Hvor mange kender egentligt denne situatio~
Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-10-03 20:50

Hej Rødder ( og de obligatoriske )

Scenen er sat igen - Stedet er omkring Københavnstrup (Så ved
Jyderne jo også hvor vi er henne ;)

På en af udfaldsvejene fra København , oplever jeg tit og ofte at
bilister (inclusive undertegnede) af og til skal slås lidt om pladsen

Kig evt på
http://www.dkfritidbil.dk/debat/vigepligter/vigepligter2.htm

Så er stedet nærmere beskrevet.

Man skal eddermuggeme være vågen det sted , da alle krydser på
vejbanenerne

Min mening er at vejdirektoratet, har kvajet sig lidt vel rigeligt med
deres vejbaneopmærkninger

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Martin Sand.

Dato : 16-10-03 21:06

jan@stevns.net wrote:
> Kig evt på
> http://www.dkfritidbil.dk/debat/vigepligter/vigepligter2.htm
>
> Så er stedet nærmere beskrevet.

Ja, det ser ud som om at der burde have været en fuldoptrukket linie mellem
svingbanen og resten af motorvejen, så man ikke kan møve sig ind i
svingbanen længere fremme.
Der er vel ikke andet for at skrive til rette myndighed.

MVH Martin

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-10-03 23:05

jan@stevns.net wrote:

> Min mening er at vejdirektoratet, har kvajet sig lidt vel rigeligt med
> deres vejbaneopmærkninger

Er sagen ikke at stregen til svingbanen er stiplet hele vejen hen
til der hvor vejen fysisk deler sig, så det B laver svarer til et
vognbaneskift? At B så typisk hamrer ind 4 cm. foran A er typisk
motorvejskultur og noget svineri, men så længe stregen ikke er
fuldt optrukket er det vel lovligt at lave vognbaneskift..

Vejdirektoratet kunne passende lave den stiplede linie om til en
fuldt optrukken de sidste 50-100 meter og derved tvinge B'erne til
at lave deres vognbaneskift i noget bedre tid..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-03 11:29

"jan@stevns.net" <mailto:jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
"Hvor mange kender egentligt denne situation ?"

> På en af udfaldsvejene fra København , oplever jeg tit og ofte at
> bilister (inclusive undertegnede) af og til skal slås lidt om pladsen

Ja kender godt stedet jeg tager den vej hvis jeg tager bilen på arbejde. Den
frakørsel er klart et problem og der burde gøres noget ved den. Men jeg er ikke
sikker på at jeg er enig med dig om problemet, for jeg mener ikke at det er B der
nødvendigvis gør noget forkert. Problemet er jo at i myldretiden skal 9 ud af 10
miler til højre af motorvejen hvorfor der simpelthen ikke er plads til alle biler
i højre vejbane. Jeg tager tit den rute som du har beskrevet som B og så laver et
vognbane skift og så tager den venstre tilkørsel til motorvejen. Jeg er dog altid
meget vågen fordi jeg er bange for at bil A laver et umotiveret vognbane skift
lige ind i mig.

Efter min mening burde svingbanen være noget længere og de sidste 50 meter burde
der være fuldt optrukken linie så bil B uden problemer kan satse på at komme på
motorvejen.

P.S. jeg tager hellere en tur hen til Bella-cantret end lave noget tåbeligt det
sted, for til tider støder man jo ind i 3 biler der skal lige ud så man ikke kan
komme ind i højre sporet.

Thomas

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:130.227.13.5)

Fra : Emil Jensen

Dato : 17-10-03 17:36

> Jeg er dog altid meget vågen fordi jeg er bange for at bil A laver et
umotiveret vognbane skift lige ind i mig.

Hvis bil A forsætter sin bane, laver han netop IKKE en vognbaneskift. Det er
dig som bil B i forsøget på at svinge til højre krydser As bane, dermed er
det dig som laver et vognbaneskift. Jeg tror du tænker på et andet sted kun
1 km derfra. Nemlig frakørslen 20 (København C) på E20 over Amager mod
Malmø. Der er jeg nemlig også lidt bange for at bilister pludselig skifter
bane til trods for den fuldt optrukne fede linie som følger frakørslen...

Mvh

Emil