Tanker om at undvige i grøften
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-10-03 19:40

Som der bliver kørt nu om dage, med tiltag til det værre, sad jeg på vej
hjem og gjorde mig klart hvad jeg ville gøre, hvis der netop kom drønende en
overhalende ud bag den lastbil dér. 'Vejsten' er af plast, dem kan man bare
køre over, men hvad med vejskilte? Er der nogen der med fuld fart har prøvet
at overhale sådan et på begge sider samtidig?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 16-10-03 20:16

Jeg har prøvet hvor 2 lastbiler kom mod mig og fyldte hele vejen. Den ene
ville overhale den anden i et sving.
Mig og min lille bil måtte kører ud i rabatten og var MEGET heldig ikke at
ramme nogen skilte.
Fatter ikke hvad de tænker på nogen gange. De må fandme ikke have mange
brikker at flytte med.

Mvh

Jan V

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-10-03 20:25

> [...]
prøvet
> at overhale sådan et på begge sider samtidig?

de der byskilte, som står i en form for U- bøjle
dem kan man snildt skove med 50-60 Km/t
det koster kun en ny kofanger

jeg taler på vejene af konens erfaring med
Primeraen

så rabatten er et udemærket sted at undvige
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-10-03 21:03

Petersen_Michael <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev > jeg
taler på vejene af konens erfaring med
> Primeraen

Hun opnåede altså rabat......

Jeg tænker mere på en-stangs høje skilte, dem er der flest af. Vil man blive
slået ud af kurs og døje med at rette op, vil taget bankes ned, vil ruden
knuses, hvem ved det?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : bme

Dato : 16-10-03 21:17

> [...]
blive
> slået ud af kurs og døje med at rette op, vil taget bankes ned, vil ruden

njae, de giver lidt buler, og kan også godt lige dekorere taget lidt, men er
da langt at foretrække frem for 20-25 ton lastbil. Det kunne dog godt være
en god ide at køre udenom de store skilte (dem der hænger ud over vejbanen i
ca fem meters højde), de flytter sig ikke så let. (så for et par år siden en
bil der havde ramt skiltet i fem meters højde, efter at have slået et par
kolbøtter, skiltet blev stående, bilen blev skilt ad)

/bo

Fra : EjS

Dato : 16-10-03 22:07

> [...]
> bil der havde ramt skiltet i fem meters højde, efter at have slået et par
> kolbøtter, skiltet blev stående, bilen blev skilt ad)

Det var ikke ved afkørsel 26 - TH Sauers Vej i Ålborg. I så fald:

Ja, den blev skilt ad. Og mændene inde i bilen gik også i stykker...

MVH EjS

Fra : bme

Dato : 16-10-03 22:09

> Det var ikke ved afkørsel 26 - TH Sauers Vej i Ålborg. I så fald:

jeps, det var den.

> Ja, den blev skilt ad. Og mændene inde i bilen gik også i stykker...

Ja, der røg et par stykker (de var iøvrigt fra hjørring), men de kørte satme
også stærkt, og det var vist også i forbindelse med noget frostvejr, hvis
jeg ikke husker helt galt.

/bo

Fra : ThomasS

Dato : 17-10-03 11:37

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse

> jeps, det var den.

> Ja, der røg et par stykker (de var iøvrigt fra hjørring), men de kørte
satme
> også stærkt...

Og i den ene af knægterne fars bil!!!

Så en ung hvalp der er ude og lufte fars bil, også så i frostvejr! Det er
dømt til at gå galdt!

Og, jeg er også "ung" (24), og jeg har også kørt noget vildt i min tid, men
jeg blev far her i sommers... Så fik jeg en kommentar af en af gutterne her
forleden dag: "Du køre fanme som en morfar!"

Ok, nu køre jeg 80-85 på langevejen og hellere 45 end 55 i byen...
Man bliv pludselig lidt mere ansvarlig!

/ThomasS

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 17-10-03 13:29

"bme" <bms@post10.tele.hej> wrote in message
> så for et par år siden en
> bil der havde ramt skiltet i fem meters højde

Var det en lavt-gående flyvemaskine? Jeg mener bare, jeg har endnu ikke
præsteret at få min gamle Toyota fra '92 til at flyve endnu. Måske skulle
jeg også bare lade være med at prøve. Især hvis der er mange skilte i den
højde.

Man skulle klage til myndighederne. Det skilt var jo tydeligvis farligt
placeret, lige i bilens køreretning....

-Michael.

Fra : EjS

Dato : 19-10-03 12:28

> [...]
> jeg også bare lade være med at prøve. Især hvis der er mange skilte i den

Ja - no shit. Ulykkesstedet er efter en lang jævn bakke hvor vejen svinger
en smule til venstre. Ved afkørslen står et skilt - på den anden side af
autoværnet...

Gutterne havde haft så meget sving i frikadellen op ad bakken at de efter at
have mistet kontrollen over bilen (med meget høj fart) flyver hen over
autoværnet og ind/op i skiltet. Og farvel til dem!

Stakkels familier - men under de givne omstændigheder har jeg ikke ondt af
chaufføren. Faktisk fortjener han en Darwin Award for at have forhindret sin
egen genmasse i at blive reproduceret...

MVH EjS

Fra : Niels Skaaning

Dato : 16-10-03 21:39

> [...]
prøvet
> at overhale sådan et på begge sider samtidig?

De kan da godt være lidt farlige. Jeg ramte engang sådan et med sidespejlet
da jeg ikke var så erfaren i lastvognskørsel. Skiltet skete der ingen ting
med men sidespejlet drejede ind og knaldede sideruden så jeg blev overdænget
med glasskår. Det tror jeg faktisk er den eneste større fare ved de skilte.

NS

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-10-03 22:55

"Preben Riis Sørensen" wrote:

> overhalende ud bag den lastbil dér. 'Vejsten' er af plast, dem kan man bare
> køre over, men hvad med vejskilte? Er der nogen der med fuld fart har prøvet
> at overhale sådan et på begge sider samtidig?

De er designede til at folde sammen. Prøv næste gang du er ude og
spadsere at nærstudere sådan et skilt, det er ikke et støbt rør,
men "plade" der er foldet rundt og svejst sammen så det ligner et
rør. Et støbt rør vil dels være mere solidt, men også have en
tendens til at knække/splintre. Et rør lavet af "plade" vil bukke
sig for belastningen.

Da min kollega nappede sådan et 50 km/t skilt (noget med en
rundkørsel, isglat og overstyring) lagde skiltet sig ned i vandret
og lod ham fortsætte henover. Bilen havde fået en bule i
kofangeren, men havde det ellers udemærket.

Hvis du rammer med høj fart kan det da godt være skiltet ikke når
at lægge sig, men i stedet folder sig sammen om bilen og giver en
bule i taget..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-10-03 00:01

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
> Hvis du rammer med høj fart kan det da godt være skiltet ikke når
> at lægge sig, men i stedet folder sig sammen om bilen og giver en
> bule i taget..

Jeg har "bakket" hen over et skilt på en stang. Det lagde sig blot ned. Det
kom ud under v. bagdør, og lavede hul i panelet, knækkede udstødningen,
punkterede reservehjulet og fik bagkofangeren til at revne...

--
Mvh. Morten Fruergaard