Den fedeste bil !
Fra : Ted

Dato : 16-10-03 19:53

Halløjsa igen.

Hvilken vogn er i jeres øjne den fedeste / hurtigste / flotteste bil man kan
få for omkring kr. 60.000 - 70.000,- ???
Enten gule eller hvide plader. altså dansk. ellers er det lidt lettere at
finde en sjov vogn

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-03 19:59

> [...]
> få for omkring kr. 60.000 - 70.000,- ???
> Enten gule eller hvide plader. altså dansk. ellers er det lidt lettere at

Det er da HELT KLART en Mondeo 97 - 2000 model

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Olesen

Dato : 16-10-03 20:05

> kan
>
> Det er da HELT KLART en Mondeo 97 - 2000 model

Måske ja, men måske en mindre vogn som er nyere ?

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-03 20:15

> at

> Måske ja, men måske en mindre vogn som er nyere ?
¨
Der er ingen alternativer hvis ovenstående kriterier skal opfyldes

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-10-03 20:17

Ted wrote:
> [...]
> man kan få for omkring kr. 60.000 - 70.000,- ???
> Enten gule eller hvide plader. altså dansk. ellers er det lidt

Efter de kriterier du har opstillet her, så tror jeg at jeg ville se mig om
efter en Scorpio Cosworth.
Det er måske ikke den pæneste bil, men de 2 andre krav bliver da rimeligt
opfyldt

Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-10-03 20:18

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev :

> [...]
>få for omkring kr. 60.000 - 70.000,- ???
>Enten gule eller hvide plader. altså dansk. ellers er det lidt lettere at

Jeg dykker lige ned på den halve pris : Min Spiril sgu'da'så ;)

Fed : Ja
Sjov: Jow jouw

flot: Øehhhh .... folks øjne er da i det mindste ved at trilel ud af
hulerne
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Per Wildau

Dato : 16-10-03 20:24

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> få for omkring kr. 60.000 - 70.000,- ???
> Enten gule eller hvide plader. altså dansk. ellers er det lidt lettere at

Hmm.... og fornuftig??

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=314888

Per

Fra : Thomas

Dato : 16-10-03 20:28

en af mine drømmebiler.... og så har den endda kasetteafspiller ;)

mvh

Thomas

Fra : Rasmus Færch

Dato : 16-10-03 21:03

Hvis den skal opfylde de nævnte kriterier kan jeg kun komme i tanke om en
bil
Honda CRX 1.6i-vt
årgang ´90-´91 (desværre en snart gammel bil)
motor 1.6 vtec 160hk tophastighed 230km/t
skålformede lædersæder
alt i el inc soltag
har en høj nypris men er ved at være nede i det rigtige prisleje 60-70k
se eksempel: http://www.honda-klub.dk/members.asp?mode=showMember&id=987
Og en af de helt store fordele er at den ikke har noget som helst med Ford
at gøre, heldigvis.
/Rasmus F

Fra : Olesen

Dato : 16-10-03 21:21

"Rasmus Færch" <crx@XXXcool.dk> skrev i en meddelelse

> Og en af de helt store fordele er at den ikke har noget som helst med Ford
> at gøre, heldigvis.

Tror en standard Focus har bedre basale dynamiske køreegenskaber ;op

Fra : Rasmus

Dato : 16-10-03 21:22

"Ted" <salg@smallblock.dk> wrote in message
> [...]
> få for omkring kr. 60.000 - 70.000,- ???
> Enten gule eller hvide plader. altså dansk. ellers er det lidt lettere at

Det skulle nok kunne lade sig gøre at få en Golf III VR6 på gule plader for
omkring 60-70k, men så skal man nok selv hente den i Tyskland, evt en
Corrado G60 hvis man kan få sådan en på gule plader

.....en Golf VR6 på hvide plader koster fra omkring 50k i afgift ifølge
told&skat

mvh
Rasmus

Fra : René Lønstrup

Dato : 16-10-03 21:47

Ted wrote:
> Halløjsa igen.
>
> Hvilken vogn er i jeres øjne den fedeste / hurtigste / flotteste bil
> man kan få for omkring kr. 60.000 - 70.000,- ???

Det er selvfølgelig da en Toyota MR2 - Ihvertfald den sjoveste jég kan
komme i tanke om ;)
- Og til de penge skulle det ikke være et problem at få en kompressor-model,
hvis du ellers kan finde en, så er den også temmelig hurtig :)

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Thomas Krath

Dato : 16-10-03 21:53

> Hvilken vogn er i jeres øjne den fedeste / hurtigste / flotteste bil
> man kan få for omkring kr. 60.000 - 70.000,- ???
> Enten gule eller hvide plader. altså dansk. ellers er det lidt
> lettere at finde en sjov vogn

1988-1990 Ford Sierra Cosworth 2wd. Pris ligger på 40.-100.000 kr.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-10-03 22:23

Ted wrote:

> [...]
> få for omkring kr. 60.000 - 70.000,- ???
> Enten gule eller hvide plader. altså dansk. ellers er det lidt lettere at

Jeg tror jeg ville finde en noget i den stil her
<http://makeashorterlink.com/?U67525D36>. Bilen på linket er i
dårlig stand, så lige netop den ville jeg ikke købe, jeg valgte
den bare fordi den har en fed farve. For et halvt års tid siden
var der en toprenoveret til salg her i Danmark til ca. 50.000 kr
og som med alle gamle biler, gælder det om at vente på at den
rette dukker op. 60-70.000 rækker til et overordentlig velholdt
eksemplar plus lidt "trim"..

I mine øjne er den fed på en rå måde. Den kan blive hurtig med
føromtalte "trim". Flot ved jeg ikke lige om jeg vil bruge om den,
jeg vil sige den vinder ved nærmere bekendtskab (= i starten synes
jeg egentlig den var grim)

--
Hygge..
Thomas

Fra : René Lønstrup

Dato : 16-10-03 22:29

Thomas Strandtoft wrote:
> I mine øjne er den fed på en rå måde. Den kan blive hurtig med
> føromtalte "trim".

Men lige nu hvor den har 0 hk så jeg vil vove den påstand at den _ikke_ er
hurtig

> (= i starten synes jeg egentlig den var grim)

Ja, det punkt er jeg stadig ved

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-10-03 23:38

"René Lønstrup" wrote:

> Men lige nu hvor den har 0 hk så jeg vil vove den påstand at den _ikke_ er
> hurtig

Nu skrev jeg vist også noget om at det ikke lige var _den_
specifikke bil..

> Ja, det punkt er jeg stadig ved

Bare vent til du har set og ikke mindst hørt sådan en live, så
bliver den straks noget kønnere..

--
Hygge..
Thomas

Fra : René Lønstrup

Dato : 16-10-03 23:59

Thomas Strandtoft wrote:

> Nu skrev jeg vist også noget om at det ikke lige var _den_
> specifikke bil..

Nååh, der kan man bare se, - jeg troede at det var generelt for modellen
;) - Dumme mig

> Bare vent til du har set og ikke mindst hørt sådan en live, så
> bliver den straks noget kønnere..

Det vil jeg så ta' dit ord for, indtil jeg får chancen til at afprøve
teorien

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-10-03 09:51

"René Lønstrup" wrote:

> Det vil jeg så ta' dit ord for, indtil jeg får chancen til at afprøve
> teorien

Det kunne fx. være når du får øje på Tommy Kjærs racer-giulia,
malet i de italienske farver og hele molevitten. Når han så blæser
ned af KTI's langside og slipper gassen for enden, så buldrer den
mere end Stoltzes Mustang.. Ca. der blev jeg håbløst forelsket..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-10-03 06:53

On Fri, 17 Oct 2003 10:50:58 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Det kunne fx. være når du får øje på Tommy Kjærs racer-giulia,
>malet i de italienske farver og hele molevitten.

Du har set hans nyeste investering!
(hvid hollandsk racer Giulia - 4. hurtigste på KTI-banen)

>Når han så blæser ned af KTI's langside og slipper gassen for
>enden, så buldrer den mere end Stoltzes Mustang...

Spis lige brød til

/Mogens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-10-03 13:42

Mogens Knudsen wrote:

> Du har set hans nyeste investering!
> (hvid hollandsk racer Giulia - 4. hurtigste på KTI-banen)

Nej, den har jeg ikke set endnu.. Jeg har set hans trefarvede,
samt den gule "Bertone"..

> Spis lige brød til

Jeg taler ikke om turen ned af langsiden, kun for enden når han
slipper gassen, der brager og knalder den trefarvede så det er en
fornøjelse.. Stoltzes "skyder" langt mindre (den er mere
"kultiveret"). På vej ned af langsiden er der ingen tvivl om at
V8'eren vinder "koncerten"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-10-03 13:48

Mogens Knudsen wrote:

Beklager hvis den kommer to gange, men mit newsprogram crashede
under afsendelse lige før..

> Du har set hans nyeste investering!
> (hvid hollandsk racer Giulia - 4. hurtigste på KTI-banen)

Nope, jeg har kun set hans trefarvede og hans gule "Bertone"..

> Spis lige brød til

Jeg snakker ikke om på vej ned af langsiden, der vinder V8'eren
"koncerten", men nede for enden når de slipper gassen, knalder og
brager Giuliaen så det er en ren fryd. Mustangen er langt mere
"kultiveret" i den situation.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-10-03 18:31

On Tue, 21 Oct 2003 14:48:03 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Beklager hvis den kommer to gange, men mit newsprogram crashede
>under afsendelse lige før..

LOL - dén kom nu frem

>Nope, jeg har kun set hans trefarvede og hans gule "Bertone"..

Okay - den nye er ret hurtig, kan du forstå. Tiderne var rappe på KTI.

Hmm - må komme an på en lydprøve...

/Mogens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-10-03 19:25

Mogens Knudsen wrote:

> LOL - dén kom nu frem

Jep, det opdagede jeg, men så blev mine pointer da slået fast..

> Okay - den nye er ret hurtig, kan du forstå. Tiderne var rappe på KTI.

Okay, den glæder jeg mig til at se..

> Hmm - må komme an på en lydprøve...

De to deltog i samme heat en sommerdag på KTI, jeg er ikke et
sekund i tvivl om lydforskellen..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per Wildau

Dato : 16-10-03 22:45

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
> Ted wrote:

[..]

> <http://makeashorterlink.com/?U67525D36>. Bilen på linket er i
> dårlig stand, så lige netop den ville jeg ikke købe, jeg valgte
> den bare fordi den har en fed farve.

[..]

Skulle det handle om 'bil for sjov' og ikke en man skal bruge lige med det
samme og som bare skal virke, hvad så med den her:

http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7782798&id=21665220

Men skulle det være noget man skal køre i hver dag så ville jeg vælge den
her:

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-10-03 22:55

"Per Wildau" <xy@z.com> skrev :

>Men skulle det være noget man skal køre i hver dag så ville jeg vælge den
>her:

>http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=314888

Det ........ er jo bare en plain_vanilla_Audi ;)

Fra : Per Wildau

Dato : 16-10-03 23:03

jan@stevns.net wrote:

> Det ........ er jo bare en plain_vanilla_Audi ;)

Ok, men 2,0E

Per

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-10-03 23:49

Per Wildau wrote:

> Ok, men 2,0E

Ja, med 115 hk og hvad så??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per Wildau

Dato : 16-10-03 23:02

Ego wrote:
> [...]
>
> http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7782798&id=21665220
>
> Men skulle det være noget man skal køre i hver dag så ville jeg vælge

Men der skal puttes mange penge i den for at sætte den i stand, prøv at se
her:

http://www.hirschy.de/Seite_1x.html

Per

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-10-03 23:48

Per Wildau wrote:

> Skulle det handle om 'bil for sjov' og ikke en man skal bruge lige med det
> samme og som bare skal virke, hvad så med den her:
>
> http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7782798&id=21665220

Jow, den er cool, men den holder sig ikke indenfor de 60-70.000
der var målet. Herhjemme starter prisen for en i finstand omkring
de 100.000, så alene de 66% i afgift sprænger budgettet..

Noget andet er, og her er jeg nok lidt(?) sær, at "Bertonen" kan
alle se er smuk så man render ind i folk der vil vide hvilken
Ferrari det er. Giulia'en er i princippet samme bil, men da den
ligner en Lada er det med garanti kun kendere der kommer hen for
at snakke.

> Men skulle det være noget man skal køre i hver dag så ville jeg vælge den
> her:
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=314888

Den lader mig så 200% kold. Jeg kan slet ikke få øje på det der
skulle gøre den attraktiv, men jeg er da åben for input. Som en
vinterbil til månederne med salt er den sikkert fin, men en bil
der dybest set bare skal fange rusten for min Alfa ville jeg
aldrig bruge 65.000 på..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 16-10-03 23:58

Per Wildau wrote:

> Man af dem er "Risky Business!"

Jep - jeg ville heller ikke personligt røre en Golf G60 (eller stort set
enhver turboøse med 150+ heste/150+ kkm/10+ år) - eller en Xantia 3.0
med uspecificeret kilometertal

På den anden side vil jeg heller ikke kalde en 10 år gammel Audi med
under 120 hk for en "fed/flot/hurtig bil" - faktisk mener jeg at den er
disket på alle tre punkter.

Af dem jeg remsede op, tror jeg egentlig kun selv at jeg ville kikke på
Lanciaen, Alfaerne og muligvis Pegøjten (evt. Opelen selvom det er en
sløv slæde - jeg synes bare Calibraen har en vellykket karosse).

Jeg tror egentlig at den pointe jeg ville understrege er, at hvis man
vil noget specielt i den prisklasse skal man se sig _rigtig_ godt for -
på den anden side kan man sikkert få sig en rigtig god driftsikker,
kedelig bil (Ford Mondeo, Peugeot 406, Fiat Punto mv.).

Knus
Regnar

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-10-03 00:09

> [...]
> få for omkring kr. 60.000 - 70.000,- ???
> Enten gule eller hvide plader. altså dansk. ellers er det lidt lettere at

Den er da for let...

Min 3,8 L V6 Chrysler Town & Country...(Grand Voyager)...
Hvis den ikke opfylde det, havde jeg jo ikke købt den...

http://www.cf-offroad.dk/billeder/chrysler/Chrysler.jpg

Jeg er udmærket klar over, at der er mange der ikke er enige, men vi er jo
heldigvis ikke alle ens...
Hold kæft det ville være kedeligt, hvis der kun kørte Ford Mondeo'er rundt fra
1998...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ted

Dato : 18-10-03 00:34

> [...]
> heldigvis ikke alle ens...
> Hold kæft det ville være kedeligt, hvis der kun kørte Ford Mondeo'er rundt
----------------------------------

Jeg vil give dig fuldstændig ret i ovenstående...
Men det ville jo også være ret kedeligt med en overdiminsioneret bunke
Chryslere på landevejen... håber at jeg staver korrekt, da jeg netop er
hjemkommet fra en rigtig god bytur i Helsingør city.....Skåål....pyha...jeg
skal snart i seng, og derefter til Fredericia stumpemarked...

Teddy

Fra : stillcruising

Dato : 18-10-03 07:31

HOST... hvad er der nu galt med Chryslere Teddy ?

Kenneth

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-10-03 09:39

"stillcruising" <stillcruising@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> HOST... hvad er der nu galt med Chryslere Teddy ?

Ikke noget - kun hvis alle har dem...

Hvad er der med en Ferrari hvis der holder en i hver indkørsel...
En bøf er god - bare ikke hver aften...

--
Mvh. Morten Fruergaard