Opel kadett GSi 2.0 1989
Fra : SNiP

Dato : 16-10-03 17:31

Davs..
Ovenstående karet, har den monstro monteret en motor af types 20SEH?

/J

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-10-03 17:40

> Davs..
> Ovenstående karet, har den monstro monteret en motor af types 20SEH?

Muligvis, der findes flere motorer afhængig af model.

20SEH er 130 hk udgaven
20NE har 115 hk
20XE/J er med 16V og 156 hk og uden cat.
C20XE er 16V med cat og 150 hk

Niels

Fra : SNiP

Dato : 16-10-03 17:55

"Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> wrote in message

> Muligvis, der findes flere motorer afhængig af model.
>
> 20SEH er 130 hk udgaven
> 20NE har 115 hk
> 20XE/J er med 16V og 156 hk og uden cat.
> C20XE er 16V med cat og 150 hk

Jeps.
Manden som jeg vil købe motor af, fabler om 130 Hk, så det er nok 20SEH.

Pop quiz:

Hvis man tager en Vectra A 2.0 GLS, og i den monterer en C20XE motor (denne
motor antager jeg findes i Vectra 2000 modellen) mister bilen så sin
identitet, og skal man derefter betale differencen i afgift, som jeg netop
har beregnet som værende temmelig høj?

/J

Fra : Rasmus

Dato : 16-10-03 21:45

"SNiP" <snip@snip.dk> wrote in message news:bmmihi$8ab$1@sunsite.dk...
> [...]
> motor antager jeg findes i Vectra 2000 modellen) mister bilen så sin
> identitet, og skal man derefter betale differencen i afgift, som jeg netop

Ja, du overstiger effektforøgelsen med mere end 20%, hvis udgangspunktet er
en motor med 115hk

Men man kan da sagtens få en Vectra 2.0 16v m. 150hk uden det er en 2000?

mvh
Rasmus

Fra : SNiP

Dato : 17-10-03 06:47

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> en motor med 115hk
>
> Men man kan da sagtens få en Vectra 2.0 16v m. 150hk uden det er en 2000?

Udgangspunktet er en 130 Hestes Vectra A.

Hvis man nu købte en skadet Vectra 2000 i Tyskland, hev den herop på en
autotrailer, uden nogensinde at indregistrere den og monterede motor, samt
andre sunde dele, var det jo en ren herlighed, men er vi ude i noget
identitets tab så? ( her tænker jeg på hvis nu fx den importerede donorbil
havde lædersæder eller andet rart.)

/J

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-03 11:29

"SNiP" <snip@snip.dk> skrev i en meddelelse news:bmnvnl$5gi$1@sunsite.dk...
> [...]
> andre sunde dele, var det jo en ren herlighed, men er vi ude i noget
> identitets tab så? ( her tænker jeg på hvis nu fx den importerede donorbil

Det er svært at skyde på....

En bekendt havde en 130hestes Kadett E GSi... Han lagde den motor med 150hk
i...

Han fik den synet 3 gange med den motor i (Han havde bilen i 11 år), der var
ikke problemer ang. motoren ved samtlige syn, kun så meget andet.. for lav,
for store fælge, centervisker, udstødningen larmer for meget osv...

Han snakkede med Told & Skat, afgiften ville falde, såfremt han monterede
bremser fra 16v'eren på sin 8v.

Desværre for ham blev bilen stjålet fra bopælen tidligere i år, og
forsikringen ville ikke give noget nævneværdigt for den... Indtil der kom
billeder og kvitteringer på _alt_ lavet på bilen på bordet... Så blev der
til at importerer en Vectra 2000 bygget ned i en Corsa A samt afgift :)
Noget andet er at den rykker helt åndsvagt ;)

--
Mvh Bjørn
Opel Kadett E 2.0i Club Caravan

Fra : SNiP

Dato : 17-10-03 11:37

> [...]
> for store fælge, centervisker, udstødningen larmer for meget osv...
>
> Han snakkede med Told & Skat, afgiften ville falde, såfremt han monterede

Da jeg antager at Bremserne er identiske på de to biler, skiver hele vejen
rundt, ventilerede foran, burde dette jo ikke præsentere noget problem. Jeg
tror vi føler os sikre nok til at vove pelsen.

Surt, og held i uheld :)

/J