Normalt har jeg stor respekt
Fra : Jan Holm

Dato : 16-10-03 23:29

for politiet og deres arbejde, men det her pisser mig virkelig af.

2 gange inden for de sidste 14 dage har der været razzia på
det nye stykke motorvej omkring Brønderslev nord for Aalborg.

Hvor mange uheld er det lige der er på den strækning. Alle tiders
nye fine motorvej med meget let trafik. Så vidt jeg ved en af de
strækninger der er planer om at hæve hastihedsgrænsen på. Jeg
ser ALDRIG den slags inde i byer og omkring kendte sorte pletter.

Jeg kan kun gætte på hvorfor i bruger energi på den slags som ikke
flytter en skid. Er det fordi i så rigtigt kan kører stærkt på jeres motor
cykler og jage bøller. Er der flere penge i bøder at hente her. En undres.

Det kan umuligt være for at højne den generelle sikkerhed og undgå
flere trafikdræbte.

Mvh
Jan Holm

ps. jeg kørte ikke for stærkt !!

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 17-10-03 07:15

> Det kan umuligt være for at højne den generelle sikkerhed og undgå
> flere trafikdræbte.

Man kan stille sig det samme spørgsmål uanset hvor i landet man bor. Jeg bor
i Nordsjælland på landet omkring Helsinge, og også her har Færdselspolitiet
synliggjort sig i løbet af de sidste 14 dages kampagne mod fartsyndere. Som
tilfældet er hos dig, har deres valg af "jagtpladser" også her bibragt stor
undren. Lange lige landeveje hvor de kan krybe i skjul bag en hæk med deres
lasermåler, men i områderne omkring byen eller anden tættere bebyggelse er
de ikke set.

Man kan kun konkludere, at det på finansloven budgetterede beløb mod
forventning ikke er indkommet, hvorfor man nu finder de mindst farlige - men
mest indbringende - steder at jagte disse galninge i deres potentielle
mordvåben (frit efter Margrethe Auken). At de så gør det i den hellige
færdselssikkerheds navn gør det bare rigtigt usamgeligt, men den nye
kampagne om at "fart gør ondt værre" kan jo bruges overalt. Til sidst får
Hr. Lakarussel (formand den helt og aldeles upolitiske forening) jo nok
genindført manden med det røde flag. Men respekten for den måde
Færdselspolitiet udfører sit arbejde på bliver i hvert fald ikke genindført
med sådanne tiltag.

MVH Klaus
der heller ikke denne gang har bidraget til statskassen - med bøder altså

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 17-10-03 09:21

> [...]
> genindført manden med det røde flag. Men respekten for den måde
> Færdselspolitiet udfører sit arbejde på bliver i hvert fald ikke

Bingo!

Man kan jo godt have lidt svært ved at gennemskue færdselssikkerheden når
alle razziaerne bliver foretaget de steder hvor der notorisk aldrigt sker
uheld, men hvor _alle_ er indforstået med at der køres 10-30km/t for stærkt.
Spørger du dem vil alle benægte at det kan være for gevinstens skyld i langt
højere grad end sikkerhedens skyld. Men da man måler effektiviteten direkte
på den indtjening en fælde kan generere så forstår man måske bedre hvor vi
er henne.

Vi er derhenne hvor medierne berettiger en stor indsats "for at begrænse
antallet af dræbte", imens politiet skal finde de bedste steder, og da
målestokken er kalibreret i kroner og ikke i antallet af uheld som følge af
fart, ja så måler vi pr automatik næsten altid de gale steder.

Feks på hovedvej 13 for godt en måned siden, ligeomkring solnedgang. Der
sætter man en razzia op, og klipper 19 ud af 19 trafikanter for at køre for
stærkt. 100% gevinst. På strækningen er der ikke sket eet eneste uheld så
længe jeg kan huske. Jovjov, det er skam for sikkerhedens skyld...!

Der er jo tonsvis af farlige steder at måle på, men det ser jeg nu sjældent
at man gør. Feks baldrer folk raskvæk over for knaldrødt her på boulevarden
i Herning, incl meget modige cyklister, men der er ikke så meget som skyggen
af en patruljevogn at se _før_ folk pander sammen. Det sker vel 5gange om
året at nogen kommer rigtigt galt afsted på den måde her i området, men det
giver ingen $$ i kassen, og så ser det ud som om det er uinteressant at gøre
noget ved. Sørgeligt nok.

Trafikanter er kvæg, der kan slagtes eller malkes efter behov synes teorien
at være.

Nej, jeg har aldrigt fået en fartbøde, lige fpr at komme nogen i forkøbet.

Henrik