spørgsmål vedr hjemmelavet akvariebaggrund
Fra : Frank Bojsen Nielsen

Dato : 17-10-03 17:49

Hej i Gruppen.

Jeg er ved at lave en hjemmelavet akvariebaggrund til min 720L
"badekar" !
Jeg har lavet en "støbeform" i træ, med sand i bunden,
hvor jeg så har presset forskellige lava sten ned i for at få
forskellige fremspring.
Herefter har jeg fyldt den med "pu" skum, og skåret det
til med en strømforsyning ca 9 volt + banjo streng, mener det var en
"G" ) (det virker rigtig godt)
Så er der blevet puttet 4 tynde lag Lip flise klæber på, blandet med
lidt - meget sort farve pulver.
Dette er altsammen gået over alt forventning og ligger nu og afhærder,
regner med
det skal ligge ca 21 dage som beton det er jeg blevet anbefalet af
producenten af LIP, som
så mente at det fint kunne bruges og han viste at der var flere der
havde gjort det på denne måde.

Men efter en lang indledning, er så mit spørgsmål, lakerer man det
eller nøjes med at skylde det af i vildskab ???
Og hvilken lak kan man bruge til det, har hørt om noget man kalder
"vandglas" en meget tynd lak som lukker af
for vand olgn. Men vil jo ikke forgifte hele akvariet.
--

Med Venlig Hilsen

Frank Bojsen Nielsen

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 17-10-03 18:34

Det lydder meget spændende..
Har du billeder af forløbet???

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (PT uden fisk da jeg er igang med opbygningen)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Frank Bojsen Nielsen

Dato : 17-10-03 20:07

*snip - start J@bbe skrev.
> Det lydder meget spændende..
> Har du billeder af forløbet???
*snip - slut

Desværre fik jeg først mit nye digi kam i sidste weekend, så
der er ikke taget billeder, af forløbet. Det var planen men kunne
ikke blive ved med at vente på digi kam

Med Venlig Hilsen

Frank Bojsen Nielsen

Fra : Jesper Buch

Dato : 26-10-03 07:50

> [...]
> "vandglas" en meget tynd lak som lukker af
> for vand olgn. Men vil jo ikke forgifte hele akvariet.

Du kan lakerer det hvis du vil have en blank overflade på det men det er
ikke nødvendigt.
Det er nok at skylle det godt men du skal nok ikke sætte det i akvariet med
fiskene i. det skal stå et stykke tid, hvor du skifter vand.

Her er en beskrivelse af en løsning som lakeres.
http://hem.passagen.se/stoakvf/bakgrund.htm