<form action="
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 16-10-03 20:55

http://www.rtk-design.dk/rod/asp/malingliste/form.asp

hvis "Tilmeld" er makeret kommer man hen til tilmeldt.htm
hvis "Frameld" er makeret kommer man hen til frameld.htm

hvordan gøres dette?

Og, hvad skal man skrive for at lave "send" knappen en bestemt størrelse ?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 16-10-03 21:34

> http://www.rtk-design.dk/rod/asp/malingliste/form.asp
>
> hvis "Tilmeld" er makeret kommer man hen til tilmeldt.htm
> hvis "Frameld" er makeret kommer man hen til frameld.htm
>
> hvordan gøres dette?

Jeg ville gøre det på serversiden. Går ud fra det er en mailingliste det drejer sig om, så kunne du jo ligge det sammen i et
dokument, og teste om tilmeld er markeret, og så køre tilmeld delen ellers kør frameld delen.
Den eneste anden løsning jeg kan se, er at bruge javascript til det. - Og pænt synes jeg umiddelbart ikke det er:

<script type="text/javascript">
function getElement(id) {
if (document.getElementById) return document.getElementById(id);
if (document.all) return document.all[id];}

function skift(action) {
var elem = getElement('form');
elem.action = action;
}
</script>

På dine input sætter du onclick="skift('tilmeld.htm')" eller onclick="skift('frameld.htm')", alt efter hvad der trykkes på. - Og så
skal du give din form id'et "form", eller ændre henvisningen til "form" i javascriptet til det du vil kalde den.

Noget helt andet:
Attribut værdier bør quotes og hvis du vil have en radio botton valgt så gør det sådan her: checked="checked".

> Og, hvad skal man skrive for at lave "send" knappen en bestemt størrelse ?

<input type="submit" style="width:300px;height:200px;" value="Send">

--
Ryan