Ét at de sjove øjeblikke
Fra : Dorthe Koch

Dato : 17-10-03 04:19

Mikkel lavede ét af de stunts, som man bare sprutter af grin over:

Ved sengetid gemmer jeg lidt tørfoder hist og her, så han har lidt at
jage efter om natten. I aftes smed jeg noget ned i min hjemmesko i
soveværelset - i ved, den store slags med uld indvendigt, og blødt
skind udvendigt. Han fik sig hurtigt snust frem til byttet, og stak hele
hovedet ned i sutten, men foderet løb nu helt ud i tåen af sutten.
Mikkel gravede sig længere ned, og fik byttet - men da han skulle have
hovedet op......så sad sutten fast. Han bakkede og bakkede, men det
gjorde sutten også, og han besede rundt i blinde med sutten om hovedet.
Da han endeligt kom fri, fik sutten en ordentlig omgang bank og et par
vrede ord med på vejen.

Oiiiii, hvor jeg spruttede af grin i sengen, alt i mens Mikkel sendte
mig det mest kølige og forurettede katteblik tænkeligt.

I øvrigt så er vi ved at have styr på de daglige piller. Nu, hvor de er
pakket ind i smør og tun, så tager det kun 1 min., og foregår uden vrøl
og hysteri. Skøøøønt.

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Malene

Dato : 17-10-03 04:52

Skøøøn historie at vågne op på, Dorthe Giv lige Mikkel-missen et
ordentligt stange-nus herfra og fortæl ham, at han simpelthen bliver nødt
til at blive rask i en fart! Han lyder bare så herlig, den lille pelsfætter

Fra : Niels Peter

Dato : 17-10-03 09:27

Dorthe Koch wrote:

> [...]
>
> I øvrigt så er vi ved at have styr på de daglige piller. Nu, hvor de
> er pakket ind i smør og tun, så tager det kun 1 min., og foregår uden

Mikkel giver ny mening til udtrykket "at være helt fremme i skoene".

Niels Peter

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 17-10-03 11:04

> [...]
>
> I øvrigt så er vi ved at have styr på de daglige piller. Nu, hvor de er
> pakket ind i smør og tun, så tager det kun 1 min., og foregår uden vrøl

Hej Dorthe.

Årrrh nej.....jeg kan lige se det for mig . Men hvad er du dog for en ond
kattemor? Bare sidde der og sprutte højlydt, i stedet for at hjælpe stakkels
lille misse . Og jeg kan altså godt forstå, at du fik nogle forurettede
blikke. Skam dig!

Okay.....inden jeg kommer for godt i gang med at pudse min egen glorie, vil
jeg da også gerne dele en lille historie med jer.

For en uges tid siden sad jeg i sofaen og så fjernsyn. Ved siden af mig på
armlænet lå Sylvester - min maincoon - ganske som han altid plejer.
Forskellen var dog, at denne gang var han faldet godt gammeldags i søvn, i
stedet for bare at hygge-blunde. D.v.s. storsnorkende med snuden direkte ned
i sofaen. Jeg satte mig til at observere ham, da han så helt vildt sød ud.
Jeg kunne så se, at hans vægt begyndte at hælde mere og mere ud over kanten.
Jeg var dog ret sikker på, at han ville vågne op i sidste øjeblik og ligge
sig bedre til rette. Wrong....! Det hele foregik nærmest i slow-motion, og
lige i det han tipper, ser jeg bare et par paniske øjne over kanten af
armlænet, og splitsekundet efter lyder braget! Nøøøøj hvor jeg bare grinede
;-D. Jeg kunne slet ikke lade være. Jeg rejste mig selvfølgelig for at se,
om han var okay, og der sad han bare fuldstændig desorienteret på gulvet. Og
mens jeg måtte sætte mig igen med mavekramper, spankulerede herren godt
fornærmet ud af rummet. Det var dog ikke værre, end at han senere på aftenen
kom op og lå igen. Denne gang lagde han sig bare med benene godt ude over
kanten for at skabe lidt kontravægt. Og med hældningen lidt til den anden
side, så hvis uheldet skulle være ude igen, ville han lande i sofaen i
stedet for på gulvet .

Det er godt nok længe siden jeg sidst har grinet så meget - med tårer og
mavekrampe og det hele. Men nej hvor jeg også skammede mig meget (....okay,
så lidt da) ;-D.

M.v.h.

Helle Frederiksen.