Slag mod hovedet
Fra : Karina og Christian

Dato : 16-10-03 18:08

Hejsa gruppe

I dag var vi som sædvanlig ude at lege med Vaks - hans yndlingsleg med hans
bold. I bare iver for at få fat i bolden sker der imidlertid det, at han
render hovedkulds - i bogstaveligste forstand - ind i et lille fodboldmål
(med siden af hovedet), der står i haven. Der lyder et "klonk", men Vaks
tager intet notits af det, og han har heller ikke senere i dag vist nogen
ændret adfærd eller lignende. Alligevel tænker jeg på, om der mon kan være
sket et eller andet.

Hvad skal jeg/vi være opmærksom på. Bør vi kontakte dyrlægen? Nogen, der har
nogle gode råd - eller som kan berolige en pylret hundemor?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-10-03 18:21

> [...]
har
> nogle gode råd - eller som kan berolige en pylret hundemor?

Hejsa Karina

JEg vil mene at når han ikke tog nævneværdig notits af det skal du ikke gøre
andet end at holde øje med ham.

Vores vuffer tog da han var ca 3 mdr gammel et spring på 1.7 meter ned fra
bådebroen og stort set lige ned på hovedet på asfalten neden uden, uden at
tage skade han var lidt fortumlet lige bagefter men 5 min efter randte han
glad rundt igen (og han elsker stadigvæk at komme ud på bådebroen ) Han har
også en del gange glemt at der er vinyl på gulvet i køkkenet så når man
løber kan man ikek stå fast med det resultat at man bremser ved at ramle ind
i køkkenskabene.

Mvh MArtin

-- ser mener at hans hund er normal selvom den ikke opføre sig helt sådan
altid --

Mvh MArtin

Fra : Karina og Christian

Dato : 17-10-03 09:46

"Martin Larsen" <martin0larsen@mail.dk> wrote in message
[klip]
> JEg vil mene at når han ikke tog nævneværdig notits af det

Hehe - han tog slet ikke notits af det. Han var fuldstændig optaget af sin
bold

> skal du ikke gøre
> andet end at holde øje med ham.

Absolut

Der har heldigvis ikke været nogen ændring i hans adfærd overhovedet. Vi
kontaktede i øvrigt også dyrlægen for en sikkerheds skyld, men hun mente
heller ikke, der var sket noget. Hun fortalte, at vi skulle tjekke hans
pupiller for at se, om de reagerede normalt, hvilket de heldigvis også
gjorde. Det skulle være et sikkert tegn på, at der ikke er sket nogen skade.

> [...]
> tage skade han var lidt fortumlet lige bagefter men 5 min efter randte han
> glad rundt igen (og han elsker stadigvæk at komme ud på bådebroen )

Det er godt nok nogle robuste størrelser sådan nogle små nogen

> [...]
> også en del gange glemt at der er vinyl på gulvet i køkkenet så når man
> løber kan man ikek stå fast med det resultat at man bremser ved at ramle

Fnis, det må se lidt skægt ud (altså når han ikke slår sig for alvor)

Tak for svaret - og historien

Med venlig hilsen
og godbidder - i stille og roligt tempo, så han ikke render ind i noget -
til jeres vuf

Karina

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-03 18:41

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal jeg/vi være opmærksom på. Bør vi kontakte dyrlægen? Nogen, der
har
> nogle gode råd - eller som kan berolige en pylret hundemor?

Hej Karina !

Jeg ville lige ringe til dyrlægen, bare for en sikkerheds skyld.

Efter Buffy`s hjernebetændelse, sagde dyrlægen til os, at et slag i hovedet
kunne forårsage bl.a. epilepsi.
Selvom der ikke er noget, at bemærke lige nu på Vaks, så beroliger det da
altid, lige at høre, hvad dyrlægen siger.

Ikke for, at male F... på væggen, for der er sikkert ikke sket noget med
Vaks, hvis han opfører sig, som han plejer.
Vær dog opmærksom på, at han ikke pludselig bliver overdrevent kælen /
kontaktsøgende. Hvem skulle have troet det, men det kan faktisk være et
faretegn.

Det var ikke et specialt beroligende indlæg. I know. Jeg ønsker bare ikke
for nogen hundeejer, at gennemgå det, vi måtte igennem med Buffy.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Karina og Christian

Dato : 17-10-03 09:51

"Buffy" <sander(snabel-a)tjekmig.dk> wrote in message
[klip]
> Jeg ville lige ringe til dyrlægen, bare for en sikkerheds skyld.

Jeg bestemte mig for at tage imod dit råd og ringede til vagtdyrlægen i går
aftes. Hun mente ikke, der var sket noget, når han dels ikke på nogen måde
virkede fortumlet efter det skete, ligesom han heller ikke efterfølgende
havde vist nogen tegn på, at noget var galt. Hun fortalte, at vi kunne
tjekke hans pupiller (og hvordan vi gjorde det), hvilket vi så gjorde. De
reagerede helt fint, hvilket skulle være et tegn på, at der heldigvis ikke
er sket noget.

> Efter Buffy`s hjernebetændelse, sagde dyrlægen til os, at et slag i
hovedet
> kunne forårsage bl.a. epilepsi.

Uha

> Selvom der ikke er noget, at bemærke lige nu på Vaks, så beroliger det da
> altid, lige at høre, hvad dyrlægen siger.

Helt enig.

> Det var ikke et specialt beroligende indlæg. I know.

Jeg var rigtig glad for dit indlæg - opkaldet til dyrlægen beroligede mig
meget.

> Jeg ønsker bare ikke
> for nogen hundeejer, at gennemgå det, vi måtte igennem med Buffy.

Nej, det kan jeg bestemt godt forstå.

Endnu engang tusind tak for dit indlæg.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-03 10:25

> [...]
> reagerede helt fint, hvilket skulle være et tegn på, at der heldigvis ikke

Hvordan tjekker man hundens pupiller ? Med en lommelygte eller ...?

Jeg er glad for, at i ringede til dyrlægen og Vaks er OK

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Karina og Christian

Dato : 17-10-03 10:52

"Buffy" <sander(snabel-a)tjekmig.dk> wrote in message
[klip]
> Hvordan tjekker man hundens pupiller ? Med en lommelygte eller ...?

Ja. Hun sagde, man skal lyse ind i hundes øje. Hundens pupiller skal
derefter - ligesom med mennesker - trække sig sammen. Det er den normale
reaktion.

> Jeg er glad for, at i ringede til dyrlægen og Vaks er OK

Jeg er rigtig glad for, at jeg fulgte dit råd. Endnu engang tak

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Leyna

Dato : 17-10-03 08:19

On Thu, 16 Oct 2003 19:08:27 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

> [...]
>ændret adfærd eller lignende. Alligevel tænker jeg på, om der mon kan være

Vores Vaks'er er åbenbart nogle vildbasser!

>Hvad skal jeg/vi være opmærksom på. Bør vi kontakte dyrlægen? Nogen, der har
>nogle gode råd - eller som kan berolige en pylret hundemor?

Jeg er lige så pylret som dig, men har dog også oplevet vores Vaks
rende ind i vægge (når han har haft for meget fart på, og der ikke var
gulvtæppe på), og han render stadigvæk ind i os fra tid til anden. Han
har heller aldrig sagt så meget som en lyd, når disse ting er sket,
mens vi har klaget os højlydt efter at han har "nedlagt" os. Vaks har
dog småpebet en enkelt gang, men det var ikke i forbindelse med vild
leg eller slag. Hvad der var galt med ham den dag aner vi stadigvæk
ikke, men vi gætter på at det var en gang overanstrengelse plus
forstoppelse/dårlig mave. Vi var til dyrlægen med ham den dag, for han
kunne knap nok rejse sig fra gulvet, men dyrlægen fandt intet...
heller ikke forstoppelse - men man kan jo ikke "måle" en mavepine...!
Allerede samme aften var han den samme aktive Vaks som vi er vant til,
og der har intet været med ham siden.
Jeg mener godt at du kan regne med, at når han slet ikke har reageret,
så er der ikke sket den store skade, men som der bliver nævnt
andetsteds i denne tråd, så skal du være opmærksom på om hunden ændrer
adfærd... men det gælder jo i alle tilfælde.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Karina og Christian

Dato : 17-10-03 10:00

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message
[klip]
> Vores Vaks'er er åbenbart nogle vildbasser!

Mon ikke Det må ligge til navnet?

> Jeg er lige så pylret som dig,

Jeg ved ikke med dig, men jeg synes i øvrigt, at det der med at være pylret
er tiltaget i takt med, at Vaks er blevet ældre. Hmmmm - måske hænger det
sammen med, at jeg også selv bliver ældre? Det kan man jo (desværre)
ikke rigtig rende fra.

> [...]
> har heller aldrig sagt så meget som en lyd, når disse ting er sket,
> mens vi har klaget os højlydt efter at han har "nedlagt" os.

Hihi. Ja, det kunne jeg godt forestille mig. Men jeres Vaks er også noget
større end vores Vaks

> [...]
> heller ikke forstoppelse - men man kan jo ikke "måle" en mavepine...!
> Allerede samme aften var han den samme aktive Vaks som vi er vant til,

Uha. Jeg kan faktisk godt huske den historie. Jeg er rigtig glad for, at der
ikke var noget i vejen. Som du siger - det kan da gdt have været en gang
maveonde eller et eller andet. Hovedsagen er i hvert fald, at det gik
hurtigt væk - og ikke kom tilbage, så jeres krudtugle igen har det godt

> [...]
> andetsteds i denne tråd, så skal du være opmærksom på om hunden ændrer
> adfærd... men det gælder jo i alle tilfælde.

Ja, det er noget, vi alle skal huske. For at være helt på den sikre side
besluttede vi os dog for i går aftes at ringe til vagtdyrlægen. Hun fortalte
os, hvordan vi kunne tjekke hans pupiller. Det gjorde vi, og de reagerede
som de skulle, hvilket så skulle være et sikkert tegn på, at der intet er
sket. Det var beroligende.

Mange klap og godbidder til Vaks - og hvis jeg ikke tager fejl er familien
da vist også blevet forøget med endnu en vuf, som da heller ikke skal snydes

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Leyna

Dato : 17-10-03 12:06

On Fri, 17 Oct 2003 11:00:19 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

>"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message
>[klip]
>
>Mon ikke Det må ligge til navnet?

Det er muligt, men måske ligger det også til navnet at brase ind i
ting og sager?
Ikke særlig vaks(t), vel?

> [...]
>er tiltaget i takt med, at Vaks er blevet ældre. Hmmmm - måske hænger det
>sammen med, at jeg også selv bliver ældre? Det kan man jo (desværre)

Nu er vores Vaks jo ikke så gammel (16 mdr.), så jeg tror ikke at det
har noget med det at gøre. Jeg har altid været lidt pylret med mine
dyr, uanset om de var unge eller gamle.

>Hihi. Ja, det kunne jeg godt forestille mig. Men jeres Vaks er også noget
>større end vores Vaks

Svjh er jeres Vaks en Cocker, ikk'? Vores er en lab-x og han har
kræfter som en bjørn og et energiniveau, der virker helt usandsynligt!

>Mange klap og godbidder til Vaks - og hvis jeg ikke tager fejl er familien
>da vist også blevet forøget med endnu en vuf, som da heller ikke skal snydes

Både Vaks og Hansen har skam fået det der tilkommer dem... og lidt
til.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk