Hjælp til opsætning af ADSL-netværk
Fra : Per Kühlwein

Dato : 16-10-03 20:30

Hejsa!

For første gang skal jeg have hul igennem til de hurtige linier. Jeg får
ADSL den 5. nov. og går nu og spekulerer på hvorledes jeg skal opsætte mine
3 pc'er i system.

Jeg har:

1 gl. Pentium 90 Mhz, som ikke kan tage større harddisk end 2,1 GB, men i
øvrigt med 10 MB 3 Com ethernetkort. Styresystem: Win98.

1 primær-pc, Pentium 500 Mhz med alle de programmer m.m. som dagligt er i
brug og som jeg har behov for at beskytte mod virus o.l. Styresystem: Win98.

1 bærbar, Pentium III, 20GB harddisk. Styresystem: XP (Home)

Spørgsmålet jeg tumler med er om jeg kan bruge den gl. pentium 90 Mhz som
server med firewall. De 2 andre kobles på i et netværk, således at de ligger
beskyttet af den gl. 90 Mhz - pc.

Er det en realistisk mulighed? eller er den gl. pc. for langsom, således at
det bliver en flaskehals - altså reducerer hastigheden på ADSL-forbindelsen?

Hvis det er en mulighed - er der så en der kan forklare mig opsætningen?

Kan jeg køre videre med det netværk, som jeg nu har etableret mellem de 3
maskiner?

Venlig hilsen

Per

Fra : Helmar

Dato : 16-10-03 22:54

Tjaaa en 90ern som en linux box, med 2 net kort i, et til ADSL modemt, og 1
ud til en hub/swich, jeg er dog ikke helt inden i det, og der er sku nok
kommet beder løsninger inden for de 3 - 4 år jeg ikke har rodet med det.

Henrik

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 17-10-03 05:48

"Per Kühlwein" <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kan jeg køre videre med det netværk, som jeg nu har etableret mellem de 3

det hurtigste og nemmeste er en router med eks. 4 ports switch indbygget.Sæt
modemmet i WAN porten og pc´erne i de andre porte og sæt dem til at få IP
adr. tildelt automatisk.

Fra : No1

Dato : 17-10-03 16:32

> Hvis det er en mulighed - er der så en der kan forklare mig opsætningen?
>
> Kan jeg køre videre med det netværk, som jeg nu har etableret mellem de 3
> maskiner?

Prøv i dk.edb.netvaerk