Ping tider hos tele2 !!!!!
Fra : Sir.nOOb!!!

Dato : 17-10-03 03:35

Efter af have fået tele2 adsl har jeg oplevet en hel del problemer om
aftenen med at min ping tid stiger vodsomt når jeg spiller Counter-strike
online.
Lige nu der min ping tid i gennemsnit 29 når jeg pinger serveren i går aftes
var den omkring 260 i gennemsnit.
Hvilket den er hver aften er der andre der har samme problem.
Jeg hender der har TCD adsl. så jeg fik ham til at pinge serveren ved samme
til i går aftes, pingen hos har var 60 i gennemsnit ..
Er der nogle der har samme problem og en Evt. løsning (udover at skifte til
tdc... hvilket jeg gør det sek. det bliver mig muligt...)
Har også haft en masse Bøvl med tele2....

Sir.nOOb

Ps: min download hastighed ligger omkring 123 kb/s stabilt døgnet runt. Det
må jo godt nok til en 1024/256.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 17-10-03 04:07

Sir.nOOb!!! (Mit@tele2adsl.dk) skrev:

> [...]
> Er der nogle der har samme problem og en Evt. løsning (udover at
> skifte til tdc... hvilket jeg gør det sek. det bliver mig muligt...)

Ja
Ingen løsning ...

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-10-03 10:20

"Sir.nOOb!!!" <Mit@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> online.
> Lige nu der min ping tid i gennemsnit 29 når jeg pinger serveren i går

Hvad er adressen? så kan jeg da prøve at pinge fra min linie, nu og så i
aften.

Fra : Sir.nOOb!!!

Dato : 17-10-03 13:24

> Hvad er adressen? så kan jeg da prøve at pinge fra min linie, nu og så i
> aften.

Ip er som følge :80.160.216.70

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 17-10-03 15:07

> Ip er som følge :80.160.216.70

Der er flaskehals på:
srp1-0.val8-core.bb.uni2.net [130.227.247.88]

Fra : Sir.nOOb!!!

Dato : 17-10-03 18:58

Peter Thomas Fischer skrev:

> Der er flaskehals på:
> srp1-0.val8-core.bb.uni2.net [130.227.247.88]

Oki takker for oplysningen

2 spørgsmål
1 Hvordan finder man ud af det ???
2 Kan der ikke gøres noget ved det ???

Takker
Sir.nOOb !!!!

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 17-10-03 19:14

Sir.nOOb!!! (Mit@tele2adsl.dk) skrev:

> 2 spørgsmål
> 1 Hvordan finder man ud af det ???
> 2 Kan der ikke gøres noget ved det ???

Med forbehold for en masse undtagelser:

1. Lav en trace (tracert i win) til en IP adresse.
2. Se om der i et af hop'ene pludselig sker en større stigning i
pingtiden, *og* om denne pingtid fortsætter nedefter i hop'ene.

Meget simpelt forklaret.

Fra : sidf sdf

Dato : 21-10-03 10:41

Fortæl dem at de har et problem med deres linier og hvis de ikke får
det løst er du jo ikke bundet af din forbindelse, da de ikke kan
levere det de har lovet

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-10-03 14:08

Hej sidf sdf, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Fortæl dem at de har et problem med deres linier og hvis de ikke får
> det løst er du jo ikke bundet af din forbindelse, da de ikke kan
> levere det de har lovet

Hvem har lovet hvad?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : sidf sdf

Dato : 29-10-03 21:40

Hvis du gad at kigge i tråden ville du finde svaret

Fra : Rudi Stegen

Dato : 29-10-03 23:57

> Hvis du gad at kigge i tråden ville du finde svaret

Næh, der er ingen steder, hvor Tele2 skulle have lovet noget om
pingtider.

PS: Jeg har lige byttet lidt rundt på rækkefølgen af det citerede, så
fremstår logisk og læservenligt.

--
Hygge fra Århus - Rudi