Mislingerne - update
Fra : Elwarth

Dato : 17-10-03 11:36

Hej derude
Så er der lidt nyt om mislingerne igen (er der ikke det hele tiden med sådan
nogen?). I dag har de fået deres første måltid mad, som bestod af moset
torskerogn med en lille sjat fløde. Jeg havde regnet med en masse bøvl med
at få dem til at spise det, men det gik meget nemt. Snowball har smugspist
lidt af tørkosten de sidste par dage, så hun førte an. Da de andre så det,
fulgte de bare efter. 2 af dem skulle lige smage på en finger først, så
kørte det. Hvor tit skal de egentlig have sådan noget? De spiser jo
selvfølgelig stadig hos deres mor, og der står også tørkost hele tiden. Og
ja, jeg skyndte mig selvfølgelig at forevige øjeblikket, så det kan ses i
mit album
De bruger også bakken fint allerede.
I går blev den første killing afsat, Lisa (Tortien) skal bo hos en af min
fars kolleger. Min bror var her også med sin familie i går, men de kunne
ikke rigtigt bestemme sig, hverken for antal eller hvem, det skal være, så
det vender vi tilbage til.
Men hvad med prisen? Vi er meget i tvivl om, hvad vi kan tillade os at
forlange for dem. Vi har fået et tilbud fra dyrlægen på 2 vaccinationer,
neutralisering og øremærkning af alle 8 på 9700,-. Det bliver ca. 1200,- pr.
kat. Derudover har vi allerede nu brugt ca. 1500,- på dyrlægetjek, foder og
lidt udstyr. Alt dette lagde vi åbent ud i går, og så lod vi det være lidt
op til dem, hvad de vil betale. Men det er jo ikke en særlig holdbar måde at
sætte dem til salg på, så hvad mener I, at vi skal sætte prisen til?
Ellers går det bare rigtig godt, de er begyndt at drøne en del rundt,
specielt hvis de kan se os, så kommer de myldrende lige så hurtigt, de kan

Venligst
Dorthe

Fra : Pia J

Dato : 17-10-03 11:50

1500 for en kat inkl.vaccinationer og neutralisering?

Det er bestemt ikke dyrt, det skal jeg betale for neutralisering af en
hunkat alene. Og man slipper for at bøvle med det.

:Pia

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-03 12:04

> 1500 for en kat inkl.vaccinationer og neutralisering?

Det vil også være mit bud !

Jeg troede, at dyrlægen gav mere i rabat, når man kom med et helt kuld
killinger ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Elwarth

Dato : 17-10-03 13:04

> 1500 for en kat inkl.vaccinationer og neutralisering?
>
> Det er bestemt ikke dyrt, det skal jeg betale for neutralisering af en
> hunkat alene. Og man slipper for at bøvle med det.

Hej Pia
Ja, det er jo også det argument, vi har brugt, men vil det ikke gøre det alt
for svært at komme af med dem?
Vi har ikke noget imod, at det kommer til at koste os nogle penge, men vi
vil selvfølgelig gerne have så mange som muligt ind igen.
Men tak for forslaget

Venligst
Dorthe

Fra : Katrine Nederby

Dato : 17-10-03 15:01

Hej Dorthe.

Det lyder jo til at gå godt med de små - og de ser også ud til at trives
Jeg kan ikke lade være med at spørge: Er der også en Apu Nahasapeemapetilon
i kuldet? *G* Sådan een vil jeg *så* gerne have i mit A-kuld, men det bliver
desværre for mange tegn til en stambogsført kat

Mht. prisen, så synes jeg, det er helt rimeligt at forlange 1200,- kr. Det
er jo kun sådan ca. 100,- kr pr. år man har katten Det er muligt, prisen
ikke er konkurrencedygtig (internatet her i Århus tager 600,- kr for katte),
men når du fortæller folk, hvad beløbet dækker, må de da kunne se, at
pengene er givet godt ud. Desuden får de jo en killing, som er vokset op
inden døre under familiære forhold

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Elwarth

Dato : 17-10-03 23:18

> Det lyder jo til at gå godt med de små - og de ser også ud til at trives

Hej Katrine
Ja, vi synes, det går rigtig godt, de bliver bare sødere og sødere

> [...]
bliver
> desværre for mange tegn til en stambogsført kat

Hæhæ, vi har ikke taget efternavnene med, men jo, det er dén Apu

> [...]
> men når du fortæller folk, hvad beløbet dækker, må de da kunne se, at
> pengene er givet godt ud. Desuden får de jo en killing, som er vokset op

Jeg synes bestemt også, det ville være en rimelig pris, men skræmmer man
ikke for mange væk på forhånd?

Venligst
Dorthe

Fra : Ann K

Dato : 17-10-03 23:30

"Elwarth" <elwarth@KATTENSjellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes bestemt også, det ville være en rimelig pris, men skræmmer man
> ikke for mange væk på forhånd?

Hej Dorthe.
Ja - 1200 kroner er mange penge for en husmis!
Men hvis nu du er smart, så prøv ( i samarbejde med dyrlægen) at stille et
realistisk regnestykke op til dine købere... regnestykket skal såmænd kun
vise deres (købernes) udgifter ved vacc, ormekur, sundhedstjek, øremærkning
og kastation... udgifter til foder er for mange uerfarne killingekøbere _
ikke_ noget man kender til og dette vil måske virke en smule abstrakt for
køberne...
Jeg er faktisk helt sikker på at køberne så vil kunne se, hvilken god
handel de faktisk gør ved at købe en "fuld færdig pakkeløsning" som dine
killinger jo er !!!

Jow da... du kan godt være prisen bekendt!!!
Og nogle købere vil helt sikkert være næsten taknemmelige for at i hvert
fald kastationen er i orden.. så skal de jo ikke tænke på det

Held og lykke med at finde nye gode hjem til miverne og Mormis

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Katrine Nederby

Dato : 18-10-03 11:30

"Elwarth" <elwarth@KATTENSjellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes bestemt også, det ville være en rimelig pris, men skræmmer man
> ikke for mange væk på forhånd?

Det er jo så det store spørgsmål. Du skal jo helst heller ikke brænde inde
med dem Hvor trist det end er, så er det jo også et spørgsmål om udbud
og efterspørgsel, og huskatte har vi vist ikke for få af ...Men men
men..man får altså *meget* for pengene hos dig, og jeg synes ikke, du skal
holde dig tilbage med at forlange at få udgifterne dækket. Stil er
regnestykke op, som Ann foreslår. Og gør reklame for dine misser Slå på,
at killingerne vil være egnede som indekatte, da de jo ikke får lov at rende
frit hos jer (Der bor jo også mange huskette-elskere i lejligheder rundt
omkring ) Og brug også, at der er tale om hittekatte. Det kan måske
"ramme noget" i folk Og fortæl, at killingerne har været i hænder fra
dag 1 ....osv. Du skal ikke være spor beskeden, når du fortæller hvor meget
godt, du gør for de her katte - og betydningen af det Der *er* virkeligt
stort af jer - sådan uden videre at tage 8 hittemisser til jer *stort
skulderklap*

Jeg selv ville hellere end gerne betale 1200,- for en huskat, hvis jeg
vidste, den kom fra et ansvarsbevidst hjem. Og der må da være flere, der har
det lige sådan........

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 18-10-03 09:07

Elwarth <elwarth@KATTENSjellingnet.dk>
skrev bla.a

> Hej derude
>I dag har de fået deres første måltid mad, som
> bestod af moset torskerogn med en lille sjat fløde. Hvor tit skal de
> egentlig have sådan noget?

Jeg har engang brugt torskerogn blandet med havregrød.
Så vidt jeg husker, lavede jeg til 1 kat:
Havregrød af 2 spsk. havregryn, lige dækket af vand, moset sammen med
1/4 dåse torskerogn.
Jeg mener også at jeg engang imellem kom en lille smule torskelevertran
i.
Jeg synes du skal give dem det en gang hver dag.

M.v.h
Niels