css-problem explorer vs mozilla
Fra : Jesper

Dato : 16-10-03 21:12

Hejsa

Jeg forstår ikke hvad det er der gør, at mit stylesheet bliver fortolket
så forskelligt i explorer og mozilla.

http://www.persillesovs.dk/studie/
http://www.persillesovs.dk/studie/style.css

Mine spørgsmål i prioriteret rækkefølge:

Hvorfor er min spaltebredde ikke den samme i de to browsere?
Hvorfor laver Mozilla så stort et mellemrum mellem min h1 og mainClm?
Mozilla laver afstand mellem <h2> og teksten i mainClm. Kan jeg undgå det?

Nogen der kan hjælpe?

Mvh. Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-10-03 21:26

Jesper skrev:

>Mine spørgsmål i prioriteret rækkefølge:

Jeg kan ikke besvare dem.

>Hvorfor er min spaltebredde ikke den samme i de to browsere?

Jeg ser tre forskellige spaltebredder i Netscape 7, Opera 7 og IE
5.

>Hvorfor laver Mozilla så stort et mellemrum mellem min h1 og mainClm?

Opera og Netscape laver lige stort mellemrum hos mig.

>Mozilla laver afstand mellem <h2> og teksten i mainClm. Kan jeg undgå det?

Mener du ikke <h1>?

Du kan vel erklære en klasse til h1?

   H1 { de ønskede indstillinger }

I koden skriver du så bare <h1>...</h1> som sædvanlig.

--
Bertel

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 16-10-03 22:38

Jesper wrote:
> Jeg forstår ikke hvad det er der gør, at mit stylesheet bliver fortolket
> så forskelligt i explorer og mozilla.
>
> http://www.persillesovs.dk/studie/

[snip]

> Nogen der kan hjælpe?

Ja, ændre DOCTYPE'n i dit HTML-dokument så den tricker standard mode i
de 2 browsere.

Følgende DOCTYPE plejer jeg at bruge:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

Du kan læse mere om DOCTYPE switching her:
http://www.hut.fi/~hsivonen/doctype.html

Hintzmann c",)