Supernova jolletrimaran, anyone ?
Fra : Per Laursen

Dato : 17-10-03 19:54

Hej,

Jeg har her i eftersommeren købt en (godt brugt) Supernova mini-trimaran (ca
4.5x3 m, 95 kg, 12m2 sejl).
DET er sjovt...... - i let til mellemluft går den næsten så højt som en
H-båd, men ca dobbelt så hurtigt, og med 10 graders krængning... Man skal
dog ikke nyse eller lignende, mens man styrer, så peger man et helt andet
sted hen lige pludselig :)

Jeg savner dog lidt baggrundsmateriale - ved kun at den er tegnet af Ib Pors
Nielsen i halvfjerdserne engang (?), og har fundet et par artikler i gamle
bådblade (tænk at vi virkelig gik i sådan noget tøj dengang :). Det virkede
som en lovende ide dengang, men der er vist langt imellem dem idag ?

Hvis nogen har tips&tricks, husk-at'er og lad-være-med'er eller bare gode
historier, så lytter (nå ja, så læser) jeg gerne.

Har prøvet på multihulls.dk - der var ikke rigtig nogen respons.

mvh
Per L.

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 20-10-03 10:25

> [...]
virkede
> som en lovende ide dengang, men der er vist langt imellem dem idag ?

Du kunne måske prøve at kontakte konstruktøren selv. Der er nøjagtig et hit
på det navn på krak.dk

Mon ikke han gerne vil fortælle dig lidt?

/Martin

"Kølbåde er for ældre mennesker."

- Elvstrøm, da 70.

Fra : Schöön Martin

Dato : 20-10-03 15:49

"Martin Sorensen[2840]" <santana.sorensen@VEDget2net.dk> writes:

> /Martin
>
> "Kølbåde er for ældre mennesker."
>
> - Elvstrøm, da 70.

Dagens höjdpunkt

http://www.multihulls.org/boats/scarlatti/scmain.htm

Martin Schöön <Martin.Schoon@ericsson.com>

"Problems worthy of attack
prove their worth by hitting back"
Piet Hein

Fra : Per Laursen

Dato : 20-10-03 18:14

Naturligvis - jeg synes bare, jeg havde set efter. :(
mvh
Per