Autolakering med sprøjtespartel
Fra : H.O

Dato : 16-10-03 16:19

Jeg har en klat sprøjtespartel til at stå, fra sidste gang jeg pletlakerede
min lille corolla..
Jeg skal nu igang igen, med bagklap og sideskærme, og så har jeg et
spørgsmål ang. den sprøjtespartel som jeg regner med er universal, og som
alle autolakerer bruger.
Ved nogle af jer hvilket blandingsforhold jeg skal bruge...og skal der andet
end hærder i (læs: cellullose-fort.), for at jeg kan sprøjte det på, med et
godt resultat ?

Fra : flemming

Dato : 16-10-03 20:00

Der er mange forskellige typer af sprøjtespartel på markedet

men som hoved regel kan du hælde ca 5% hærder i

--
BR
Flemming

Fra : flemming

Dato : 16-10-03 20:01

Fra : H.O

Dato : 16-10-03 23:38

tak for det...
men er det så klar til at blive sprøjtet på emnet, eller skal jeg blande det
op med cellullose-fortynder, for at det får en konsistens så det ik klumper?
desuden Flemming, så lyder du til at have styr på det, så kan du ik i samme
åndedrag lige sige mig hvor meget lufttrykkompressoren skal levere til min
proff-malersprøjte, for at få det bedste resultat..? den står nu omkring
10etellerandet...

.. på forhånd tak!

Fra : flemming

Dato : 17-10-03 07:40

Hej Igen

hvis din spartel er blevet lidt for tyk og klumpet kan du hælde lidt
fortynder i og rører den godt op
jeg vil ikke bruge cellullose fortynder men derimod alm fortynder til
basefarve og kun ganske lidt ca 2-3 %

alt efter om det er en alm pistol du bruger skal du vælge en min 1.7 dyse og
et indgangstryk på 3-4 bar
dvs når du holder aftrækkeren helt ind skal det have et arbejdstryk på 3-4
bar
en HVLP pistol skal typisk have 2-2.5 bar

hvilken pistol har du?
BR Flemming
www.kvik-rep.com

Fra : H.O

Dato : 17-10-03 11:51

jeg har kun cell.-fortynder.
og det er også det jeg skal bruge til min auto-lak, er jeg ret sikker på.
det gjorde jeg sidste gang nemlig.
det med malerpistolen der.. jeg ved virkelig ik hvad det er for en. der er
mange skrue-muligheder på den, men kun een indstillelig dyse. den ka sprøjte
lodret og vandret og i cirkler ;) men det er vist normalt, ik sandt..?
jeg skal male for anden gang, og vil jo gerne blive klogere hver gang.. ;)

VH Henrik
http://www.se-millennium.dk