For og imod???
Fra : LL

Dato : 17-10-03 15:43

Jeg står og skal have en anden bil i 50.000 kr. klassen. På nuværende
tidspunkt har jeg set og prøvet mange forskellige. Men er kommet ned på 2
stk. jeg ikke kan vælge imellem - så hvis nogen af jer har nogle plusser og
minusser på disse 2 modeller, eller har nogle helt andre forslag, der passer
på prisen er i meget velkomne.

Bil nr. 1:
1996 Opel Astra 1.6GL 131.000 km. på bagen

Bil nr. 2:
1994 Mazda 626 1.8i med 212.000 km på bagen

Ingen af de 2 biler har noget nævnværdigt rust at se...

På forhånd tak...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-10-03 16:28

"LL" <lenn@Xwebspeed.dk> skrev :

>Bil nr. 1:
>1996 Opel Astra 1.6GL 131.000 km. på bagen

>Bil nr. 2:
>1994 Mazda 626 1.8i med 212.000 km på bagen

Jeg ville da klart vælge bil nr 2 - den har kørt meget længere, og
åbenbart holdt 2 år mere end den første bil ;)

Ironisk ment ?
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : H.O

Dato : 17-10-03 22:16

Astra er den pæneste bil...
især hvis den er sølvfarvet... ;)
er der noget ekstraudstyr med til nogle af dem, er jo os noget du ku spørge
dig selv om.. ;)

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-10-03 10:21

"H.O" <hollydag@mail.dk> wrote in message
> Astra er den pæneste bil...
> især hvis den er sølvfarvet... ;)
> er der noget ekstraudstyr med til nogle af dem, er jo os noget du ku
spørge
> dig selv om.. ;)

DET er da vidstnok en påstand som kan diskuteres temmeligt kraftigt

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-10-03 22:29

"LL" <lenn@Xwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på prisen er i meget velkomne.
>

> Bil nr. 2:
> 1994 Mazda 626 1.8i med 212.000 km på bagen

En Mazda er imho en meget bedre bil end Opel'en -

Du kan jo kigge efter større biler ( læs : Ford Scorpio) - du får
*rigtigt_meget_bil* for pengene, og de kan snildt findes til 50k.

Hvad er dit kørselsbehov ?

--
Brian Sørup
1976 Camaro 305Cui.

Fra : bme

Dato : 17-10-03 22:35

> En Mazda er imho en meget bedre bil end Opel'en -

pas på denne mand, han er farvet i sit bilvalg (tidl. mazdarati-ejer)

> Du kan jo kigge efter større biler ( læs : Ford Scorpio) - du får
> *rigtigt_meget_bil* for pengene, og de kan snildt findes til 50k.

han er i øvrigt også hjernevasket af et par gale stevnsboer.......

/bo

ps. Sørup, hvordan går det med 'kaneren, er den kommet i topform igen efter
den vanskelige tid.

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-10-03 22:45

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse

> pas på denne mand, han er farvet i sit bilvalg (tidl. mazdarati-ejer)

Jeg er netop kommet af med Mazda'en idag - den skal til Sæby.

> han er i øvrigt også hjernevasket af et par gale stevnsboer

Jeg er da glad for du mener jeg har en hjerne der kan påvirkes af ydre
stimuli - det er dog ikke sikkert Jan og Co. vil have prædikatet *gale*
til at sidde på sig....

)

> ps. Sørup, hvordan går det med 'kaneren, er den kommet i topform igen
efter
> den vanskelige tid.

den er kommet i form - dog uden piskesmældslæsioner ved små vip med
speederfoden....

Fra : bme

Dato : 17-10-03 22:52

> Jeg er netop kommet af med Mazda'en idag - den skal til Sæby.

fint nok

> Jeg er da glad for du mener jeg har en hjerne der kan påvirkes af ydre
> stimuli - det er dog ikke sikkert Jan og Co. vil have prædikatet *gale*
> til at sidde på sig....

Jeg kunne aldrig drømme om at fornærme nogen, følgende citat kommer direkte
fra kilden http://www.stevns.net/dkfritidbil/foto/havebank/haevebanken.htm

"De gale mennesker på Stevns er da ikke til at lure af ", senere omtaler de
sig endda som "skøre kugler" så mon ikke de selv er ude om det ))

> den er kommet i form - dog uden piskesmældslæsioner ved små vip med
> speederfoden....

nå nå, tar vi det lidt stille og roligt, farmand

/bo

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-10-03 22:56

> [...]
omtaler de
> sig endda som "skøre kugler" så mon ikke de selv er ude om det ))

<grin.wav.>

> nå nå, tar vi det lidt stille og roligt, farmand

med ca. 400Hk effektnedgang er der skisme ikke meget spræl i gaden...

apropos Farmand - så venter vi barn midt i Januar....

Fra : bme

Dato : 17-10-03 23:13

> med ca. 400Hk effektnedgang er der skisme ikke meget spræl i gaden...

host, host, sagde du firehundrede?? det er sgu fire gange Lagunaen

> apropos Farmand - så venter vi barn midt i Januar....

Det er toeren ikke? tilykke med det, fik lige nr. 2 i juli.

/bo

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-10-03 10:01

> host, host, sagde du firehundrede?? det er sgu fire gange Lagunaen

Tjaeh - fra omkring 550Hk og ned til 155Hk er der ca. 400.....

> Det er toeren ikke? tilykke med det, fik lige nr. 2 i juli.

Jepz, det er 2'eren - 1'eren er 11mdr.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-10-03 11:11

On Sat, 18 Oct 2003 11:01:09 +0200, "Brian Sørup"
<brian.sorupXXX@privat.dk> wrote:

>"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse

>gaden...

>Tjaeh - fra omkring 550Hk og ned til 155Hk er der ca. 400.....

Det var da ikek så lidt. syns da ikke at det virkede somom at den motor
der sad i før virkede så stor igen set i forhold til den der sidder i
nu. Men kan ske at det bare er mig der ikke har kunne følge med i
motorudskiftningen.
Flemming Jacobsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-10-03 13:32

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev :

> [...]
>der sad i før virkede så stor igen set i forhold til den der sidder i
>nu. Men kan ske at det bare er mig der ikke har kunne følge med i

Sørup gik vist fra en hidsig 454'er og ned (?) til en lille (?)bovlam
302'er ;)

Spøjst som man kan kalde en V8-5 liter for lille ..... <grin>

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-10-03 15:36

> Sørup gik vist fra en hidsig 454'er og ned (?) til en lille (?)bovlam
> 302'er ;)

Det viste sig nu *kun* at være en 433Cui, og den *lille* er en 305Cui

> Spøjst som man kan kalde en V8-5 liter for lille ..... <grin>

Jamen hvorfor dog det, det *er* en lille motor - i USA går sådan en
305'er under betegnelsen "boat-anchor"

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-10-03 17:02

On Sat, 18 Oct 2003 16:36:04 +0200, "Brian Sørup"
<brian.sorupXXX@privat.dk> wrote:

><jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

>motor

>Det viste sig nu *kun* at være en 433Cui, og den *lille* er en 305Cui

Det var da noget af en effektforskel på de 2 motorer.

433=7,095 L med 550 heste dvs en liter effekt på 77,52 heste
305=4,998 L med 150 heste dvs en liter effekt på 30,01 heste

Set med med de tal kan jeg godt se at den "lille" motor er noget sløv i
det i forhold til. Men hvordan fan får man lige klemt 400 heste ud af en
motor ved "bare" lige at gøre den 2 liter større?. Det virker lidt
mystisk og sindsygt i min øre.
Flemming Jacobsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-10-03 17:41

> [...]

>det i forhold til. Men hvordan fan får man lige klemt 400 heste ud af en
>motor ved "bare" lige at gøre den 2 liter større?. Det virker lidt

kompression, knast, åndedræt, og bensin i store mængder

tag f.eks Spirilen's motor - i standard aftap yder den omkring de 200
hypper , anden knast, indsug, og et ordentligt gasværk sparker den
voldsomt i vejret

Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-10-03 13:44

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jepz, det er 2'eren - 1'eren er 11mdr.

rigtige mænd får tvillinger

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : LL

Dato : 18-10-03 17:16

Alt jeres snak hjælper jo ikke mig. Var det evt. en idé, for Jer, at
udveksle telefonnumre???

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-10-03 17:41

"LL" <lenn@Xwebspeed.dk> skrev :

>Alt jeres snak hjælper jo ikke mig. Var det evt. en idé, for Jer, at
>udveksle telefonnumre???

Du kunne jo lægge ud med at svare på det spørgsmål du blev stillet af
Sørup : Hvad er dit kørselsbehov ?

Fra : LL

Dato : 18-10-03 17:43

> Du kunne jo lægge ud med at svare på det spørgsmål du blev stillet af
> Sørup : Hvad er dit kørselsbehov ?

Åh ja - selvfølgelig - det er jo derfor der bare bliver snakket løs

minimum 40 km om dagen til tider lidt længere...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-10-03 17:58

"LL" <lenn@Xwebspeed.dk> skrev :

>Åh ja - selvfølgelig - det er jo derfor der bare bliver snakket løs

Jep - sådan lidt som ude i det virkelige liv - hvis ikke folk svarer
på et ? , holder hele forsamlingen da ikke bare mund, men kagler da
lystigt videre ....

Der var nu , bortset fra det ironiske islæt, nogle oplysninger til
dig, imellem al ordskvaldret ....

>minimum 40 km om dagen til tider lidt længere...

hvis dit valg står mellem de 2 nævnte biler, og deres pris er
jævnbyrdig, ville flertallet nok tage den nyeste, og dermed den bil
der har kørt mindst af de 2 nævnte - du bør med Oplen nok sikre dig
at den rent rustmæssigt er som den bør været

40km daglig kørsel er jo rent lystkørsel ;) - min 18 år gamle Rekord
triller mellem 2-400 dagligt - uden at pive

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-10-03 11:54

On Sat, 18 Oct 2003 18:57:53 +0200, jan@stevns.net wrote:

>hvis dit valg står mellem de 2 nævnte biler, og deres pris er
>jævnbyrdig, ville flertallet nok tage den nyeste, og dermed den bil
>der har kørt mindst af de 2 nævnte -

Enig - Oplen "ser" bedst ud...

>du bør med Oplen nok sikre dig at den rent rustmæssigt er
>som den bør været

Hvilket naturligvis også gælder for Mazda, Mercedes og alle andre
biler. Iflg. "vort" syn skiller Opel sig ikke nævneværdig ud i dén
sammenhæng bort set fra de bagerste skærmkanter, der på grund af en
gammel konstruktionsteknik har tendens til at ruste lidt...

/Mogens