digital teknologi.

Håber det var svar på dit spørgsmål.

/Daniel

Fra : David T. Metz

Dato : 18-10-03 13:44

Daniel skriblede:
> Ergo er DVI forbindelsen teknisk overlegen, da den benytter
> sig af ren digital teknologi.

Teoretisk, ja. I den virkelige verden er det ikke altid tilfældet.
Implementeringen af DVI-interfacet hhv. A/D-konverteren kan være mere eller
mindre veludført i praksis. Svjv er dvi også mere følsomt over for lange
signalkabler?

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Daniel

Dato : 18-10-03 14:22

Hej David

> [...]
eller
> mindre veludført i praksis. Svjv er dvi også mere følsomt over for lange

Good point - jeg mener nu heller ikke man skal bruge et signalkabel på over
2 meter.

/Daniel

Fra : Carsten

Dato : 18-10-03 23:28

Tak for hjælpen. Ud fra indlæggene tror jeg at jeg vælger 1710 B. Så går jeg
både med livrem og seler.

M.v.h. Carsten.