Prestanda med CSS
Fra : Torbjörn Stenström

Dato : 17-10-03 10:41

Hej!

Ursäkta att detta inte kommer på "dansk". Jag jobbar med ett
projekt där prestanda är mycket viktigt. Kommunikationen sker med
9600 baud. Jag skulle behöva använda stylesheets men jag är rädd
för "overhead" i transporten. Laddas min Stylesheet-fil varje
gång jag hämtar en html-fil eller ligger den i cachen hos
klienten?

Vänliga hälsningar Torbjörn

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-10-03 11:16

Torbjörn Stenström skrev:

> Ursäkta att detta inte kommer på "dansk".

Det er helt i orden.

> Laddas min Stylesheet-fil varje gång jag hämtar en html-fil

Nej.

> eller ligger den i cachen hos klienten?

Ja - det er netop fordelen ved eksterne css-filer.

Det kan dog give noget overhead hvis en side kun benytter en lille
del af et css-ark.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Torbjörn Stenström

Dato : 17-10-03 11:37

Tack så mycket för ett snabb och bra svar!

Nu kan jag gå vidare. (med mycket snyggare utskrifter som resultat)

Hälsningar Torbjörn

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-10-03 12:08

Torbjörn Stenström skrev:

> Tack så mycket för ett snabb och bra svar!

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse og
følge rådene i min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen